Alla inlägg den 7 november 2010

Av csa - 7 november 2010 19:10

Då har man "gjort" Växjö då. Och jag kan nog bara instämma med flera...den har vi nu gjort - och det ska fan till ett under för att jag gör om det.

Vilken SKITLOKAL! Skitgolv!

Såg/hörde t o m en hund som släpptes in UTAN vacc.intyg, nummerlapp och stamtavla. Pga en husse som drog en historia en arrangör borde skämmas över att ha gått på!!

Undra va den hunden hade med sig in... Usch!!!

Inte tänka så....inte tänka så... 


Jag jag bryr mig absolut inte i vad andra har för åsikter men jag kan fan inte annat än beklaga vad vi betalar för. En ring, som härrör med 3 andra ringar(!!) på två av långsidorna. Helt ärligt...skrattar arrangörerna nåt oss när de håvar in våra slantar eller?? Absolut att de gör!!

Här kommer vi med en ras, som iaf jag anser ska vara, över normalstorlek av hund och får en pytte-ring?? (Glöm inte bort att en halvsida av en sida sprangs bakom domarbordet t o m!!)   

Nejni...mina slantar får ni inte ett år till!  


Resultatet i mannamun - dåligt. Blått. Den som uttalades muntligt för mig alltså...gosh! Jag är för en gångs skull berädd att hålla med husse i huset - vilket jävla Bullshit!! kärringen drog. Och de som känner oss vet ju att vi långt ifrån alltid är eniga...BÅDE i med- och motgång. Vi är realistiska. Vi är egenkritiska. Ofta och mycket. 

Blått skulle han nog kanske haft. Förvånadsvärt att han inte fått det tidigare enligt mig. Han hade kunnat få den för pälsen för dagen, lite löst fram...ja...nåt sånt som han har. Det köper jag.


Men som sagt. Jag kan bara skratta när han ska åka pga en rygg som ska stramas till (håller inte med om den) och nåt om att benen skulle bli längre nedtill(??), och sen står det nåt helt annat i papperskritiken...ja då kan ju jag inte vara enig, när hon inte verkar vara det med sig själv.... 


Det kanske helt enkelt så att...det var för lite ******* med i min hunds dagsform??   


Ja just ja. När det är utställning så kommer ju lätt saker "på tal". Jag blir så jädrans full i skratt över detta med klippningar av pälsar.

Det tuggas, tjatas, sväljs och äts igen...

Jag kan inte! Men det finns folk som kan. Jamen låt dem klippa då!!! Låt dem raka ena halvan av hunden, klipp av dem öronen, låt klorna växa ut så de kan lackas om de så vill. I do not care!!!

Men det klipps både högt och lågt i stort sett högvis med kåkar kan jag påstå utan att ljuga...jamen bry sig?? Orka?? Folk gör väl vad de vill med sin hundar?? Eller?? De har väl betalt för varenda klo...vill de sen "förstöra/försköna" detta...och???

En BRA domare ska väl kunna känna det som finns och inte finns under detta fluff eller ofluff???

Det är iaf sånna domare jag hoppas jag betalar in till när jag åker på en skönhetsbedömning. För det är ju vad det är - för mig!

Dagens...ja hon hade sina ljusa stunder när man förstod va hon hade där att göra. Men emellanåt. Jösses folks!!

Min hund/mina hundar har såklart sina fel och brister. Jag ser dem ju!! Det borde en domare också göra. Men att han idag ska ha en tvåa för saker varken jag eller fler med mig, inte förstår...när det preimeras fransyskt, höga svansar, knorrade svansar (???) kroppar som knappt är en ras jag känner igen, stommar obefintliga, klippt(!!), oborstat(!!), skygghet, "hej-vi-har-setts-förr-va?" ja ni...domaren dömer...

Det är tur jag får ha min åsikt här hur mkt jag vill!!

...glöm inte det...du som kommer reta dig på dessa rader... Det går att inte läsa. Just a *click* away liksom...    


Men nejdå. Jag må låta sur, försvarstalande, men jag kan lova, jag blev inte ledsen över hans första tvåa (ledsen blir jag när jag slår mig), det kommer nog komma fler, jag blev inte ens chockad, när jag såg vad som plockades fram (IBLAND!! Observera det!!!) Men jag måste säga att det var idag inte bara lokalen som tog ned mitt utställningsintresse. Det var inte så trevligt idag. Och otrevliga saker gillar inte jag. Jag vill ha skoj med mina hundar. Det är därför jag har dem till mer än bara familjehundar. Otrevligt..det finns det så mkt annat som är varje dag här i livet... Det behöver inte vara så när man ska försöka ha skoj...


En sak är då klart. Till nästa utställning, när/om nu den blir. Då ska här förskönas...massor!! Läppglans och hela kitet!   


För att fortsätta göra en lång blogg längre...(kaffet fortfarande inte slut)...


Många trevliga fanns det där idag. Skrattat har man fått. Både åt dumhet och snällhet. Och fått höra kritiker vi inte ens med gemensamma krafter kunde förstå.    Ringen bredvid "rullade" det fram coola bulldoggar. Det höll på att bli en svängom mellan en bernerägare och en dansk-svensk gårdhunds matte (??kan varit nåt annat vitt och brunt litet). Bilsovning. Kyla. Sol. Lite sömn...


...och för att göra den ytterligare lite längre...


Skönt att få komma hem och se sitt hus stå kvar måste jag säga. Natten tills idag så brann ett hus inte alls långt härifrån, ner till i stort sett grunden. Farbrorn som bodde i huset saknas fortfarande...  

För lite drygt en vecka sen så sprängdes det nå gröndjävulskt i lilla byhålan.

Va är det nu då som händer här???


Det var som sagt gudarsgött att få komma hem till de två glada lurvarna Dante och Falcon och sen få krama om sina döttrar igen. Många timmar tidigare än det var planerat. Tur man är flexibel.

Tack mormor och morfar för all hjälp!!!   Ni är guld värda!! Hoppas verkligen de kan ställa upp mera. Men om inte, det är fullt förståeligt. De borde få mer creds än de får. Och då får vi väl stanna hemma bara. Sägs att man inte dör av sånt...  



Kalender

Ti On To Fr
1
2 3
4
5
6 7
8 9 10
11
12
13 14
15 16 17 18
19
20 21
22
23
24
25
26 27
28
29
30
<<< November 2010 >>>

Presentation

Mina ord...

Senaste inläggen

Besöksstatistik

Tidigare år

Arkiv


Ovido - Quiz & Flashcards