Alla inlägg den 20 september 2014

Av csa - 20 september 2014 23:45

Började dagen med gofrulle och Nyhetsmorgon.


 


Rätt najs att inte va bakis, trots Krogbesöket...som jag misstänker det fanns en hel hop som var. Ångest kan ha bott, borde ha bott, någonstans också kanske...   

Eller så bor de ingen skam i de kropparna. Själv mådde jag iaf illa av åsynen. Lättkräkt är jag ju förvisso...men...ja...


Sen så gav vi oss ut i dimman å diset. Och duggregnet kom på besök också.


 

Söta. Nyfikna. Men lite skeptiska till Hoffas lekinviter.   


 

Bosse ute i sin egen lilla värld.


 

Men polarna anslöt strax därpå efter...


 

Ett litet "måste-ryck".


 

Men vi kommer ju tillbaka!!   


 

Både tur och inte att kameran inte fick följa med på turen. Det var lite våt-väder.


 

Bill å Bull


På hemvägen tänkte jag ta "familjefoto". Men de vart ju bajs fick jag se när jag kom hem. Suddigt!!   


 


Bättre när man hade torkat av mobilen från vätan dock.   


 

Men då hade ju Tessi ledsnat å gått vidare då. 


När vi hade upploppet kvar så träffade vi på Johanna o Donna. Den sistnämnda var väl måttligt förtjust i de 3 stora monstrena. Men men...är man typ 2 äpplen hög, och väger i kilon som Bosses ena framben, så antar jag att självbevarelsedrift bör infinna sig på nåt vis.   

Jag skärmdumpa våran runda. Såg bra ut. Förutom att avg speeden då drogs ner väsentligt av pratstunden.

Fick sen se nåt riktigt roande. Zoomade lite. Fick se som typ en "knut" på rutten. Zoomande ännu mera och fick mig jordens asgarv. 


   

Det där var våran pratstund det. 

  

Stackars människa (Johanna). De måste va kul att stå och prata med nån i 20 minuter som till synes har sprungit omkring som en loppbiten vessla under hela samtalet. 


Ja. Ja. De är tur man kan skratta åt sig själv iaf. Nästan lika skrattframkallande som Carolas bilder på mig från i fredags. Ja Elin har säkert nåt fint, bedövligt, ex hon med. Men bara nästan. De toppar allt de!!!   Stackars människor som ska umgås med en photopooper av värsta valör. 


När vi kom hem så blev det fötterna i högläge en stund. Lite trötta va vi nog i tassarna. Iaf jag och Hoffa. Fast han va lite dräggligare än mig. Men så sjukt mkt sötare!!!! 


 


Sen blev de dusch och weekendväska packad och strax därpå så dök Mormor o Morfar upp.

De som fått äran att rå om hus, hem, barn och hundar ett dygn.  De har skött den uppgiften med bravur. För de va inte direkt städat när vi åkte men top notch när vi kom hem... Lite som magi va?  


För vi hoppa i bilen och drog vi. Busigt.  


 

Bästa färdkosten (och brainfreezern) ever!!!

Tror jag måste ha en imorgon också. Totalt ny favvo!!! Hehe...


Sen checka vi in på hotellet i Öret. 

Inte som mamma o pappa, husse eller matte utan bara som VI. Eller som Hannah sa innan vi åkte: "-Ha de så kul på er date!!!"    Sötunge!!!!!


Efter att ha slöat och klätt om så gick vi raka vägen mot det vi hade som huvudmål (heheh...poetisk jag va nu...mål...) O`Learys. DE E GOOOO MAT DE!!! Det borde Vås fatta så vi slipper åka så långt för att få det.   


 

Dricka till maten bör man ju. Somliga föredrar en öl. Och som magi..TV:ar överallt med både fotboll o hockey. Drömriket för sportnördar. 


Jag drack faktiskt något med alkohol jag med. 

 

Den är ju såå god! 


Efter nån timmes ätande. Ja...man smäller inte i sig deras lastbilschaffis-menyer på en kvart om nån trodde det.   Och knappast ett uns av hungrig efteråt, så fördrev vi lite tid på stan. 

Och sen vidare mot bion. Sist vi var på bio var två år sedan. Det minns jag så väl. Det var nämligen den kvällen...i all glädje...Dantes korsband small av...   De kändes i magen av det komihåget kan jag lova!!!! Nästan så man ville ringa och fråga hur hundarna mådde när filmen va slut. Usch!!!! 


Men alltså här blir det stopp. 

Popcorn/Cola/Chipssäljarens kö. HJÄLP!!!!! Alltså jag ska inte försöka va bättre än någon annan på nåt vis, om jag inte är det   , men hur svårt kan de vara att sälja popcorn å cola????????? Popcornen står ju t o m färdigpackade inne i skåp, bara redo att lyftas ut. De lär inte behövas många högskolepoäng där. Men den lilla kön vi hamnade i...den stod vi i i 25 MINUTER!!!!

För det första...de som väntade i kön tillsammans med oss, lär ju haft den evigheten av minutrar på sig att komma på vad fan de skulle ha, right??? Men ikke då. Det skulle såklart bestämmas NÄR MAN STOD FRAMFÖR "ZOMBIESÄLJAREN"!!   Allra helst en idiot som dividerade i säkert 7 minuter om va han ville ha. Och gick därifrån till sist med EN COLA!!!!   

Och för det andra...säljaren...zombien... Saknar ord. Men tuggar fradga av bara tanken. 

Har nog aldrig varit så nära ett psykbryt i en popcornkö någonsin. 


Men 2 min "försent" kom vi iaf in i salongen.

Filmen är inget jag ska skapa rusning för på nåt vis. Den kändes som en copycat av lite...Avatar möter Catniss. Typ. Och det lär komma en 2a kan jag avslöja redan nu. 

Men min biljett va ju iaf gratis. Det tackar jag för med den utdelningen. 


 


Resten av kvällen...ja...då *mhosgguroshgoperhholsrohsuanwv... och så. Småbarnsföräldrar ni vet.   


Summerar iaf dagen med så många + man bara kan ge. Avkopplande och mysig och trevlig på alla vis. Mera sånt!!!!




Kalender

Ti On To Fr
1 2 3 4 5 6 7
8 9 10 11 12
13
14
15 16 17 18 19 20 21
22 23 24 25 26 27 28
29
30
<<< September 2014 >>>

Presentation

Mina ord...

Senaste inläggen

Besöksstatistik

Tidigare år

Arkiv


Ovido - Quiz & Flashcards