Alla inlägg under september 2014

Av csa - 17 september 2014 22:59

Another day with good memories. Börjar ju bli bortskämd med att inget ofog händer...   Är så nöjd! Sååå nöjd!!!  

Satt på eftermiddagen och kammade igenom hela Bosse i solen. Så härligt väder nu - dag efter dag!!!    Njuter i fulla drag. Det kommer ju sämre tider att svära över... Och de ynka 3 graderna imorse va rätt onödigt få kan jag tycka. Fryslorten har talat. 


Igår var det säsongsstart för Hannahs innebandy.

Idag Idas. Den här innebandyknäppa mamman är så sjukt nöjd över deras "yrkesval".   Jag skjutsade henne till Nibble och passade på att ta med mig Tessi på lite egentid. Denna vovven alltså. Ja...vet inte vad man ska säga. Ljuvlig kan vara ett passande ord. Hon hade fullt upp med att snoka, klättra på stenar, undersöka både det ena och andra. Går så snällt i koppel. Mötte massor med folk som INTE hade ett dugg av intresse för att hälsa på henne. Det är nyttigt det med. En liten byracka fick hon en ordentlig utskällning och utmorrning av. Hon blev bara ståendes och glodde på den tills den hade passerat precis som. "-Å ditt problem är????"   HAHA!!! När vi hade snurrat runt hela Nibbleskolan och en sväng förbi Outletområdet så plinga mobilen och vi gick på speeddate. 

Vem kan motstå dessa liksom???


    

Finaste, goaste   


Tessi kände såå igen sina BCFF!! Pussar, tunnlar och lycka!!! 

Och på fredag får jag krama den ena igen. Lyckliga Jag som har så fin vän. (Även med snor och päron på, eller hur var det C?    ) Hahaha...


En timme går fort. Gick förbi och hämtade upp en nöjd, trött och svettig Ida. Styrde kosan hemåt och då fick vi se något väldigt konstigt på himlen. Det sken såå starkt och störtade!!? Meteorit? E.T.? Eller bara "Mars Attacks"? Skumt var det iaf. Hoppas det står nåt om den i tidningarna imorgon. Nyfiken liksom. 


 


Efter Bosses egentid så satt jag och snokade runt på webben. Suget efter NÅT lite extra har länge varit och blev nu väldigt stort!!


 

Hotellfrulle liksom   


En stor skön säng att sova gott i och slippa bädda efter sig!!


 


Insåg att det är 2 år sedan (förutom ett julbord förra året) vi "vuxna" hade egentid. Då var vi på bio i några timmar.   

Det är rätt skumt va man sätter Allt och Alla Andra framför sig själv lätt??! Meningen "jag är inte bara mamma utan..." den känns som den fryst här. 


Och så fanns det en liten knapp. BOKA RUM, stod det visst på den...


Och så middag. Bio. Shopping. 

Jatack!! We deserve it!!



Sambon har nu kommit hem från sin träning och då känns det rätt ok att gå och sova. Ny BSR imorgon. Pärm 2 av 34 upplaga 2 är klar. Det går fasen framåt!!

Sen har jag ju förvisso 6 upplagor kvar men...  ...nåt ska man ju göra om dagarna. 


Ögonstängning.nu.


Av csa - 17 september 2014 12:31

Såhär såg det ut på min "räknare" när jag zoomade...


 

Vid nallen började jag gå alltså. Rätt långt glapp...som jag fortfarande inte förstår varför den försvann?!? Och det brukar ju stå Start där jag kör ingång ifrån har jag för mig...

Men som jag alltid sagt. Gps:er är inget å lita på. Man är vilse hur man än bär sig åt!!  

Skratta lite för mig själv när jag började fundera på varför den kan ha startat just där vid järnvägen...

Kom då på att där stannade jag till när Hoffa la ett "Rottweilerlass".   Den kanske hoppade igång av lättnad? 


