Alla inlägg under september 2014

Av csa - 30 september 2014 23:29

Jag lever.
Iaf idag med.
Men gud vet hur jag hade mått om jag inte tittat en extra gång på vad det var jag fick upp ur apotekspåsen som sambon kom hem med!!!

Jag hade lätt kunnat ploppa i mig fel!!! Med ett suddigt, rinnande ögat o det bedövande dunket i halva huvudet är man inte så noggrann. Man är mest glad om man kommer upp på fötter och hittar NÅT i det tillståndet. (För den lyckligt omedvetne...förbli det!!!!)

Eventuellt hade jag väl blivit maskfri...men att stoppa i katten av migränhämmaren hade nog INTE varit en hit...

Mina högsta önskningar nu är...
1. SOVA!!!! (Lugnt, smärtfritt o sammanhängande)
2. Imorgon är detta aber över va??? Snälla gode någon!!!!!
3. SOVA!!!!
...och sen sova ännu mera!!!

Av csa - 28 september 2014 21:31

Då är strax helgen slut.

Då vänder vi blad och håller hoppet uppe om att nästa vecka blir något annat. 


Knappt en rätt har blivit rätt. 


 

Knappast en bra lunch.

Men fin färg!!! 


Släpade mig iväg för Idas skull på förmiddagen. Ibland borde vi vara 3 föräldrar...för 1 är inte mkt rätt med. 

Upp ur sängen, in i duschen, på med sminket, upp med hakan, le och va nåt du inte är.


 

Bästa kompisarna kör taktiksnack. Eller va det killsnack?   


 

Min duktiga!!!   

Börjar mer och mer ta för sig. Dock fick hon kritik av lillesyrran för denna bilden.

"-Man får inte springa med klubban i bara EN hand, Ida!"

Hehehe....yngst har ju varit med längst. Och det är hon inte sen att påtala förstås. 


Nu ska jag se på nån container tills jag förhoppningsvis somnar.

Ok. Filmen hette visst Contagion. Jaja... De är mycket som inte är som de ska just nu. 




Av csa - 28 september 2014 09:00

Alltid vid min sida.

Av csa - 27 september 2014 11:40
Det här inlägget är lösenordsskyddat.
Lösenord:  
Av csa - 27 september 2014 08:00

Rakbladen i halsen blir fler och fler. Snoret rinner.

Den där firmafesten gjorde verkligen under.

Skulle kunna tro att "alla varit med alla" där...med tanke på att i stort sett 75% hostar, nyser, snörvlar och har ont i både kropp och hals. 


Jag hade inte klagat om de hade lämnat mig utanför dock...




Av csa - 26 september 2014 22:00

Sista arbetsdagen i veckan...

Fick en dos av fina E  . Och ännu mer dos av den där likasinnade... Vi bruksbarn. Vi håller oss på vår kant och pratar samma språk. Det språk som får folk att kika ut från sina kontor och undra VAD i *piip* vi egentligen gör...   


Kom hem. Sov inget trots att ögonen värkte... Hur går den ekvationen ihop liksom?   

Jo. Jag vet. Vi är ju två... 


 

Lite mer...jobb.

Även underredet. 


Stackars H. Fick gå hem barfota.   


 

"-Va gör du matte?"


 

Lass 1...

Nån måste väl se till att husvagnen får fri väg imorgon.

Uuuuundra vem det blir???? 


Somliga gör allt som inte syns.   


Påbörjade Idol.




Av csa - 25 september 2014 21:15

Gudars vilken trött dag!! Återigen nypande hela vägen till jobbet... Radion är ju tyvärr inte till någon hjälp längre. Nästan tacksam över bildårar som får en att "vakna till". Men bara NÄSTAN!!

De skulle bara veta att de har en medtrafikant som har noll av reaktionsförmåga just nu. Eller jag kanske ska sätta en lapp i bakrutan med en varning? Det skulle vara intressant att se om de betedde sig annorlunda... Fast de hinner väl inte läsa förstås. De vita skåpbilarna med vingar.   


Efter kaffet så vaknade jag väl till ett uns?! Fick iaf prova det "nya". Och jag tror bannemej de blev bra också.


Fick en del gjort. Och just ja...    GRATTIS MEJ!!!! Herregud jag såg nog bra nollad ut när människa efter människa kom gående och gratulerade mig sporadiskt under hela dagen... Fattade ingenting!!! (jag var ju inte med på mötet...) "Jag fyller inte år??!! Eller???"  


Som tur var fick jag det förklarat sen. Fan va coolt! Jag som aldrig vinner nåt!! Undra vad priset blir...? En Galt kan jag ta!! Eller två.   

