Alla inlägg den 16 november 2010

Av csa - 16 november 2010 21:03

Yiipiii!!! Träl-tisdagen ebbar ut!!    Gudars...lång blev den verkligen!! Och "jobbig"...förstår inte att jag inte kan hålla mig..."enig", ens två dagar. Kass personkemi?! Eller så är någon av oss idiot. Det är upp till beskådaren att bestämma vem som är vad tycker jag!


Men som sagt. Dagen gick. Och det som gått är borta!   


Men något bra med idag hittar jag. Pucks C-"bäbisar" på Herrekvarns Kennel blir 4 hela år idag!! Vet att en kille har gått över bron till sin far...  ....men hoppas de andra lever och mår bra!? Skulle vara såå skoj att få träffa någon av dem... Saknar pappa Puck!!!! Lilla gubben...Doremis Proud Winner of Parkano...SUCH, LP1 och LP2...mystrollet..."arbetsmaskinen"...  


Fasen va tiden går...


Kallt idag hörrni! Eller iaf nu. -6 utanför köksfönstret... Och det är den "snälla" sidan av kåken.  Vågar inte gissa på tempen ner över åkrarna. Men gillar det frusna. Blir så rent då! Sånt gillar jag. Snö blir blött...fruset blir "ingenting"  


Hade just den diskussionen idag med...den "oenige"... Helt ärligt. Om någon är för, typ snö, och någon annan är emot. Varför då lägga ner energi på att försöka få den ena åt det andra hållet?? Kan inte någon få tycka som de vill eller?? Varenda jävla comment ska malas ner och spekuleras i... Är det verkligen ingen som kan hålla med om det tröttsamma i detta?? Eller överreagerar jag bara?? Ca 37 timmar i veckan då...   


Det här är ingenting att överreagera på!! Det är bara mysigt... Hittade Falcon i soffan här på kvällen. Charm!!!

Nej han får inte vara där. Men...jag kan se mellan fingarna för hans skull.    Kan se ganska mkt mellan fingrarna för hans "välmående"...


Men han är inte ensam om att söka mys. Den här modellen. Hon är nästan välstekt. Måste vara svinvarmt där hon har sitt tillhåll?!


Osca...ca en halvmeter framför kaminens gass...   


Ser på månen utanför nu och funderar...kommer man kunna sova?? Sov skitkasst förra natten med skallens härjande...så lite sömn vore som guld nu!!


En sista nattkiss för hundarna nu och sen slår vi igen butiken för idag tror jag... Gonatt på er!!



Ska sen leta reda på Värsta vakthunden och placera honom framför ytterdörren!!!

  

Han är, som synes, "alltid" vaken och alert...?!...            


Kalender

Ti On To Fr
1
2 3
4
5
6 7
8 9 10
11
12
13 14
15 16 17 18
19
20 21
22
23
24
25
26 27
28
29
30
<<< November 2010 >>>

Presentation

Mina ord...

Senaste inläggen

Besöksstatistik

Tidigare år

Arkiv


Ovido - Quiz & Flashcards