Alla inlägg under maj 2015

Av csa - 6 maj 2015 22:26

Det är härligt att komma hem till detta.

Sol. Efterlängtad!!!
Och såklart Välkomstkommitte'n. Även om somliga knappt syns ;-)

Skjutsade kidsen till Kängan, skynda hem och snörade åt ordentligt. (Just nu inte så skönt men....)

Jag är kär i "min" skog. Och hundarna verkar inte må så dåligt av den heller. Win-win!!
Till somligas stora glädje har senaste dygnets ösregn gett sandlådan en pool!!! Det roligaste var inte att se "småttingarna" kasta sig i vätan, utan 2 andra händelser.
1. Bosse får frispel och slänger sig ner för backen och landar med ett stort PLASK mitt emellan badnymferna. DE minerna!! "-Vart f*n kom han ifrån????"
2. Doris. Ska smyga fram lite fint och ta en slurk. Efter kommer en Tessi. Som inte klarar av att stanna. Förrän hon är i baken på Doris alltså.
Resultat: PLUMS!!!
Haha!!! Snacka om fnysningar och förnärmad min när Tant D nådde land igen.

Nu svär vi lite över Kanadas senaste mål men summerar dagen som övergripande bra!!!

Imorgon blir det tiiiidigt.
Sen kan nog allt hända. Trots att jag inte ska köra.
Migränstaden ska besökas med ett rätt ojämnt gäng. Hahaha!!! Kan ju bli helkul!!

Av csa - 4 maj 2015 18:21

Jösses!! Hur seg får man bli??? 4 dagarshelgen gav bevisligen mersmak. Eller så var det inte nog??
En pigg söt nuna idag!!! Å det var då rakt inte jag, nej.

Spöregnet kom mitt på dagen.
Ingen hjälp att pigga på läget mao. Hade nog inte vevat upp rutan på bilen ordentligt heller...ooops.
Glad det inte var på förarplats iaf!!!

Vi har haft vilda spekulationer, jag o Roland, efter mitt mailande imorse. Jag sa nej.
Nu har jag kikat... Han hade nog rätt. Attans då. Nu kommer han bli kaxig igen.

Liten nätt kille det där...;-) Undra om han är bra?? Eller om vi bara ska fortsätta ha mailkontakt. Kanske lika bra så jag inte skrämmer honom. Hahaha....

Planerat, organiserat, fixat. Nu borde det bli mer självgående några dagar. Tror dock mer på en av tu. Tror även ett litet moment får bli på SC-nivå. Orkar inte själv ta allt.

5-1 till Sverige än så länge.
Har nog planer av hög må-bra-kvalité idag.
Skollhet dusch, myskläder, vila den överbelastade foten, middag, lyssna på regnets trummande...och man borde/måste få elda när det är såhär burrigt ute va??? ;-)
Tack!!! Va snällt!!! :-D

Av csa - 3 maj 2015 23:02

Mycke hockey avverkat idag. Trevligt som jo!!

High Five to the winners!!!
Sverigematchen var helt klart roligast. Hoffa kan sina matcher han.

Danmark-Finland...inte lika intressant...

Kanada-Tyskland såg jag knappt nåt av. Men 10-0 lär väl varit like a walk in the park för lönnlöven.

Vi walka samtidigt åt skogs.
Man måste ju prova stilla klådan med något. Hastighetsmässigt B. Ser fram emot bättre kliv snart.

Hade faktiskt kameran med. Men fick knappt några kort tagna innan det blev batteritorsk.
Tänkte inte på att den gick igår faktiskt...

Får nu ta mig i samvetet o sova gott!!

Av csa - 3 maj 2015 12:00
Av csa - 2 maj 2015 22:27

Idag har jag varit på utställning.

IGEN!!!!???         

Börjar ju bete mig som en komplett utställningsdåre om det ska fortsätta såhär!

Måste bättra mig. Måste bättra mig. Måste...skaffa en hobby!!   


Gick upp före solen och blev upphämtad av Åsa och Ellen. 


     

Sötnöten självt!!!!

Som dessutom slutade som 3a Bästa Tik med R-cert idag - trots att nästan hela pälsen ligger kvar i hallen. Hemma. Och antagligen nästan resten i dagens hall. Gratulerar, gratulerar!!! Och jag gillade hela kritiken

också. 


Man blir lite trött av sånna här äventyr.

Fruktansvärd klimat var det i hallen iaf! Ville man ha luft fick man sitta nära ringen och hoppas de sprang fort förbi. Men chansen för att några hastigheter skulle uppnås i en ring gjord för Papillons... Glad jag inte ställde själv. 

Grattis alla nöjda och glada med dagen!!!


Karln har hängt på taket. Kom ner enligt regelboken. Fortfarande bara jag på kryckor i huset. Lyckat!! 

Barnen är lika söta som när jag lämnade dem.


   


Och Doris är knappt piggare än är jag åkte hemifrån imorse.   


