Alla inlägg under oktober 2011

Av csa - 21 oktober 2011 16:51



Garfield Rocks    


Nu blir det lite "hemjobb" och sen styr familjen kosan mot en 3-rätters middag följt av soffmys med Idol och snacks.


Life is good   When it´s Friday it´s even better   


Av csa - 20 oktober 2011 21:09

Det är många siffror på jobbet nu. Datum, datum . . . tillverkningsdatum . . . utgående datum . . . å tjoho och ännu mera. Det bara snurrar.
Det är snudd på om det verkligen är 2011 fortfarande?! För i min lilla värld just nu, så är det utgallring på 2013.   
Det är en lite konstig värld, den där kamouflagfärgade.

Men än är man inte totalsmittad. Den dagen ska vi sluta, eller hur var det Elipet??   


Klockan slog 2 och det var dags för klubbkamp. Innebandy annat ord. Veckans höjdare. Alla medel tillåtna. Eller?!

Idag var vi tjejer iaf mest schysstspelande måste jag erkänna. Det andra könets fuskande!??

Va kan det bero på?

Börjar vi bli för "bra" kanske?! Hehe . . . Yeah right.

K var bäst på plan. Men så var han ju den enda bakom gallret också . . .   


Sorglig dag idag. Det som händer varje år runt den här tiden. Däckbyte. I morse var det kallgrader och jag vågade inte bromsa på 3,5 mil. Framförvarande bilars baklyktor sken rätt fint i asfalten.   

Men nu har guben fixat dit dubbisarna åt mig. Och återigen så är det till att förlita sig på dem och anti-sladden över ett halvår framåt. Tvi vale!!


Nehepp. Nu går jag nog den långa vägen, 2 meter typ, till sängs strax. Imorgon är ju bästa dagen här!!! Och jag ska INTE bli långrandig på jobbet! *host, host*.


Av csa - 19 oktober 2011 22:13

Igår var det inte så farligt. Idag låter tanden "dunk-dunk". Eller tja, den låter väl kanske inte men . . . den känns så . . .

Men för Lolas skull så for vi till Subway på lunchen iaf. Har ju som tur är den andra sidan av munne att tugga med.


Kom hem. Och direkt efter att karln hade forslat lite sten från parkeringen till hundgården och spikat lite stopp-pinnar till grävaren så . . . jamen då ordnade det upp sig!   


IKEA!!   De va så länge sen vi träffades. Sååå länge sen. Men ett kärt återseende resulterade i en välfylld bil. Shoppinglistan slutade med bl a ett skrivbord, två skåp till badrummet, lite möss (!??!), lakan och en hylla till vårat sovhörn. Och allt betalades () och så åkte vi hem minutrarna innan stället bommade igen.

Tycker de ska börja ha nattöppet faktiskt.

Då slapp jag ju åka hem alls liksom.   Eller det kanske är som Lisa säger . . . jag är ju "hemma" när jag är där?! . . .   


Nu är det bingen bara torktumlaren är klar. Tänk att jag alltid i sista minuten kommer på att jag inte har några träningskläder rena. Måste vara nåt undermedvetet som talar om att jag inte ska träna, som gör det?   


Ciao. Det är snart helg igen hörrni . . .   


Av csa - 18 oktober 2011 21:05

  Jamen den här tisdagen är jag då nöjd med!!


Jobbat - lösningsfullt, i 8 timmar "bara" idag. Blev tvungen att flexa en halvtimme för att hinna i tid till tandläkaren.

Den stora fråga . . . skulle det bli mera rensning av kanaler idag eller skulle jag då få uppleva detta hemska borrande och rotfyllande som "alla" pratar om.

Det blev lite rensning och så vipps-sala-bim så hade jag då överlevt en rotfyllning bara såhär då. Och ingen hemsk bedövning alls. Tack gode gud. Det är det värsta jag vet.

Och hur var det nu då??

Helt ärligt . . . NO BIG DEAL!

Antingen har jag hittat jordens bästa tandis eller så har andra haft det värre, eller inga smärttrösklar.

Gud vet bara vad. Men jag är då iaf hoppfull om att detta kommer bli bra nu.

Om en månad är det dags för nästa tand dock. Men den trooor vi bara behöver en lagning. Hoppas också att rotfyllningen kommer ligga bra tills dess. Annars blir det omgöring av den istället.