Då hjärnan verkar vara i storform idag (kommer FAKTISKT ihåg vad jag vid jobbet sa: "detta ska jag komma ihåg och skriva upp när jag kommer hem...) !!!   Så nu ska jag på momangen ta och skriva ner de 3 sakerna jag kommit på och glömt bort ungefär 40 ggr senaste veckan. "Minnet är inte bra...och det är dessutom kortkort!" #nyttstinaordspråk


Sen ska jag ta och leta lite på nätet...kaaaanske hittar nåt spännande...  




Av csa - 16 september 2014 22:57

Vilket uppvaknande jag fick idag på vägen till jobbet.

Från ingenstans står det plötsligt en väääldigt mörkhyad kille med luvjacka (luvan uppdragen dessutom) nästan i min fil på en 100-sträcka och viftar med armen nästan framför min vindruta!!!    Shit va rädd jag blev!! Idioten (kan inte kalla honom för något bättre) hade dessutom beige jacka på sig...och en bakgrund av åkermark - gissa hur bra han INTE syntes!!!

Blev så jäkla arg, när chocken la sig, så hade jag verkligen kört på fanskapet...och han hade överlevt...så hade jag nog hoppat ur bilen och slagit ihjäl honom!!!! Där hans bil tydligen stannat stod det ju redan en till bil OCH en till kille! Det kan ju omöjligt vara så att båda bilarna dött samtidigt på samma ställe liksom??! 

Hela alltet kändes jäkligt skumt...och jag hade hur som inte stannat om jag hade sett honom i tid, och inte när jag nästan körde över karln!!


Pigg, pga ovanstående happening, kom jag iaf fram till jobbet och tog min kaffe innan klockan slog arbetstid. Och sen var det BSR med Lasse på schemat. Vi hittade lite men mest är jag faktiskt väldigt nöjd med läget just nu. Det har blivit sååå mkt bättre på dessa 5 åren. Även om jag under dagen gick under namnet Miljö-Hitler.   Det är bra det. De ska veta att jag är en nagel i ögat som det inte kan förbigå hur gärna de än vill. Hehehe.... I am The Boss liksom!!   

Fick även höra om en ny idé som jag faktiskt godkände som SO. Saknar min Lola dock...men hon får väl klappa till mig om jag lovat nåt ofog nu   

Tycker iaf att omdirigeringen blir MYCKET bättre än vad den nu är. Har aldrig gillat den nuvarande. 


Kom hem. Gosa med tjejerna, vilade en bra stund och så hängde jag på till innebandyträningen. Men hade mina gossar med mig för jag fick ett infall om att jag ville stilla min nyfikenhet om hur lång tid det skulle ta att gå hem därifrån. Enligt Maps var sträckan 7,2 härifrån dit...och av den mycket underliga anledningen så skulle samma sträcka, fast från andra hållet, bli 7,8???

Det är inte den mest skojiga biten att gå (jag gillar att låta mina vovvar vara lösa) men man får ju inte ha lösa vovvar inom tätbebyggt område sååå... Vi genade iaf över Skantzen så vi fick se något fint. Hoffa hittade de uuuunderbara Kanadagässen.   Denna vovven alltså. Han pratar med dem! Liksom humm-hummar och gör blandade glädjeskutt i ren lycka över dem. Bosses min...obetalbar..."Matte...alltså när ska han växa upp???"   Men vidare kom vi faktiskt till slut när han hade tittat klart på dem. Ett kort stopp för tassdoppande och slurk i kanalen. 

Efter ca 1,5 timme var vi hemma igen.

Enligt min gps-räknare så hade vi då gått 7,25 km. Tänkte, att jag har nu sparat 0,5 km på att gå istället för att åka bil. Hehe... Men jag kollade ju faktiskt bara texten och inte kartan så noggrannt. NU fick jag faktiskt se att man kan byta layout på den och när jag fick dit en mer terrängvisande så fick jag se att jag har nog gått längre. Den hade av en anledning inte börjat räkna förrän vid järnvägen. Och varför därifrån kan man undra???? Hur som. Vi fick en skön, solig, het promenad. Sträckan är väl inte det viktigaste mer än hur lång tid den tog utifall man vill planera in någon mer tisdagslunk när vi endå har en bil downtown liksom. 


