Alla inlägg den 10 mars 2016

Av csa - 10 mars 2016 23:00

Sol! Fågelkvitter! Riktigt skönt i lä.

Min födelsedag levererar allt som oftast det mest perfekta vädret! Nån sa: "-Det måste ju vara för att du är en solstråle!"

Ofta man blir påmind hur lite folk vet om en...men de tror - de gör de. Massor.    


Jobbade halva dagen. Blev mest kramar och Grattisar om man ska vara ärlig. Hade inte hjärta att stressa vidare med allt jag hade tänkt mig. Man får väl leva på orden "Man fyller bara 40 en gång..." Så trevligt!! Och mina närmaste arbetskamrater överraskade mig på morgonen med gott och vackert. Fast de så väl vet att jag inte gillar surprices och Tjohoo. Rosa Tema!   De känner mig lite i alla fall.   


 


 

Mina söta föräldrar tror fortfarande deras dotter kan hålla sånna här vackringar vid liv.  

Hur mycket jag än försöker så blir de bara de där långa gröna bladen kvar... Men jag får njuta av blommorna så länge de står sig.   Men det fina smycket och parfymen och pengarna...de kommer jag ha levande länge!!! 


Kom hem, fick lunch, bytte om, tog med väskan och blev sen ivägskjutsad....bil...buss...roande medresenärer... Gud hjälpe mig. 


Och ett tu så var man i Stockholm. Vädret tog jag visst med mig? Varsegod galna, stressade stad! Lite sol kan kanske få alla att stanna upp och bara njuta en stund. De behöver de!!!   


   

Grönan skippade vi. Lite kyligt i luften...för fryslorts kärringar. 


Birkakryssning! 

Jag GILLAR!!! Nog för att jag är smått hysterisk för tanken att vara på vatten den är kalla årstiden...men det finns ju lugnande för sånt. Och medans vi väntade på att hytterna skulle bli tillgängliga så fick det blir lite "medicin". Dessutom berättade kaptenen väderutsikterna för resan och jag andades lugnare. Med facit hade han dessutom jätterätt! Spegelblankt hela resan!! Och sol, sol, sol. 


 

En var inte min. Den andra var god. 


Hytten var fantastiskt fin! Stor och innehöll både överraskning och champagne!   (...bubblor...jodå för endamålet så passande...annars funkar väl vatten bäst?  ) Utsikten när båten började gå gav då Storstan ett bättre ansikte än den ger sig ut för att vara när man färdas igenom Söder. Finns det verkligen ingen som kan sluta gräva och bygga där???? Tanken slog mig...och även om jag inte har något bevis så misstänker jag att någon MÅSTE väl ha blivit inbyggd inne i eller under något av all dess miljonprojekt!?? En stressad hjärna får   av detta kan jag påstå. Ordning och reda. Nej. 


       

3-rätters middagen var verkligen supergod!! (Tro´t eller ej...jag åt faktiskt förrätten!!!!)


En mycket fin dag på alla vis! Precis lagom. Hade det var mer hade jag nog kollapsat tidigare än jag gjorde. Tack fina sambon min!! Du vet vart måttet blir rågat (!!?)    Inte så lätt att plocka fram något som inte riktigt finns här just nu. Varesig man vill eller önskar så räcker det inte riktigt enda fram. Sanningen är... Den är som den är. Får bara hoppas den...på nåt vis...försvinner...


Men jag tar med mig det skrattiga, mysiga från dagen. Det är det som räknas! TACK!!! Alldeles perfekt!!!   



Kalender

Ti On To Fr
 
1
2
3
4
5 6
7 8 9 10 11 12
13
14
15
16 17
18
19 20
21 22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Mars 2016 >>>

Presentation

Mina ord...

Senaste inläggen

Besöksstatistik

Tidigare år

Arkiv


Ovido - Quiz & Flashcards