Alla inlägg den 9 november 2010

Av csa - 9 november 2010 22:10

...om något trevligt väder nu.

Jag gillar inte vintern, och bilkörning vintertid allra helst, i vanliga fall...men nu är det rent av bara otrevligt. Hela vägen hem från jobbet så HÖRDE man hur man åkte på hård, otrevlig is...   Bromsa våga jag inte ens tänka på.


Nej. Gillar inte vintern. Folk vill ständigt få det till fördelar. Jag letar...hittar mörker...kyla...halka... Inget av dessa är väl nåt man önskar sig i julklapp typ.

Man bor liksom inte i en vinterfördel om man säger så.


Kan inte låta bli att skratta åt kommentarer som: "-Men hundarna gillar det ju!!"

Öh...?!...

Mina hundar gillar att äta kattskit. Hittar inget positivt i det heller...  


"-Men när solen skiner och det ligger massor av snö...underbart!!"

Ja?!...

När solen skiner - och drinken svalkar strupen - där man sitter i skuggan en solig sommareftermiddag, är mitt gensvar. Då är vintern som bäst!   



Nej. Gå i ide...det är ett starkt *gilla* över!!


Det enda skrattretande idag var väl den yngsta hunden. Han har nog inget minne av att det kan finnas snögubbar denna årstiden. Kan ana en "omognadsfas" i hans liv nu och det slog idag till när det helt plötsligt fanns en gubben i dunklet av trädgårdens hörn. Resultatet blev en rejäl utskällning, med en vilt viftande svans samtidigt?!...för sen så få för sig att lägga tassarna på gubbens axlar och rasera hela alltet!? Suck för hundar...

Apropå snögubbar. Kom att tänka på gamle Basse (blandis). Gudars va han hata snögubbar - hela livet ut!! Gamle token...saknar honom ibland...eller oftare än ibland...fast...han var ju en tickande bomb i hundkläder dock. Just DEN delen är väl inte lika mkt saknad...  


Ida, som varit den kreative med dagens gubbebygge..blev inte glad över "misshandeln"!!   Trots att det var "hennes" hund som pajjade den. Gissar på att imorgon så kommer hon med förslaget att vi ska byta hund. Det händer då och då. Men då har hon nog glömt att "min" har den taskiga andedräkten...  ...som inte är mysigt, som hon brukar säga!


Tyvärr så...ja...det är en dag imorgon också...och som det ser ut nu, så är vädret envist. Till min stora nackdel. Har snart ingen väg att ta mig hemifrån på...  


Kalender

Ti On To Fr
1
2 3
4
5
6 7
8 9 10
11
12
13 14
15 16 17 18
19
20 21
22
23
24
25
26 27
28
29
30
<<< November 2010 >>>

Presentation

Mina ord...

Senaste inläggen

Besöksstatistik

Tidigare år

Arkiv


Ovido - Quiz & Flashcards