"-Kolla då Bosse!! De är ju sånna där ascoola fåglar typ överallt här!!!!"   


 

..om Bosse hade haft en tankebubbla:

"-....SUCK!!!!!...Ja Ja Ja!!!! Jag HAR sett dem...både idag och en miljon gånger tidigare...och jag har aldrig gått i taken av dem tidigare...och det lär inte hända idag heller. KAN VI BARA GÅ VIDARE NU????"   


Doris har fått cykla och skogsjogga och Tessi har haft skogsrejs. Så vi har nöjda vovvar även idag. 

Imorgon bör man kanske ta och fundera på helgen... Lika bra. Veckan går så hiskeligt fort!!


Av csa - 15 september 2014 22:32

Den börja täppt, frusen, trött (nepp.sov inte gott inatt...tyvärr...) och snoosande för många gånger...


Men sen så blev den bättre trots att jag glömde typ allt jag skulle ha med mig. Förr var det kul att kalla sig själv för "senil"...det är det inte längre. Nu är det vardag. 

Sen blev den inte bra. Så dum huvudvärk nu... Tog piller och sov i några timmar. Lindring. 

Sen gick vi ut i skogen.

Då kan inget gå fel. 

Det var helt ljuvligt perfekt. Lagom temp. Pigga, nöjda hundar. Bra tempo. Lagom sträcka (innan mörkret totalt slog till) Må-bra-känsla!!


Kom hem lagom tills Idol hade startat...men hängde inte med så bra. Dock såg och hörde jag en Lisa som jag gilla!!! Vilken pipa! 


Valet...alltså vad är det med folk? 

ALLA vet bäst vad som är bäst för andra!! Hur f*n kan folk veta vad jag behöver/förtjänar/tycker??? 

Svenska folket var bevisligen INTE nöjda med det som var (annars hade väl SkallePer och Fjolltofsen setat kvar och inte gjort som råttorna på ett skjunkande skepp...!!??)...och så röstades det igår...å nu blev det tydligen inte bra det folket röstade på heller??!?! Sverige. Vilket tröttsamt land!!! Gör si...gör så..men gör för fan som JAG vill...annars är du dum i huvudet!!! Rasist. Otacksam. Outbildad, fattig, idiot. 

Jag skäms över det här landet.

Demokrati....ällehur!!! 

Jag röstade iaf rätt!! 


Har fortfarande kvar en fin känsla djupt inne i kroppen från helgen. 

Den var bara för kort. 


 


Av en underlig anledning så kom det ytterligare en Robert hit idag.

Fattar ingenting...


Tänk om SKK kunde ta och skicka sånt som tillhör mig istället!! Vilket jävla inkompetent ställe... Jaaa!! Jag tycker faktiskt det. För jag har en anledning att tycka så. 

Imorgon kör innebandyn igång för Hannah. Nästan lika förväntansfull som hon är tror jag.   


Snart fredag.



Av csa - 14 september 2014 23:01

 


Då är helgen slut.

Den har varit....guld!!!

Vädret absolut över förväntan för denna tiden på året. Sol, sol, värme och mera sol. 

Promenerat!! Vilat. Ätit gott. Haft allt av lugn, ro och tystnad uppblandat med skratt och mys. 

Sovit som en stock i 2 NÄTTER PÅ RAKEN!!!?? Känns väldigt, VÄLDIGT konstigt. Men över 8 timmar (nästan sammanhängande dessutom). Va drar man för slutsats? Dags att flytta ut i husvagnen permanten???  


