Alla inlägg den 14 november 2010

Av csa - 14 november 2010 15:05

Sitter och väntar på den dumma diskmaskinen...den slog av tidigare så nu har den jäkeln fått vakt på sig!! Ser fram emot att få åka och äta middag hos päronen och tjöta lite med brodern min. Hoppas hans små troll och mina troll haft skoj ihop! Det är roligt när de små kusinerna kan samsas och busa fint tillsammans.


Glömt berättat vad den lilla skruttan här hemma sa i fredags. Jag fick gå ut och skratta för att hon inte skulle känna sig dum.

När barn tänker...då jädrars tänker de till!


Hannah kom iaf hem från dagis och sa:

-Mamma?! Varför har killar snopp men inte tjejer??

-Öh...jaaa...ja vet inte... *tänka, tänka, tänka*   hur ska jag svara nu då???

Men det löste sig innan jag kom till tals.

-Jag vet nu!! Det är bara för att killar ska kunna leka med den! För **** på dagis...ja han leker med sin hela tiden!!

Någonstans där fick mamma brått ut genom dörren...ni skulle sett hennes benhårda min och tänkemin när orden kom!!   


Ja barn är goa de!! Ljusglimtarna i vardagen - verkligen!!

Lite kärlek har vi haft här idag, det blev bra även idag. Hoppas nu på många, många Bosse-bäbisar framöver till uppfödarna och främst till en förväntansfull köpare som kommer ta väl hand om sin lilla buse/busa och att det blir lycka åt båda hållen. Spännande!!   


Pratat i helgen med flera kumpaner. Lydnadsuget växer nu!! Härligt det är med folk som har den inverkan på en. Ska ta och luska lite också om man ska fortsätta vara "livegen" eller om man ska hitta en klubb att tillhöra. Men det är väl bara viktigt om man ska tävla va?? Har fasen glömt den biten...  Har ju inte tävlat på 3 år!!! Det har t o m hunnit bli nya regler sen sist.

Uj..nu kände man sig så där gammal igen...   Men man är väl inte äldre än man känner sig va? Eftersom min träningsvärk börjar bli snällare...så är jag nog nu nere på ca...tja...55 som bäst. Men det tar sig!! Kände mig ju som 70 i fredagskväll så.  

Av csa - 14 november 2010 09:26

Another try. Igår satt jag länge och bloggade...men när jag skulle ladda upp, *taadaaa*... alltihopa försvann - "Sidan kan inte visas". Då blir man...inte glad kan jag lova.   Antar att det inte går att blogga här efter midnatt, för detta har nu hänt mig flera ggr...


Igår va vi och klippte oss jag och Ida. Joo, sant!! Det var väl i hög tid, eftersom jag för säkert 3 månader sen bestämde ATT det var dags.

Blev bra faktiskt. Eller det var bra, där och då när jag lämnade stället där ett proffs lagt sin hand och sina 17 preparat i håret. Om en stund...efter duschen...ja då vet jag hur det blev...  


Ida har tröttnat på att spara ut sin lugg, så nu rök den av de också. Lite rosa slingor i håret på det, och faktiskt så fick lillesyster hänga med på ett hörn och kamma hem lite rosa hjärtan i sitt också. Malligt! Tufft! Sött!


  

Mamma/dotterpuss...förevigad av lillasyster.   


Om vi kravlar oss in på hundfronten så går det väl bra nu. Törs man säga så?

Falcons förkylning gav sig av igen?? Jag hinner inte med. Ena dagen så är han sååå nere att man tror att....ja...det där ordet man inte vill säga till sin hund...och andra dagen så är det bara borta?! Självklart är jag jäkligt nöjd när det bara försvinner. Kan gott hålla sig borta för alltid. men undra varför han blir så, och så ofta?? Eller...ja...så slutar man fundera på varför och närför...man njuter de bra dagarna!!!

Igår kväll va han lite seg i benen, men...kanske han själv ska ta och tänka över hur passande det är sig att han drar ut på åkern och pulsar i detta blyyytunga snöavskral som ligger ute på åkrarna nu.