Men man ska väl vara hoppfull och inte neggotänkande va??   


Hur som. Ruinerad blev jag inte heller. Ok några tusenlappar blev det, men jag hade typ räknat med 10 000 eller nåt sånt.


Kan det nu möjligen bli lite kronor över till . . . låt oss säga det rakt ut bara - EN IKEA-VÄNDA???   


Kom hem och då blev det action i lilla Lundbacken.

Vårat nya "sovrum" är ju färdigmålat och nu torrt och fint.

 Inflyttning!!!   

Bubbade ner våran dubbelsäng och in med den och efter lite bäddning så ser det sååå mysigt ut. Jag kommer somna med ett leende från öra till öra i kväll. Och tacksam vore jag om jag INTE vaknar kl 01.30 och inte kan somna om, som jag gjorde i morse.

Varför kan jag, som är dötrött 24 timmar om dygnet, inte sova ordentligt?????


Vidare då. . .

Städa iordning så pass i vårat fd rum så Ida fick hoppa in i det och våran fd säng och hon har nu pyntat den med 400 gosedjur. Så mkt mera av annat "pynt" får hon vänta med att ta in där. Vi ska ju nämligen härnäst börja måla och göra det till så mycket IDA som hon bara vill och orkar med. Lila och vitt har hon bokat. Och så ska jag försöka hitta på nåt skoj med fjärilar där är det tänkt.


In i Hannahs numera "enrummare" till sovrum. Fixa in hennes ny säng. Ut med lite möbler som hon inte ska ha mera och lite gallring av leksaker och så grovstädning i en hiskelig fart.

Där inne ska hon ha lite mera prinsessigt är uttalat. Okej, vi ska se hur vi kan fixa det också . . . men hennes rum får vänta till sist.


Såå nöjd med idag är jag!  


Hundarna har fått softa bort kvällen, men de snarkar gött efter nästan en heldag ute så . . . inga sura miner där heller vad jag kan se.


Nu House och lite glass och sen i säng! Ååååh . . . hoppas jag inte försover mig imorgon bara. Hahaha . . .


Av csa - 17 oktober 2011 21:16

Fick en på:a från en jobbarkompis idag.

-Inser du att vi har skratta idag?

Nej . . . det hade jag faktiskt inte noterat det unika i. Men good for us I think.


Kom just på att imorgon är det dags för tandläkaren igen. Va fort veckorna gått?! Hoppas att det som känns jättebra verkligen är det också, så rotfyllningen kan bli klar imorgon.

Dock lär jag nog inte undkomma betalningen imorgon. Ajaj säger plånboken i förebyggande syfte.   


Fick ett återfall nyss. Tradera-visit. Ajaja . . . farligt ställe det där!!

Men loggade inte in iaf, bara kikade. Hittills. . .   


Tänkte få lite fart på "nybygget" idag. Inflyttning typ. Men tiden sprang ifrån oss. Bl a Knatteskutts-prioriteringen. Och en dubbelsäng från övervåningen bär jag inte själv.

Men imorgon kaaaaanske. Hoppas, hoppas!!!


Nåt annat jag hoppas på är att jag imorgonbitti får sova tills klockan ringer. Imorse tror jag ungarna var mer än lovligt galna som BUSADE JÄRNET. . .  KLOCKAN 4:30!!???   Jag for upp i ett jehu i tron om att vi försovit oss bigtime. När jag insåg tiden så halvslumrade jag (försökte iaf) en stund till.

Det är ju sällan eller aldrig ett bra val. Man är mer än död när man väl kommer upp sen.


En seg måndag framför datorn heeela dagen blev det på jobbet iaf. Men det gick bra och alla mina "lik" är nu omhändertagna.

Sköööönt!

Dags att skapa nya snart.   


Idag verkar det som om alla energiföretag haft jakt. På under en timme så ringde två telefonförsäljare hit. NIX är bra grejjer. Eller?!   Här har det då aldrig funkat iaf.

Och jag gör som jag brukar. Säger att jag vet inget och har inte hand om något beslutsfattande i det här huset, så de får återkomma nån dag runt lunch när sambon är hemma.   Hinner de på honom vid den tiden så är de duktiga! Nog för att han brukar vara hemma lite då och då under dagens mittdel, men jag tror inte han tar med sig hemtelefonen ut på promenader. De brukar ju inte vilja rastas liksom.


