Alla inlägg den 10 maj 2015

Av csa - 10 maj 2015 23:33

Regn, regn, regn...

Sverige gråter väldigt mycket nowdays. Såklart. Det är ju precis det vädret vi INTE behöver just nu för det VI behöver göra...   Så det kommer dra ut på tiden. Kunde man ju räknat ut med lillfingret. 


Så då hamna man i en roll jag aldrig någonsin trodde jag skulle nämna. Jag har varit fotbollsmorsa idag!!!   Såg allt från dess nästan vidrigaste fejs dessutom. Blåst och regn. Svinkallt. Tjusningen uteblev som sagt.

Skönt. Då behöver jag inte ändra åsikt om detta heller...  

Gjorde min borgerliga plikt och skrev det (självklart baktanke) på FB dessutom. Förvånad över att inte "HON" kommenterade ner det bara... Hon kanske lärt sig? Äntligen? Att MIN åsikt är i sten tills JAG tycker nåt annat. Om jag ville ha någon annans åsikt som mantra så finns det ju en världsberömd GILLAKNAPP att trycka på när någon annan älskar allt.

Jag tror aldrig jag gillat nåt av hennes. 

Inte ens på alla VAB eller OJ-vad-det-är-synd-om-mig hon basunerar ut värre än värst... Förstår inte hur någon orkar lyssna ens. Fejk. Spel för gallerin. 


Någon som däremot älskade dagens aktivitet var såklart han som älskar det mesta vi gör.


 

Flink gutt!! Intresserad gutt! Idas maskot. 

Höll full koll på lillmattes debut som målvakt   Han höll även koll på alla andra på plan. Alla bollar. Alla cyklar. Alla människor. Svansen gick som en propeller. Undra om hans smilband tagit rast nu eller om han ler även i sömnen? Det kan jag tro på. 

Inte en endaste boll punkterad. Men heaven var nära när det kom en gubbe med ett helt NÄT fullt av bollar.

Hoffa tog ett jätteskutt rakt emot hela härligheten. Gubben tog ett längre skutt därifrån.   Visste inte att man kunde bli skrämd av en sån liten söt valp?    

Även hans glädjeboff, när motståndarlaget skulle göra inkast 3 meter framför honom... In i minnesbalken över Hoffa Things We Love. Den svämmar redan. 


Så blev det inte mycket mer av dagen än att försöka komma upp i 36 grader vid hemkomsten.   Blötkall enda in i mässingen. T o m sambon erkände att det inte var så kul väder. 

Ungefär nu har jag nog nått det. 

Frank Wagner nu slut. Och så även jag.


 


Något säger mig att detta inte känns helt...vattentätt...   Magen talar. 


 


Kalender

Ti On To Fr
        1 2 3
4
5
6 7 8 9 10
11 12
13
14 15 16 17
18 19
20
21
22 23 24
25 26 27
28
29 30 31
<<< Maj 2015 >>>

Presentation

Mina ord...

Senaste inläggen

Besöksstatistik

Tidigare år

Arkiv


Ovido - Quiz & Flashcards