 

Hon skulle bara veta hur många "Dorisar" det var på plats idag!!!! 

Riktiga snyggingar både högt och lågt.

Och en hel hop med Mopsar!!!

För inte tala om den superläckra St Bernharden jag såg.   Alltså...såg alla de ut som den köpte ja en imorgon. 


Nu ska jag nog fundera på sömn.

Fast jag gick upp först (även idag) så är jag den enda tomten som fortfarande är vaken i det här huset.

Det är inte konstigt att man tippar över.


Av csa - 1 maj 2015 11:35

Det bästa, nästan, är dessa låååååå...ååååånga stunder man kan ha frukost på, när man har lediga dagar.

Ni vet. När kaffet hinner bli kallt flera omgångar. Då har man gjort rätt!   


 


Second best är ju såklart att inga klockor ringer och väcker en.

Och man behöver inte vara tillgänglig ett dugg.


Man gör lite som man känner för helt enkelt.


Något hundarna verkar tro gäller även dem.   


 

Bära jordsäckar. Man hjälps åt.

Man "skjälps" åt, om inget annat. 


Hoffa. Hunden som inte är som nån annan jag varit med om.

Igår vet jag inte riktigt vad det var med han. Killen hade fullt upp. Jordsäckar, blompåsar och plastkrukor. En miljard delar. Väldigt målmedveten demolering dessutom. 

Ett inbrott i boden passade han på att göra också. PET-flaskornas Mecka! Hoffa Heaven!!!   


Fotboll.

Alltså han är GRYM på fotboll!!! Zlatan...det är dags att byta om till schack för din del, du har just blivit omkörd!   Avundet slog så pass till att även Bosse (!!!????!!!) gav sig in i matchen om dribblandet EFTER att han läxat upp dotra och gömt sin gris omsorgsfullt så inga snorisar la beslag på dyrgripen. 

Det måste vara vårkänslor? Eller håller han på att bli senil? 


Gårdagens långa strömavbrott förstörde våra planer om att plantera det vi under dagen köpte hem, äta middag i lagom tid för att sen kunna åka till Skantzen och kolla på majbrasan.

Plantera gick ju fint. Både blommor, morötter och nyttigheter i jord. 

Påbörjad utjämning av bortglömt läge därtill. Tänka till nu!!! 


Men vi fick inte middag förrän efter 20. 

Och jag fick vänta på mitt kaffe i TIMMAR därinnan. 

Hundarna lapade på sista dropparna vatten.

Vi har ett problem här - Kommunen!!!!!!! Vi kan omöjligt behöva påverkas från alla omkringliggande "byar" - varenda gång strömavbrott sker!!!!    Hur är det möjligt??? Jo. Jag vet. Vi bor ju på LANDET. Det är ju inte så viktigt hur vi har det här va?? Det är ju ändå bara stället alla åker ut på med den nytvättade XC90´n så morfar får komma ut lite för att "se på den fina landsbygden" han en gång i tiden sett men inte längre minns?? 

Isn´t it right??? Som information...det finns somliga som bara åker pollendränkt Golf och faktiskt BOR här!!!!! Vi som inte ser en fläck på slipsen som BIG PROBLEM innan vi drar till jobbet. Vi som har lite skit under naglarna, står ut när bönderna preparerar åkrarna med div. odörer, inte äger ett par skor som inte har lera på sig. Vi är en del av kommunen även om vi. Vi får inte varningsskyltar utsatta när det ligger 3 gruskorn mitt på vägen. Vi har hål i asfalten som inte lagas ens.  

Men. Vi bor här för att vi älskar läget ni andra ser som söndagsutflykt. Och sist jag kollade så betalar vi skatt och elräkningar som alla andra. Men inte en chans i världen att vi kommer först på tanke när det gäller underhåll och förbättringar inte. 


Alltså jag sa inga fina ord igår.

Och jag menade varenda ett!! (Om att jag skulle gräva ner fanskapet som orsakade det!!) Har det något med borrandet (HÖGT lät det!! Och dessutom klockan 1 på natten kan inte vara normalt på nåt vis??) så ge idioten dryga böter och ersättning till alla strömlösa. Enligt VLT varade det i drygt en timme. Kom med i matchen och lägg på några till så kan jag hålla med.


Så. Då hade jag fått det ur systemet. Missnöje kallas det. Och jag tror jag har rätt att känna så. 


Nu ligger jag efter. Bada hundar, städa grusigt/dammigt hus, tvätta, fortsätta utejobba så länge vädret är med oss. Fredagsmys!!! 

Jodå. Vila foten ska jag också göra. Sen. 


Kalender

Ti On To Fr
        1 2 3
4
5
6 7 8 9 10
11 12
13
14 15 16 17
18 19
20
21
22 23 24
25 26 27
28
29 30 31
<<< Maj 2015 >>>

Presentation

Mina ord...

Senaste inläggen

Besöksstatistik

Tidigare år

Arkiv


Ovido - Quiz & Flashcards