Alla inlägg den 7 februari 2012

Av csa - 7 februari 2012 22:45

Aj aj...var det verkligen lyckat att försöka sig på att ha temat "räkna uppåt" som överskrift den här veckan?
Det gav iaf en ökande för-mycket-överraskning idag, om man jämnför med igår.

Bad omen.


Jag vet vem smärta heter. Jag sa upp bekantskapen med den förra året. Idag hittade den tyvärr mitt nya nummer... Jag som har NIX!?!? (Galghumor.)


Folk runt om verkade vela mellan att slänga mig i en blåljusbil eller helt enkelt inte vara i närheten för att inte bevittna en halvt avliden.

-Men??? - Fixa skjuts hem!! hörde jag säkert 7 gånger...

Jag vet inte vem som blev räddast. Jag eller omgivningen. Jag försökte iaf behålla lugnet genom att påstå "...jag vet vad det är...det går över...snart...brukar det göra..."


Kände igen. Befarade. Gjorde "nåt" åt det. Absolut inget rekommenderbart.

Smått snurrig i kolan (erkänner)...men smärtfri!!! runt 14-tiden gick jag iaf vinnande ur matchen. 4 doser... Det gick den här gången.


Nu mår jag iaf bra igen. T o m tränat lätt. Och så lite värme efteråt.

Tack, det behövde jag.


Känner mig iaf som en vinnare nu. Alltid nån som har det värre. Förlorare.

Jag vet en. Fredrik "75:an" Reinfeldt.

Jag hoppas han hamnar på långvården. Och får han igenom att folk ska jobba till de är 75 så hoppas jag att hans sköterska där är hyffsat senil vid den åldern...torkar honom där bak...och sen direkt runt munnen på karl. Så kan han få känna både doft och smak på skiten han förmedlar själv!!

Jag tycker han spottar på arbetarfolket big-time nu. Hade han själv haft ett betungande arbete (vända papper och ljuga folk förvirrade är inte ett sånt yrke) så skulle han inte ens tänka tanken han just gjort. Folk ÄR utslitna vid 50-60, som längst. De kommer inte leva tills pensionen ens på det här viset...

Fy på sig Stadsministern! Tvätta tungan och samvetet med en mer väldoftande tvål!!


Ja...jag kan iaf säga att jag har då absolut INTE tänkt jobba till 75!!!


Kalender

Ti On To Fr
   
1
2
3
4
5
6 7
8
9
10
11 12
13 14 15 16
17
18 19
20
21 22
23
24
25
26
27
28
29
<<< Februari 2012 >>>

Presentation

Mina ord...

Senaste inläggen

Besöksstatistik

Tidigare år

Arkiv


Ovido - Quiz & Flashcards