Alla inlägg den 11 maj 2015

Av csa - 11 maj 2015 21:12

Alla dagar är INTE toppen. Så har väl alla det.
Idag började med stort minus.
Vakna med ond fot. Tandåkomman jobbar stadigt vidare (trots att jag försökt strunta i den över en månad nu...)...å så den där som bör opereras bort...
Jaaa!!! Jag VET att jag ska sluta "samla på mig" skit tills det blir så mycket att jag skulle behöva läggas in för helrekond...
Men jag vill vara frisk nu. Jag VILL VILL VILL. Orkar faktiskt inte vara dålig!!!! Orkar inte lägga ner energi på...skit!!
Förra året åt upp en alldeles för stor bit av mig. Och året började väl inte så smärtfritt underhållande heller, precis när jag tänkte jubla å komma igen...
Tanken slog mig att idag jäklar ska jag ta tag i nåt av det ondo!!!

Så va väskan full i kaffe när jag kom till jobbet..
Syrliga kommentarer om nå nonsensneggo...
En patetisk ivägen...
Ett stycken slött dumhuvud.

Och så va humöret genast på 120% IRRITATION.
Ingen idé att försöka förhandla med nån en sån dag inte. För dens bästa. För då är tungan kluven av inget och alla snälla ord borta från vokabuläret. Elak's Storesyster kliver fram. Hon kan hon.
Man tar då sitt och sätter sig på behörigt avstånd från känsliga och hänger upp varningsskylten.
För allas väl och trevnad!!!

Sen bestämde jag mig.
Detta var nog en utmärkt bra dag att jobba mindre på!!!
Sagt å gjort. Talade om för chefen att jag tänkte skona omgivningen o flexa ut asap.

Lämnade stället i sol och inga gråtande. Vad jag vet om.

Tog med lilla mamma å for till stan istället.
Blev genast på bättre humör efter det och en pratstund med pappa <3

Väl hemma igen blev det baaara trevligheter.


Det är nåt religiöst över årets 1a gräsklippning. Det luktar ju sååå gott dessutom. Rätt tid äro i startgropen!!
40 liter jord x10 säckar får dåligt humör att liksom domna av dessutom. Ibland får skitont vika hädan för skithumör.

När vi blev nöjda med dagens göromål tog vi en liten kvällsrunda, borstar loss en hel hund, duschat hett, hockey på TVn i detta nuet, kidsen hemkomna från kompisar och senare ser jag fram emot Revenge - säsongsåterkomst!! Äntligen.

Även skitdagar kan vända!!!! Bara man håller sig borta!!!

Kalender

Ti On To Fr
        1 2 3
4
5
6 7 8 9 10
11 12
13
14 15 16 17
18 19
20
21
22 23 24
25 26 27
28
29 30 31
<<< Maj 2015 >>>

Presentation

Mina ord...

Senaste inläggen

Besöksstatistik

Tidigare år

Arkiv


Ovido - Quiz & Flashcards