Direktlänk till inlägg 30 juni 2016

Ilska och Kvällstankar

Av csa - 30 juni 2016 22:36

Alltså.

Man kan bli vansinnig för mindre men...

Försäkringskassan. Fattar den hemsidan bara Internet Explorer eller???? Ska man bli mer bakåtsträvare? Kanske ladda hem Windows95 också medans man håller på...

Skit på sej kan de!!!!! Skulle aldrig falla mig in att ladda ner någon stenåldersgrej som Explorer.   Skiten fungerar ju inte här ute i nowhere.

Appen då. Jomen det gick iaf att få ner i mobilen. Tack!

(en stunds medvind...som blåste bort illa kvickt...)

BankID-appen. Den måste man ha installerad för att kunna logga in på Mina Sidor. *suck...

Vilket jävla skit!!!!!! Hann knappt ladda ner den innan popupfönster påtalade att det var fel på den och felet kunde åtgärdas genom att avinstallera den. Och när det var gjort...


Tillbaka på noll.

Jag vill INTE vara sjuk!!! Jag hatar att krångla med sånt här skit. Det är ju därför man inte kan...för man är inte sjuk. Jag vill inte vara sjuk!!! Hör nån det???? FATTA!!!!   


Man ska vara frisk för att orka va sjuk.

Det är bannemej det mest sanna meningen som någon någonsin kommit fram till.


Sen kom sambon hem. Han orkade starta en tvättmaskin, klippa gräs och fixa middag. Mrs Oduglig duschade iaf. Jippi...inte helt en sallad...  


Alltså jag hade den här sommaren som klar. Vet ni det?? Fredag v29 skulle jag hjula ut från jobbet när somliga börjat komma tillbaka och har ett helt långt år kvar till sin nästa semester.

Vi skulle åka bort i 4 veckor med vagnen. Vart hann vi inte ens boka innan den här jävla sjukdomen började sätta käppar i tankarna. Så vi tänkte att vi avvaktar...

Och där jag sitter nu.

Vi hade ju fått avboka allt. Helvetes jävla skit!!!

Jag saknar mitt jobb! Jag som har fått en sån perfekt arbetsplats. Bara mitt!!! I mitt lilla hörn. Alldeles perfekt.


Men jag kan fortfarande inte släppa tanken på att vi skulle åkt uppåt och vandrat någonstans. Hela familjen. Hundar och allt. Fan!!!! Fan!!!

Hade mer än gärna åkt till typ Leksand igen. Där tyckte ju barnen det var mysigt och fanns massor att göra. Jag trivdes fint att bara vara... det var ett lugn och bra ställe.

Hade tänkt att vi kunde åkt neråt i landet också. Ullaredsavstickare. Bada i havet.

Nöjesparker. Fiske. Sol och lata dagar.

Upptäcka nya bra campingar. Och självklart ta en tripp till Malingsbo bara för att den känns så hemma. Sover ju 12timmars där varje gång.

FAN!!!


Hela huvudet fullt av svordomar nu. Och det huvudet värker redan innan...


Ska detta också bli bara en dröm..?...då skjuter jag mig...


 

Perfekt. Perfekt.


Nä. Nu kopplar jag bort alla drömmar (deppar sönder totalt annars) och fortsätter hata Fkassan istället. Det har förtjänat det!!! Jag har inte förtjänat att ens behöva blogga om detta.

Livet är orättvist. Den som sitter med kontrollen över mitt ska ha sig en fet smäll.




 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av csa - Söndag 18 feb 22:17

Om man bara kunde få bryta benen. Vilken befrielse. Det syns. Om man bara kunde få slippa ifrån... Alla diskbråcken i nacken. Sviterna efter cancern. Gallproblem. Magmunsbråcket. Magsår och inflammationer. Tarmfickor. Rörelseproblem...

Av csa - Tisdag 16 jan 22:25


Eller vad man ska kalla det jag gjort idag?! En del av mitt nya jobb, var det iaf. Som SKA bli bra för mig. Det smakade iaf bra. Jag hade kul, bra energi, i huvudet, för att ta 2 km fyss, nöjd-känslan infann sig ikväll. Jag fick ett nytt eget kon...

Av csa - 31 december 2023 00:15


 

Av csa - 27 december 2023 23:00

"Vilken otur du har..." Är bannemej den värsta kommentaren jag fått och får. Otur har man om man snubblar och stukar lilltån. Tappar bort en strumpa eller liknande. Det jag har är nåt annat. Förbannelse mer likt.   Jag har tappat räkningen, i...

Av csa - 25 december 2023 22:45

    Den kom i år igen. Tänka sig. Fort gick det också. Bara snön ramlade ner... Men julen har varit jättebra! Förutom att H haft hög feber och varit som en trasdocka... Men har vi någonsin haft en jul när alla varit friska? Tror inte det.  ...

Kalender

Ti On To Fr
    1
2
3 4 5
6 7 8
9
10
11
12
13 14
15
16 17 18 19
20
21
22
23 24
25
26
27 28 29 30
<<< Juni 2016 >>>

Presentation

Mina ord...

Senaste inläggen

Besöksstatistik

Tidigare år

Arkiv


Ovido - Quiz & Flashcards