Direktlänk till inlägg 21 februari 2012

Blodigt

Av csa - 21 februari 2012 00:51

Så blev det då äntligen dags för en mamma att gå och sova också. Snart alltså.

Av förklarliga skäl så sover hela familjen...utom just mamman då.   Hon ska sova när locket slås på och spikas igen. För jag tänker spika från insidan.


Hemmavid dag idag. Lillan no-way pigg. Slö, snorig, hes och varm och kall ömsom hit å dit, och säger med egna ord:

"Jag behöver vila du mamma...känns som om så..."

Bra tänkt för en liten skrutta. Jag håller med henne.


Så pga ovan så hände väl inget överdrivet idag (heller) då.

Enda jättenyttiga var när jag senare tog mig ett par timmar med päls- och kloskötseln.

Både kam, SAX   , borstar, tänger och "sprängmedel" användes.

Jösses... Om någon vill ha en päls att slåss med så har jag en hund som har DEN pälsen. Gissa vem.

Det är helt sjukt att det ska behöva ta 20 minuter att bara kamma sig in i tätskogen av bröstpälsen (!?!?) eller? Nu är varken han eller den andra klipp-rena, så det gör det hela såklart lite mer svårarbetat...men iaf!!! 20 minuter? Och inte fasen ser han ut som en fluffboll heller. Fatta?

Folkmunnarna som sagt ett och annat om den hunden i alla år (för exempelvis att han nog skulle dö i bl a canser innan 2 år) borde ta ett check igen. Killen är mer levande än någonsin. En kullerbytta, rejs med lillebror, känguruhopp från stillastående otaliga omgångar bara idag minsann. Och päls har han!!! Tänka sig...det också, överallt!!   

Ja...det är fasen synd om hundar som får ta poop för att deras ägare är som de är. De har väl inte valt mig heller. Stackarna...    


Funderar på om man på nåt önskvärt sätt kunde ta en tur någonstans för att bada herrarna i vecka kanske...


Å en liten bil har varit på besiktning. Bara A/UA där. Eller 1:or kanske det heter i den världen? Fritt och rätt runt om iaf. Tackar!!


Allt blodigt kom sist på dagen.

Första offret var Hannah. Återigen för jag vet inte hur många ggr i ordningen nu. Strila strömmar huxflux av näsblod. Och så blev det då att byta på en säng...och så försöka söva en liten...som inte ville sova någon annanstans än hos sin mamma!!

Ungefär samtidigt, mitt i allt de där sängbytandet. så kom ju Dante på att ett samtal med Roffe hände inte igår inte.

Husse var som vanligt så snäll och tog ut "monstret" så Dante får sin dos av hamster-gos. (Ok, DÄR är jag enig med somliga...nåt fel är det på den hunden!!  Diagnos inte fastställd ännu dock. Vet inte om jag klarar av att få ett namn på detta hemska faktiskt!!!    )

När då snälla hussen tog ut den lilla "gulliga råttan" så...

"Ajdå!! Blev det ett hål i tummen på hussen nu?"

I´ve said it before...and I´ll says it again: - Never trust a Hamster!!!!   


Sist men inte minst härifrån "idag"...

Tack bloggen för att du tröttar ut. Nu kan jag sova!


 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av csa - Söndag 18 feb 22:17

Om man bara kunde få bryta benen. Vilken befrielse. Det syns. Om man bara kunde få slippa ifrån... Alla diskbråcken i nacken. Sviterna efter cancern. Gallproblem. Magmunsbråcket. Magsår och inflammationer. Tarmfickor. Rörelseproblem...

Av csa - Tisdag 16 jan 22:25


Eller vad man ska kalla det jag gjort idag?! En del av mitt nya jobb, var det iaf. Som SKA bli bra för mig. Det smakade iaf bra. Jag hade kul, bra energi, i huvudet, för att ta 2 km fyss, nöjd-känslan infann sig ikväll. Jag fick ett nytt eget kon...

Av csa - 31 december 2023 00:15


 

Av csa - 27 december 2023 23:00

"Vilken otur du har..." Är bannemej den värsta kommentaren jag fått och får. Otur har man om man snubblar och stukar lilltån. Tappar bort en strumpa eller liknande. Det jag har är nåt annat. Förbannelse mer likt.   Jag har tappat räkningen, i...

Av csa - 25 december 2023 22:45

    Den kom i år igen. Tänka sig. Fort gick det också. Bara snön ramlade ner... Men julen har varit jättebra! Förutom att H haft hög feber och varit som en trasdocka... Men har vi någonsin haft en jul när alla varit friska? Tror inte det.  ...

Kalender

Ti On To Fr
   
1
2
3
4
5
6 7
8
9
10
11 12
13 14 15 16
17
18 19
20
21 22
23
24
25
26
27
28
29
<<< Februari 2012 >>>

Presentation

Mina ord...

Senaste inläggen

Besöksstatistik

Tidigare år

Arkiv


Ovido - Quiz & Flashcards