Direktlänk till inlägg 14 november 2010

Jomenvisst!

Av csa - 14 november 2010 15:05

Sitter och väntar på den dumma diskmaskinen...den slog av tidigare så nu har den jäkeln fått vakt på sig!! Ser fram emot att få åka och äta middag hos päronen och tjöta lite med brodern min. Hoppas hans små troll och mina troll haft skoj ihop! Det är roligt när de små kusinerna kan samsas och busa fint tillsammans.


Glömt berättat vad den lilla skruttan här hemma sa i fredags. Jag fick gå ut och skratta för att hon inte skulle känna sig dum.

När barn tänker...då jädrars tänker de till!


Hannah kom iaf hem från dagis och sa:

-Mamma?! Varför har killar snopp men inte tjejer??

-Öh...jaaa...ja vet inte... *tänka, tänka, tänka*   hur ska jag svara nu då???

Men det löste sig innan jag kom till tals.

-Jag vet nu!! Det är bara för att killar ska kunna leka med den! För **** på dagis...ja han leker med sin hela tiden!!

Någonstans där fick mamma brått ut genom dörren...ni skulle sett hennes benhårda min och tänkemin när orden kom!!   


Ja barn är goa de!! Ljusglimtarna i vardagen - verkligen!!

Lite kärlek har vi haft här idag, det blev bra även idag. Hoppas nu på många, många Bosse-bäbisar framöver till uppfödarna och främst till en förväntansfull köpare som kommer ta väl hand om sin lilla buse/busa och att det blir lycka åt båda hållen. Spännande!!   


Pratat i helgen med flera kumpaner. Lydnadsuget växer nu!! Härligt det är med folk som har den inverkan på en. Ska ta och luska lite också om man ska fortsätta vara "livegen" eller om man ska hitta en klubb att tillhöra. Men det är väl bara viktigt om man ska tävla va?? Har fasen glömt den biten...  Har ju inte tävlat på 3 år!!! Det har t o m hunnit bli nya regler sen sist.

Uj..nu kände man sig så där gammal igen...   Men man är väl inte äldre än man känner sig va? Eftersom min träningsvärk börjar bli snällare...så är jag nog nu nere på ca...tja...55 som bäst. Men det tar sig!! Kände mig ju som 70 i fredagskväll så.  

 
 
Lena

Lena

14 november 2010 23:42

Man få alltid ett ärligt svar från barn! :)
Härlig tjejer du har!

mvh Lena

http://www.bernerlena.se

 
Emelie

Emelie

15 november 2010 17:50

Den var bra! Har ju en jämngammal här hemma med liknande funderingar... Härligt är det! Kram

http://finarossinas.bloggplatsen.se

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av csa - Söndag 18 feb 22:17

Om man bara kunde få bryta benen. Vilken befrielse. Det syns. Om man bara kunde få slippa ifrån... Alla diskbråcken i nacken. Sviterna efter cancern. Gallproblem. Magmunsbråcket. Magsår och inflammationer. Tarmfickor. Rörelseproblem...

Av csa - Tisdag 16 jan 22:25


Eller vad man ska kalla det jag gjort idag?! En del av mitt nya jobb, var det iaf. Som SKA bli bra för mig. Det smakade iaf bra. Jag hade kul, bra energi, i huvudet, för att ta 2 km fyss, nöjd-känslan infann sig ikväll. Jag fick ett nytt eget kon...

Av csa - 31 december 2023 00:15


 

Av csa - 27 december 2023 23:00

"Vilken otur du har..." Är bannemej den värsta kommentaren jag fått och får. Otur har man om man snubblar och stukar lilltån. Tappar bort en strumpa eller liknande. Det jag har är nåt annat. Förbannelse mer likt.   Jag har tappat räkningen, i...

Av csa - 25 december 2023 22:45

    Den kom i år igen. Tänka sig. Fort gick det också. Bara snön ramlade ner... Men julen har varit jättebra! Förutom att H haft hög feber och varit som en trasdocka... Men har vi någonsin haft en jul när alla varit friska? Tror inte det.  ...

Kalender

Ti On To Fr
1
2 3
4
5
6 7
8 9 10
11
12
13 14
15 16 17 18
19
20 21
22
23
24
25
26 27
28
29
30
<<< November 2010 >>>

Presentation

Mina ord...

Senaste inläggen

Besöksstatistik

Tidigare år

Arkiv


Ovido - Quiz & Flashcards