Eftersom jag var mer än död när vi kom hem (det tråkiga i att "något händer"...har jag märkt...även om det är kul i sig. Så pallar jag tydligen inte det...eller...ja...) så blev jag liggandes en bra stund   ...men kröp mig till sist in i duschen så vi kunde åka och rösta...


 

För har man inte röstat...så kan man iaf inte skylla på alla andra om det går fel.


Men...


Skit samma. Det lär inte hända något imorgon... Jag vaknar, åker till jobbet i 4 timmar, åker hem (som den halvtidssjukskrivna jag är stämplad som) och sover så jag orkar med resten av dagen...och försöker på alla vis...med allt...och mera...osv osv osv...


Mera bilder istället.


         

När man får chansen att vila...ska man ta den..., säger matte.   




           ...och så de här två tossorna.

De är som en kravall ibland. Men oerhört roande. Speciellt när en kamera kommer fram. Då är det Dramaten som borde se upp.    


Har flera hundra bilder att se igenom. Hade ju jordens chans att prova kameran. 


Men som sagt. Imorgon är det vardag igen. Klockan lär ringa. Tidigt. 


Och idag har det även varit en stor dag för en i familjen.


  

Godnatt.



Av csa - 12 september 2014 21:04

Idag har jag varit så mycket pappersvändare att jag borde kommit upp i en lön av minst 70 lapp/månad.
7 av 70 (!!) #check

Kom hem o dog ett par timmar... :-( Lite piller fick till. Huvudvärkstabletter.

Och nu ska resten av helgen spenderas på ort hemifrån.
Hoppas få ut massor av sammanhängande sömn allra mest denna helgen!! Bara sönderhackade nätter så långt tillbaka jag kan minnas... Och det märks ju på alla punkter. Men i Pärlan sover jag alltid gott. Måtte så bli även i natt!!!

Just nu...alla mätta o nöjda...och börjar så smått jäspa...

Av csa - 11 september 2014 19:48

Bara lite testing, testing...


                   

#nofilter


Av csa - 11 september 2014 15:33

Rätt nöjd över mig själv idag. Fick "-Eeeh?? Redan klar?? De skullle ju ta en vecka..." DET gillar jag. För jag fick äntligen visa (mig själv) att jag kan. Dock ej helt övertygad om att jag gjort allt rätt...men...jag försöker förtränga´t!! Klart de blev rätt!!! #gottobe 


Skulle ta tag i det fina flexproblemet...men...ja...alla vet vi ju på jobbet vem som ska vara behjälplig med sånt.. #vartärhannågonsin


APT. 2 timmar!!! Måste va nåt nästan nytt rekord. Intressantast var dock punkten vi kommer får skit för allihopa. Fast 6...hur-många-är-vi-egentligen(?) pers kan väl inte ha fel? ;) Gillar de nya inslaget. Kan liva upp...


Hamnade i samtal med en sååå go arbetskamrat innan hemgången. Att få prata med en som VILL EN VÄL och respekterar en...ovärdeligt!!! Jag bokstavligen hatar folk som inte behandlar mig som innan...allt...förstördes... Att jag inte kan/orkar/bör är inte samma sak som att jag inte vill!! Att allt sen inte går som jag vill...det är en annan del i det hela. Det är då förståelse kommer in. 

En dag kan det vara DU som sitter på samma stol. Den dagen vet jag vilka jag ska behandla som de förtjänar. 


Brandbesiktning...men betyg MVG!!! Dessutom lovord. ÄNTLIGEN något med medvind!!!! 

De behövs så lite...så lite...


Solen skiner.


Kallelse kom idag. Skrämmande men...skönt!!!!


Ska börja packa nu. 


Kalender

Ti On To Fr
1 2 3 4 5 6 7
8 9 10 11 12
13
14
15 16 17 18 19 20 21
22 23 24 25 26 27 28
29
30
<<< September 2014 >>>

Presentation

Mina ord...

Senaste inläggen

Besöksstatistik

Tidigare år

Arkiv


Ovido - Quiz & Flashcards