Alla inlägg under juni 2013

Av csa - 2 juni 2013 15:11

...med den här årstiden är NU. Det är nu det händer. Inte för kallt ute...det är inte för varmt...det har inte "vänt" som det ju tyvärr gör runt midsommar (vi-glömmer-det-just-nu), det är ljust jättelänge på kvällarna, det är NU helt enkelt.


Somliga saker, eller rätt många om jag får tycka, är bättre än andra.

De här är en av pärlorna:


 

Färgen...Doften...

Jag GILLAR!!!  

 
Mååånga hjärtan bliré...  


Ungefär NU vill jag dessutom åka över till grannen för att kika på något som ska vara übersött. 

Vem vill skjutsa en handikappad???


Av csa - 1 juni 2013 17:17

Tänka sig va skönt det är med helg. Igen. Det slår liksom aldrig fel. En Hit varje gång den kommer.   

Satt en stund i solen och njöt.

Det gick sådär...

Tacksamt med underbara vänner som roar en via telefon när man är som man är, när det blev som det inte skulle och allt blir som det är. Typ. Tack!!! 


Involverades i döttrarnas lek så jag är nu proppmätt å belåten på kaffe, pannkakor, soppa, hamburgare, pizza, kakor... Tur allt är på lek bara!! Annars hade jag nog exploderat.   

Sen spårade det mesta ur...i vattenkrig. Tur jag har nåt att skratta åt. Tack familjen!!


Solen försvann nyss. Gräsklipparen går. Grönsakshörnan är nu Perfektamundo rensad och lite nyodlingar föddes på förmiddagen. Vovvarna busar järnet!! Härligt att se. 


Själv är jag ju lite..."härmenintemed" som någon säkert vet. Så jag gör det jag kan. Just nu. Kollar på Jamie Oliver och funderar på om inte han kan komma förbi och laga lite middag nån dag? Tror den killen t o m skulle kunna lura i mig fisk...  


Dags att leta vidare runt the world wide webb. Söker och ska finna. Tiden går...   


Kalender

Ti On To Fr
          1 2
3 4 5 6
7
8 9
10 11 12 13 14 15
16
17
18
19
20 21 22 23
24
25
26
27
28
29
30
<<< Juni 2013 >>>

Presentation

Mina ord...

Senaste inläggen

Besöksstatistik

Tidigare år

Arkiv


Ovido - Quiz & Flashcards