De där andra två. Som tror de är Papillons i storlek när de bestämmer sig för att just idag - är en bra dag för bus - inomhus!!   Ja, då blir det såhär...vid ett lugnt tillfälle...men då ligger de ju ner iaf. Men så ska det liggas där och brottas, bitas/naggas och kraaaamas...länge och väl...tar lite plats sådär...

Somliga går till gymmet för att dra-igång dagen. Så här drar våra hundar igång sina. Eller ja, man kan avsluta dagen såhär också. Det är ingen här som är knusslig på det viset...  



         


   
-Jag röstar för en till rond!!

...Börjar.....NU!   


Hm...är det verkligen såå mysigt att ligga och tugga på sin kompis??

Verkar nästan värt att prova på...någon frivillig??        


Eftersom det blev hyypersent för damerna små i säng igår så trodde jag i min enfald att idag blir det sovmorgon!!  

Johejni....tro kan man ju göra...men det har nog bara en mening i kyrkan...   Men, men vad gör det om man är uppe sent en kväll av 365? Vi får väl gå och nanna oss vid 19-tiden idag då...


Idag blir det till att åka på en pappa-firar-sväng. Middag i gratisformat är ju iofs aldrig fel...så jag ska nog överleva... Våran egen papps får dock firas av SShKs styrelse idag. Glöm inte bort det hörrni!!   (Om nu någon av dem ens hittat hit, för att läsa detta, så skulle jag bli impad... ... )


Nått en gräns i min träningsvärk nu som är ganska imponerande. Jo, efter innebandyn såklart.

Trots att, rikligt riktade meningar följer nu...

Det borde tänkas till mer än 2 ggr innan man talar/skriver saker, på FB framför allt bordes förstås, för det finns folk som har avklarat sin rätt att ens hosta för lääänge, läääänge sen...vilket "man" borde veta!!!! Blir så förbannat irriterad på folk som ska hävda sig, gång på gång, trots uttalade ogilla-svar och det-är-dags-för-dig-att-tänka-innan-du-skriver-nåt-igen...och igen...och igen..., genom att ha roligt på annans bekostnad!! Det är förbannemej det äckligaste jag vet. Har man ingen humor behöver man inte försöka sig på sånt heller. Leka i sin fantasivärld där allt runt om sig självt är glasklart, rosenrött och fläckfritt och alla andra har bristerna och är medelmåttor. Usch!!!! Verkligen Usch!!!  Men jag antar väl att det är över nu. För mothugg var inte tillåtet. (Oh, what a surprice...) Nej, ett sista fånigt meddelande och sen så var "vänskapen" över så jag som vanligt inte får säga MIN mening. Mycket moget agerande!!!

Men...men...förlusten ligger inte hos mig! Energitagnade människor...de växer på träd. One less nu bara...skönt!!! Det går bra nu!!! Snart är livets storstädning completed!! Och det liksom städar sig självt?!    

(Varsågod "Du"! Har fått nog nu. Verkligen nog nu på dessa småbarns fasoner.   


Tillbaka till livets roligheter, väsentligheter, normaliteter...

Då så hade jag faktiskt inge aning om att man kunde få såå ont...under fötterna t o m...efter mitt sportande i fredags   Visst sjutton var det närmare ett liv sen jag va ens i närheten av något som kan kalla kondis...men... Någon som har ett bra tips på hur man tränar upp fotsulorna?? För känner jag mina jobbarkompisar väl...ni vet...sånna där med onödigt mkt flås i bagaget...så är det säkert dags för en ny "rond i rinken" snart... phu!!


God söndag på er! Hoppas alla pappor blir firade på något vis idag. Det finns några som har förtjänat det. Min storebror G, min sambo och min egen förstås, kan jag gå i god för att de gör ett alldeles ypperligt jobb i sina pappa-roller.


Kalender

Ti On To Fr
1
2 3
4
5
6 7
8 9 10
11
12
13 14
15 16 17 18
19
20 21
22
23
24
25
26 27
28
29
30
<<< November 2010 >>>

Presentation

Mina ord...

Senaste inläggen

Besöksstatistik

Tidigare år

Arkiv


Ovido - Quiz & Flashcards