Alla inlägg den 10 november 2010

Av csa - 10 november 2010 22:22

När ens mor eller far använder allvarliga tonen när de talar till en...då får man lite "bad memories" från då...  ...då när man trodde man var laglös och världsbäst. Nu vet man ju bättre. Man är bara världsbäst!   


Imorse var en resa till jobbet som jag nog sent kommer glömma. Ni vet, det kom lite snö i natt. Plogning? Äh! Sånt är tydligen inte till för oss som lämnar hemmen vid 6-tiden på landsbygden.   


Man kan säga att ja hade en jävla tur som kom fram. Inga möten här ute på urskogsvägarna, hittade ett hemskt traktorspår jag försökte följa, och en långtradare man kunde hånka på hela vägen till avfarten i arbetsstaden.   Ploga E18? Äh! Sånt är tydligen inte heller till för oss...som lämnar hemmen vid 6-tiden...

Fast jag såg faktiskt 2 plogbilar vid motorvägen. Vid en mack. Rast tydligen innan de ens börjat...


När jag med livet iaf i behåll kom till jobbet så ringde min mor strax därpå.

"-Hej! Det är mamma! Du...du har väl inte varit så dum att du åkt till jobbet idag heller??"

"-..eeehh...  ...Jooo...jag...är redan här...typ!" fick jag väl fram till svar.

Sen kom det lite förmaningar. Ni vet. Sånna där bara föräldrar kan få dela ut.


Resten av familjen fick vackert stanna hemma idag. De stackarna kom inte ut. En dag som denna så ger man sig inte ut på vägarna...utan vinterdäck...och om man har något av egenspärr.

Den lilla detaljen verkar inte funka så bra på mig.

Iofs JÄTTEBRA orsak till mkt i mitt liv. Ett och annat snesteg kan man alltså numera skyll på något nu - gudars va skönt!!   

Det där med sommardäckskörning i halka är ju annars beprövat förra året, av min bättre hälft. Förvisso, den gubben som höll på att bli av med livet, men fick en ryslig utskällning ist, som döttrarna än idag talar om...är förvisso borta från livet nu. Men det kunde ju gått illa tidigare som sagt.


Fick höra att det är samme man som brann inne i ett hus inte långt härifrån förra helgen. Först trodde jag det var ett helt annat hus, närmre, men nu vet jag.


Må hoppas, även om mannen i fråga inte stod/stått/står högst på min "gilla-lista" ens en kvart här i livet, att det var en olyckshändelse och att han fick somna in av röken...innan... ...


Snöbus har det pysslats med här hemma. En fick skotta en del stackars kraken...två åkte kana i "nya" backen och hundarna har härjat i snön, ätit snön och fördelat snön hela dagen. Haha... Helt fel med gulrandig trädgård va?   Men äter man snö...så pinkar man! Somliga spyr som en gris här varje dag igen. Att han ALDRIG kan lära sig att det inte funkar att äta is??? Trött ja blir...


Ida kämpar på med sina snöbyggen hon.

-"Fast det var tungt mamma!!! Såg du det??"       Sötnosan min. "Såg du det?" Underbar kommentar.


Nej. Gonatt besökare! Imorgonkväll kommer det kännas något konstigt... Ska bli en riktig tids-bakåt-åkning, typ 10 år tillbaka i tiden. Om det ens räcker med de få åren...  

På fredag...  ...ja jösses! Hur ska det gå...


Kalender

Ti On To Fr
1
2 3
4
5
6 7
8 9 10
11
12
13 14
15 16 17 18
19
20 21
22
23
24
25
26 27
28
29
30
<<< November 2010 >>>

Presentation

Mina ord...

Senaste inläggen

Besöksstatistik

Tidigare år

Arkiv


Ovido - Quiz & Flashcards