Alla inlägg under mars 2013

Av csa - 8 mars 2013 15:46

Att åka hem idag var som att skvätta på mer tändvätska.

Redan på altanen möttes jag av förödelsen som genast fick mig att se svart och bli förbannad igen.

Det kommer bli en lång helg. Hittills är jag ju själv...förstå hur det blir vid minsta pip från nån annan.


Ska sätta mig och planera in massa ledighet nu tror jag! Jajamen det ska jag!!


Låser dörren och slänger bort nyckeln...

  

Av csa - 7 mars 2013 21:41

Men nu tar vi allt i den ordning det kommit under dagen.


Jag känner mig, med anledning av dagsslutet, väldigt upplagd för att börja med att spy galla. Befogad.


Och helt sonika så kan jag lätt då börja påtala det som tar bort alltför många timmar från mitt liv.

Jag håller på att lägga pussel där. Många bitar föll lätt på plats redan de första dagarna...veckorna...andra tog nån månad, svårare fall nåt år...och senast idag så hamnade den stora hörnbiten av real bullshit på plats. Smack sa det när den kom från en totalt oväntad nivå!!

Vilka jävla fejk det finns av folk!!! Att de inte skäms?   

Folk som älskar tanken att ha en "titel", en "betydelse", ett "ansvar".

Självklart så anammar man inget av det man bara "ska ha!!!" utan ser till att få det genom regelrätt förtal, lögn och påhitt...och sen så kommer det så många bortförklaringar för att inte göra sitt jobb att jag tappat räkningen för säkert 2 år sedan!!

Men det är i det mörka väldigt bra med information av sån här art. Jag ska livnära mig på den. Jag ska trycka ner naglarna i deras varande sår och vrida om... Tro mig. Jag kan få en mardröm att verka behaglig.


Men mötet på eftermiddagen var givande.

Datasystemet i fokus. Den sk gruppen hade inte en endaste deltagande!! HAHA!! Det var nog det bästa valet PS gjort. För vad hade de tillfört... Nepp. Just det.


Sen kom man hem. Svagt trött. Det gick rätt bra...iaf... Det var t o m glädje.


Men. Sen. Nattsvart. Jag har säkerligen uttalat så många fula ord under denna kväll så något rekord är satt. Barnförbjudet på riktigt. Jag är inte ens klar än. Förbannad? Det stadiet var bara förtexten.

Och det som gör mig ännu argare...jag kan inte ens ta ut min ilska på "problemet"!!!!!   


Det här är inte hälsosamt på nåt vis... En del av mig gör ont nu.


Av csa - 5 mars 2013 21:53

Det är inte åldern.

Det är bara lite reservdelar som saknas, eller behöver smörjas upp.

  

Biltema...fast för kroppar...vem tänker starta´t??


Innebandydag. Småmål. 14 pers. Ajaj...

Men det är kul.

Det är just det som problemet. Det är för kul för att avstå.


Lite samma som glass...godis...coca cola...hundar...


Det är mkt svåra detaljer man får kämpa mot varje dag. Eller så släpper man på alla krav (andra sätter och vi viger oss för) och lever en stund, för stunden.

Det är bara vi själva som ska bestämma över oss själva. Har jag fel?


 


Av csa - 3 mars 2013 20:02

Söndagkväll i stugan.

Helgen har gått för fort...  ...igen!

Men rätt mysig har den varit, får jag inte glömma bort.


Håret är jag rätt nöjd med, insåg jag imorse. Det har sina skiftningar...men det gråa är nog väck iaf. Får man va nöjd med!  Klippningen duger för mig.


Idag har det varit soligt och fint men största delen av den har spenderats i Arboga. Tycker mig ha varit i den staden förr?!   


Min lilla Gosa 3:a från vänsterhörnet av bilden.

Den enda tjejen i laget idag. Men självklart den sötaste och tuffaste av dem alla med sina pippilottor  

Det är bra med en sån skenmanöver! Motståndet tror att hon är "pimpinett". heheh...


Inga vinster...men som vanligt är de yngst, totalt sett. De är dock inte mkt efter de äldre motståndarna. Nästa år, era stackare..., då kommer ni få passa er för Hallsta´s 06:or!   (Om nu Hallsta finns kvar...vilket vi såklart STORHOPPAS på!!)


2 matcher stannade jag och Ida kvar under. Sen när hennes kompisar åkte så gav även hon upp...så vi åkte hem och lekte lite med Bosse tills coachen å lirarn kom hem.


     

 

Våran Nallebjörn av högsta kvalitet!!    


Nu återstår bara alla förberedelser inför en ny arbetsvecka. Matlådor, duschar och så soffslött tills det är dags att släcka.

Hoppas på en skön sömn å ett piggt uppvaknande. En lång vecka råder. Övertid...och med all säkerhet inte en lugn stund då vi är en man kort, utvecklingsamtal, möten...

Men...vem ska klara´t om inte vi?!  


Av csa - 2 mars 2013 18:11

Idag är det våran dag! 2 mars 1995 small det!   

För 18 år sen så hade Sporthallen ett finger med i spelet...  #santmenotroligt

För 17 år sen hamnade första uppsättningen förlovningsringar på våra fingrar.   



Framgångsreceptet?! Ja... Alla braiga "hemlisar" är ju liksom just hemliga.   Men... Eftersom jag inte gärna lagar mat så vet jag inte riktigt vad han föll för, från början??   Kanske...


     

Grattis till sambon som fått "äran" att...ja...?! Vara kartläsare, typ!!    

Vi kör rallybilen rätt bra ihop!


 

Ja de e klart. Love has something to do with it.   


Nu reser vi vidare. History goes on. Middag next up. Sen får vi väl se vad som händer...  


ps. Färgat håret och klippt det själv! Fan så händig jag är...   Kanske det var DET han föll för??? #grubblarvidare


Av csa - 2 mars 2013 00:14

Jag kom hem.
Vi fikade och fixade handlingssvängen.
Det blev middag.
Gladiatorerna.
Jag hittade en jättebra nätsida.
Jag somnade...

Nu är jag vaken...för att byta sovplats.

Vi får reda ut detta imorgon istället...

Kalender

Ti On To Fr
       
1
2 3
4
5
6
7 8 9 10
11 12 13 14 15 16 17
18 19 20 21 22 23 24
25
26 27 28 29 30 31
<<< Mars 2013 >>>

Presentation

Mina ord...

Senaste inläggen

Besöksstatistik

Tidigare år

Arkiv


Ovido - Quiz & Flashcards