Alla inlägg den 7 september 2014

Av csa - 7 september 2014 22:30

Att vara glad över nåt är inte så bra...nej.

Allra helst om det är "fel" person. 


Så därför är jag glad. För jag följer inga borden. 


Skitroligt att ha båda mina pojkar med på den sk Bästa-listan. Roligt för deras uppfödare. 

Roligt att jag dessutom har två olika namn.   Undra hur de blir när namnbytet blir av...   

Men idag är jag glad och stolt. Och Tvååker kommer antagligen bli Årets Bästa Minne. Båda grabbarna i Bästa Haneklassen.   Det händer inte mej. Eller jo. Det har det ju!! 


 


Att skryta är ju inte direkt min vardag.

Men de va väldigt duktiga i skogen här på kvällen! Stundtals på led!? Som om det vore önskvärt... Somliga hade flertalet spår i nosen att upptäcka. Duktig!!! Andra nöjde sig med lite hästskit som låg mitt på stigen. Tack och lov så pissade de bara på de röda svamparna med vita prickar. Antog de va nå fel på de kantarellerna? Hur gott kan prickar smaka liksom? 


Fart och fläkt på de trefärgade tidigare idag.

Skulle kunna tro de tävlade i vem som skulle kunna bli den näste till å ge hussen en flygtur...

  


 

"Ååånej du!!! Inte springa om mig", sa Bosse


 

"Då tar jag väl vägen över dig då?", verkar Hoffa tänka.   


 

Men nä. Den gubben gick inte idag. 

Man fick vackert styra in sig bakom...


...den "sansade" äldre herren.   

 


 

Sjögalen Bosse...   ...va är det i nya maten egentligen? 


  

De är bara bäst. De livar upp. De fyller mina dagar med gott, så gott det går. Enklare uppgifter kan förtäljas.

Hur skulle de se ut om man höll på å hade lugna hundar? Ordning och reda? Det är ju det jag inte ska ha. Kanske rent av hålla de yngre för sig och vuxna för sig så ingen tog skada av varann? Gud vilket "liv"!!!?   

 

Livet är över på ett kick. Lika bra att va glada så länge. 

Om man har något att vara glad för.

Idag kan vi också HURRA för Hoffas föräldrar som blivit BIR och BIM i Norge. Igår blev mamma också BIR. Nanny världensvackrasteYenna 2bt båda dagarna och brorn bästa junior båda dagarna. Igår med CERT dessutom. Vilken familj!!! Grattis härligaste uppfödarna!!!!!! 

 

 

Allt är lite för stort...men så även hjärtat. Love him soooooo!!!

(Sry för grynigt/sudd...men jag hade solen mitt emot och fick mörka bilden lite för att ens se vem de var på den) 


Av csa - 7 september 2014 11:03

Dialog/monolog...?!

"Hej!!! Va gör?"
"Hej...ligger nerbäddad..."
"Men då. De är ju helg!! Va äre nu då...??" (...!!! va ÄR det NU då???)
"För att jag är jag. SLUT! Trött...frusen...mår skit... Kom de som en nyhet?"
"Ahaa...Ja...så kan man ju känna sig efter en arbetsvecka... Vet du va JAG har gjort idag? " (uppenbart inte ett dugg intresserad...och vederbörande vet mkt väl att detta inte har ett skit med trött-efter-veckan att göra.) "Jag har...blablabla...."

5 minuter senare.
"Nåja...ta å "friskna till" nu då... Det är ju helg. Då vill man ju hinna en del...å inte bara ligga..."

Är det bara jag som vill spy?


Kalender

Ti On To Fr
1 2 3 4 5 6 7
8 9 10 11 12
13
14
15 16 17 18 19 20 21
22 23 24 25 26 27 28
29
30
<<< September 2014 >>>

Presentation

Mina ord...

Senaste inläggen

Besöksstatistik

Tidigare år

Arkiv


Ovido - Quiz & Flashcards