Alla inlägg den 19 maj 2015

Av csa - 19 maj 2015 21:49

Allt är lite bättre svuret på finska än svenska. Engelska funkar också. Men när det gäller bilar är finskan lysande.

Och när det gäller väder.

Även när det gäller folk också, om jag tänker efter... 


Finska är inte så dumt faktiskt!!!   


Dumt. Mycket dumt idag. Och värre blev det...


Imorse var det nästa så man vågade tro att det var väder att tala om för det första. Solen sken (dock bara 4 grader varmt...men just nu har det gått så långt av blåst och väta här, att man inte ens bryr sig om värmen som första detalj!??  ! längre!!!!) Det gick över kan man säga.

Dumt!!!


Sen vettifansiken va som hände. Misstänker att det inte står helt rätt till...på platser...som jag iofs inte trodde det var alla hemma på innan idag heller, men...idag brann det nog ner i grunden.

Och inget vet man.

Men synen är det ju inte fel på.

Inte vettet heller.

Men jösses alltså... Stod bara å gapade en stund.

Dummare!!!!


Det finns dock flera.

Inte samma lika utan...väldigt udda olikt men fortfarande sjukt!!! Trodde verkligen inte hon var sån!! Har iofs hört en hel del från min C men...så här?? Nej det trodde jag inte. Läskigt ju. 


Jobbet flyter!! Jag är så nöjd!!! Och fick idag en riktigt trevlig bekräftelse på att min nöjdhet går i hand med resultat. Då måste de vara bra!!(?) Ja, jag är nöjd iaf. Det är det viktigaste för mig. 


Sen blev det möte.

Ojoj... Och hoppas X blir nöjd med det som väntar. 


Sen var bilen död. Det är väl en väldans tur att jag gick hem (magkänslan sa så i sista sekunden) istället för att stanna i några timmar till. Hade jag gjort det hade sambon fått komma och hämta mig.

Nu räckte det med att jag öppnade motorhuven (i spöregnet och stormvindarna) för att 2 gulliga jobbarkompisar kom med stormkliv för att hjälpa mig förstå vad som kunde fela. Starthjälp och så gasade jag järnet hemåt. De är väl värda DAGENS ROS!!! 

Bilen rullade felfritt hem. Men.

DUMMAST!!!! 


Måns.

Du ligger bra till att vinna ESC. Att sitta och basunera ut att "hoppas Finland vinner" är så barnsligt att det saknar ord. Iofs...hur kan man förvänta sig att kloka ord ska komma från oklokt underlag?? 

1. bara för att de är utvecklingsstörda så behöver de inte vara med i ESC.

2. bara för att de är utvecklingsstörda så behöver de inte kunna sjunga.

3. bara för att de är utvecklingsstörda så behöver de inte få röster i en sångtävling för att "programmet är så fjantigt att det lika bra kan läggas ner..."

4. bara för att de är utvecklingsstörda så behöver inte folk bete sig som förståndshandikappade!!

ÖVER-DUMMAST!!!


Nu har snart solen gett upp. Så jag gör nog det samma ur kreativt perspektiv jag med. För idag. Imorgon kör vi fullt ös. 

Keskiviikko!!   




Kalender

Ti On To Fr
        1 2 3
4
5
6 7 8 9 10
11 12
13
14 15 16 17
18 19
20
21
22 23 24
25 26 27
28
29 30 31
<<< Maj 2015 >>>

Presentation

Mina ord...

Senaste inläggen

Besöksstatistik

Tidigare år

Arkiv


Ovido - Quiz & Flashcards