Nu blir det varm dusch och sen några sidor med boken igen. Så bra läggningsfasoner jag fått på mig själv. Rätt nöjd faktiskt.


Av csa - 16 oktober 2011 12:00

Klockan är 12 och jag har ff inte gått upp kommit upp.

Soligt ute. Klarblå himmel. Vindpustar.

Frustrerande.


Skulle varit på utställning idag. Ställt lilla barnbarnet Klara. Men det fick väl sambon ordna då . . .

Frustrerande. Väldigt frustrerande!!


Rätt så illavarslande inställning till det mesta hittills idag.

Att man får vardagarna förstörda av idi*tier är väl en sak.

Men när mina helger förstörs så ser jag svart!!


Igår då.


Började morgonen med utfodring och utsläpp av hästar. Vidare hem och frukost även för tvåbenta.

Fastna vid datorn med Bella-Sara. Nån dottergrej. Spel. Fatta nada. Men de gjorde tydligen de. Maaaaagiskt är ett ord jag inte går igång på.

Hundarna fick bada. Innan stod jag i en timme och "rakade" av dem kilovis med päls med piggborsten. Karln stod för vätandet och jag blåsandet efteråt. Det virvlade fint i skyn. Brun päls. Svart päls. Massor med vit päls.
Bernerfinkarna kommer bli många i år.

Blåsandet skrämde bokstavligen skiten ur tre hästar. Märkte vi.

Kan man inte sparka undan skiten när man ser att ens häst gör ifrån sig precis utanför någons grind???

Nu var det tre hästar med ledare. Men det gick ju två smilfinkar efter ekipagen och bara glodde. Kunde kanske inte både gå och tänka samtidigt bara??
Mina hundar behöver iaf inte äta deras hästars maskmedel i omgång 2.   


Vendie och Aladin.   Mina älsklingshästar!!! Trivdes järnet i stallets lugn, med bara radion och 3 katter som medhjälpare vid mockningen.

Lung och ro.


Hemmavid så blev det målat och garderobsrensat samtidigt.

Borde försöka ta mig upp nu och ställa lite ordning där uppe.

Men . . . då är ju förutsättningen att man kommer upp på benen också.
Men det verkar trögt på den fronten.


Återkommer.


Av csa - 14 oktober 2011 19:02

Det är iskallt! Jag har idag frysit precis hela dagen . . .  Sån där otrevlig inombordskyla.

När jag sa till sambon imorse att jag mådde lite "konstigt" så fick jag bara konstaterat att: -Du ser inte bra ut . . .

  Hm!?

Hur tar man en sån komplimang redan innan 6 på morgonen?   Jo, man sätter sig, opigg och som vanligt osminkad, och drar till jobbet. Är det Halloween (snart) så är det väl.


Apropå imorse. -1,5 grader. Sommardäcken duger nog inte så länge till.


Men just i detta nuet så har jag det betydligt mysigare!!!

Kaminen har tänts för första gången för den här otrevliga årstiden. Mysfaktor max!!!

Strax tacos. Sen popcorn och Idol. Något bacillbedövande ska jag också förtära.   Skit i systemet ska sköljas bort.


Och arbetsveckan kan jag skölja bort i glas nummer 2 och/eller 3.

Helg!!!   


    

Av csa - 13 oktober 2011 21:11

Fattar inte vad det är frågan om. Men ganska säker på att jag snart blir varse.

"Tyvärr" är jag berädd. Och jag kommer inte bete mig som förväntat.


Det finns väldigt många spännande människor. Trust no one.


. . . men när jag kom hem så blev det bättre!   


Och då blev jag ändå liggande i soffan i tusen lager kläder, under filt (är kvar där fortfarande) och fryser som en hund.

Däckade i sömn en stund. Totalt väck.

Det verkar sådär inför helgen måste jag säga.


K har iaf spacklat klart nu, tror jag. Vill få det målat, fixat och inflyttat under helgen!!!!! Vill!!! Vill!!!


Lite mord eller sömn nu då? Får se . . . Robinson-slutet först.


Kalender

Ti On To Fr
          1 2
3
4 5 6 7 8 9
10 11 12 13 14
15
16
17 18 19 20 21
22
23
24 25
26
27
28 29 30
31
<<< Oktober 2011 >>>

Presentation

Mina ord...

Senaste inläggen

Besöksstatistik

Tidigare år

Arkiv


Ovido - Quiz & Flashcards