Och konstaterat att både jag och Madde har prostataproblem.   Att ingå i Prostatagruppen är väl inte illa? För att vara tjejer, menar jag.  


Zombin kom hem och slocknade nästan omgående. 

Blev väckt av Ida efter 3. (Lillasyster följde med pojkvännen hem efter skolan och stannade där hela eftermiddagen...så vi fick lite egentid, stora, lilla Tussi o Jag.  ) Var dock lika trött som innan de timmarna...men Ida ville att vi skulle gå dagens hundrunda tillsammans. Skogen ville hon gå i. Så sagt och gjort tog vi oss till skog. Iförd nästan hela garderoben... Är det liksom förbjudet att börja ha vinterjacka nu??


Och vi gick lite Wild ´n Crazy.

Följde INGA stigar. Dock va gps:n på...hehe...


 

Synd de bara blev suddiga bilder. Allra helst denna där de ju faktiskt tittade in i mobilen allihopa!


 

De övriga försöken...hahaha...


Några hade älgbajs-fest i skogen...andra hade kottar i öronen...och en var mest på utflykt hela tiden. Men hon fick koppel på sig en stund minsann. DET var förnärmande. Så sen gick hon snällt bakom mig resten av vägen. Heheh...elakaste matten i stan...  


När vi lämnade skogen så mötte vi en karl med två schäfrar. Alltså...karln, känner igen från första BHK´n vi var medlemmar i, är inte ovan vid hund på något vis... Har väl hållt på i säkert 40 år. HUR kan han ha problem att hålla 2 "smalvarianter" när jag utan problem har 4 i näven? Det var snudd på att de var mitt PÅ oss en stund. Det hade inte blivit trevligt kan jag säga...

Varje gång jag ser sånna där rabiata schäfrar så blir jag faktiskt ledsen. Det är ingen dålig ras på nåt vis!! Har t o m haft en träningskompis som hade 3 st.

En liten dam du kan se framför dig med 1 malteser ungefär...men ikke då. 3 stora schäfrar hade hon just då. Och sån sjukligt bra hundhållning!!!! Hennes vovvar ställde aldrig till det. Skällde inte ens!!!

Brorsans Jack var också en underbar variant. Iofs sjukligt hussig. Men en arbetsmaskin delux. och många, många fler har man ju mött och stött under åren som hundidiot... Härliga!!

Men sånna som idag. NEJ. 


Eftersom jag är "lite obegåvad" svampplockare så fyllde jag inte väskan med det vi hittade. Men några tog vi i fickan...och FB kan vara en fantastisk plats ibland. Man kan få svar. Så nu vet jag att jag vågar åka och hämta de jag inte tog med mig...


 

Lite guld och många goda.


Nu styr vi mot sängen...strax. 


Av csa - 24 september 2014 22:37

"-Varför bloggar du...egentligen?"


Ja...varför äter du apelsin när du är sugen på det?

Varför regnar det på hösten?

Bajsar björnarna i skogen...?


För att jag har lust! För att jag kan sitta och skratta åt old news, minnas roligheter/jobbigheter genom den, ha som kom-ihåg, roa...ibland andra...ibland irritera... Men det är min sak! Jag skriver av mig. Om allt. Om inget. Om det jag har lust för... Eller att det kanske bara behöver spys ut.

På mitt sätt.

Fler borde.  


Andra gör som de vill. Jag gör som jag gör. 


Att jag skulle kunna vara till någon hjälp, IT-mässigt, idag var dock ett stort chockartat agerande från min egen sida. Jag skulle nog aldrig komma på tanken själv att skaffa en Nokia dock... Men nu funkar den! De blev ju bra det!!


Kvällen har 3/4 av familjen spenderat i Nibblehallen. Funderar på inflytt. De kommer bli fasen så mycket lättare vardagar (och delvis helger) då. Och vilket samkvämrum vi skulle få!!! Och va nära till godingar!!    

Alla på sina olika sätt. 


 


 


Det är helt normalt i vår familj. 

Omklädningsrum är min grej.   


När kommer Blacklist tillbaka??????


Det blir inte bättre än såhär.

Sommarn är ju slut. 


Kalender

Ti On To Fr
1 2 3 4 5 6 7
8 9 10 11 12
13
14
15 16 17 18 19 20 21
22 23 24 25 26 27 28
29
30
<<< September 2014 >>>

Presentation

Mina ord...

Senaste inläggen

Besöksstatistik

Tidigare år

Arkiv


Ovido - Quiz & Flashcards