Alla inlägg den 11 april 2010

Av csa - 11 april 2010 22:00

Det var en ganska otippad sammankoppling för mig. Tills den här helgen kom. Motsatsen är bevisad och jag skulle lugnt behöva bli  lite oftare tror jag.  De höll ni inte med om? Nähä...
För att slippa gå in på detaljer så...tar jag det såhär kort och fint.

  • Några ord har jag numera eliminerat ur mitt liv. Anpassning är ett av dem...
  • Ett råd är numera DYRT. Och ett One-time-projekt. Take it or...lose it!
  • I djungeln hjälper det inte att ropa när tigern kommer...

Och så tar vi effektiviteten i sig. Härligheten. Resultatet.

Fasen va mkt man fått gjort i helgen. Imponerad över mig själv faktiskt!! (Lite hjälp av sambon såklart!) Fast just nu......ont i varenda nerv har jag!!
Jag har väl städat kan man väl säga?
Skurat, gnott och hela härligheten. Sovrummet, hallen uppe, hallen nere, hall nummer 3 (fan va hallar vi har??? Jag som behöver ett till sovrum och ett nytt teverum...), köket och trapp"huset". Låter lite i skrift...det var inte det i verkligheten.
Håret har fått färg också. Mörkt som synden. Svär ff över senaste klippningen och aldrig-mer är konstaterad tills nästan klippning.
Alla träden är färdigklippta här nu. Let it be musöron nu då!!  
Rensat bort massa "skit" på tomten. Leran sparad. Alla löv törs jag inte kratta bort, för de utgör ju den lilla del av fast mark.  Får bli torrare först. Lite snö kvar på tomten finns det också.
Golfen har fått sanering invändigt idag. Utvändigt fick den smaka på högtryckstvätten. Blev inte ren, men lite lera försvann och resten fick ny plats iaf.  Kaj kommer nog aldrig mer låta mig köra högtryckarn igen dock. Hehehe...skylla sig själv när man står på andra sidan bilen kan man väl säga.
Massa tvättande utfört...
Bilarna båda har fått sommardäck. Så till veckan kommer det väl några dm snö och blixthalka kan jag förutfatta.

Har jag missat nåt så är det för att jag är så jäkla trött nu.

Till veckan har man det "underbara" prinsessrummet på schemat. Ingen barnlek de inte...fast rummet är för barn.
Badrummet är karlns. Basta!
Altanen skulle behöva "nåt"...
Bussen behöver sanering.
Katterna...
Mera tvätt kan man väl säga. Man har väl döttrar! Som byter kläder (redan) ca 3 ggr per dag.
Ska åka på en tripp också...

Hundarna har väl dragit minus den här helgen dock. Man kan inte hinna allt. Långa sovmornar har vi kostat på oss, vilket var väldigt behövligt för min del. Pigg nu då? Nä...tyvärr... Vet inte om sjukdomen börjar ta ut sin rätt eller vad det är. Lever ju ff iaf. Man får va glad åt det lilla.  Men de har iaf varit mkt ute. Tur man bor i hus. De kan strosa ute hur mkt och länge de bara vill. Och i den här leran så verkar det vara jättemysigt att vara hund. Lerkocklor långt upp på skallarna.  Än en gång får man tacka gud för att hundblåsen kom till. De snarka nu och verkar ganska nöjda med det som varit dock. Berners är väl en förlåtande ras om någon. Tänk om det vore samma med ägarna va?

Hannah höll på att bli av med lite tänder i morse också. Men det gick bra. Bara en fin blånad på hakspetsen blev kvittot av den historien. Ibland piggnar man till fort vid frukosten.

Mina päron fick en blixtvisit. Vi kom, vi stöka till och vi lämnade stället innan de hann sätta på kaffet ens. Ibland går det undan! Men det var min förtjänst.

Har kommit på att en karl som påstår sig vara utarbetad finns inte. Sorry, jag har knäckt koden herrar!!
Min gör mkt! Men så börjar man skrapa på ytan och ujuju. Va många pauser det tas. Telefon ringer 4 ggr i timmen. Man passar på att prata lite längre om ingenting har jag märkt... Det måste också "funderas" en hel del. Och så måste man fundera på det man funderar på också.  

Nu vill killarna ha kvällskissen och det ska jag såklart bjuda dem på. Sen sjunger jag nog inte mer för idag...kan hända jag somnar på soffan också. Men då är jag nog värd det - tycker jag!

 

//Stina
 
Komm.:
Lina:
Hörru du Stajna! Jag tycker att du är jättefin i håret så du kan nog klippa dig så minst en gång till!
Kram kram
 
Ingrid:
Oj, denna bloggen kunde nästan varit skriven av mig. (får man kopiera texten;-) )
Jag är oxå sååå missnöjd med nya frillan = aldrig mera så kort.
Jag är så jädra irriterad över det mesta på mitt jobb. - bara nötter som jobbar där. Å så jag förståss ;-)
Effektivitet o flexibilitet vet de inte vad det är. me ndet har jag visat dem i helgen. Ja jädrar vad JAG har varit effektiv. Ingen ska påstå att det är tufft att ta över
efter mig - jag har ju gjort klart för hela veckan redan.
Hemma har jag däremot inte gjort så mkt. men så har jag ju jobbat i stället.
Å så blir jag lite avis på alla dina hallar. Jag har ju bara en oc hden är ju så sketa liten.
Fast...eg. har jag ju en ingång till och den är på 30 kvadrat. Ooops, glömde visst bort den, den används ju nästan bara av Lina när hon är här.

Kramen / Ingrid

Kalender

Ti On To Fr
      1 2 3
4
5 6
7
8 9
10
11
12 13 14
15
16
17 18
19
20
21
22
23
24 25
26
27
28
29
30
<<< April 2010 >>>

Presentation

Mina ord...

Senaste inläggen

Besöksstatistik

Tidigare år

Arkiv


Ovido - Quiz & Flashcards