Alla inlägg den 12 mars 2016

Av csa - 12 mars 2016 23:30

Att vakna och ha en förmiddag till övers. Inga barn hemma. Kan äta frukost hur länge man vill eller inte. 


Om det bara ville bli barmark...


Jag blir ju för f*n aldrig av med snö-skiten. Bor inte i Norrland. Inte i Norge, Österrike, Schweiz eller Arktis heller. Av anledning.

Har exakt i dagsläget en liiiiite fläck utan snö nedanför ena köksfönstret. That´s it! Så varför jag hatar snö... Är vi klara med den nu? En gång för alla??? Eller ska någon fortfarande försöka förklara hur vackert det är, att hundarna blir rena (???har inte folk duschar), det knastrar under skorna eller något annat högst ointressant som bra-alternativ för mig?????? Booooring!!! Hur orkar man försöka ens??? Jag håller aldrig med!!!

Citerar Borg i filmen Tomten är far...: 

"-FATTAR DOOUUUU????" 

Det finns bevisligen dummare folk än jag. Och det behöver man nog medicin för. 


Lös flyktingkrisen om man vill lägga ner energi på nåt som betyder nåt för nån..eller nåt...eller...


Intressant.   För mig!


 

Idas lag spelade den sista seriematchen. Mot Sura som absolut inte spelade dåligt. Ida var lagkapten och center dagen till ära. Och MÅL gjorde hon!!! Kaxigt snyggt därtill!  

5-1 slutade matchen. Troligen slutar de 2a i tabellen. Vilket framsteg från förra året.


Tänk att man kan ha skapat nåt så duktigt, bra och talangfullt...fast man t ex inte älskar snö!!!!   Hur???????? Det är ju skandal!!!   (Kunde verkligen inte låta bli...)

Är inte världen en underbar plats så säg. 


Mellon blev som vanligt.

Fel låt vann.   Ja...alltså enligt mig kunde Kicki å Bettan fått vinna. De hade säkert blivit otillåtet och diskat som verkade vara årets tema från första deltävlingen.  

Jag misstänker trots detta att jag sitter där å kollar den stora finalen, i maj. Och lyssnar halvt... Och om jag ska tro nåt. Så tror jag han Frans sparar Sverige lite pengar på sikt. Ja. Inget arrangemang 2017 alltså. 


Tjejerna tycke inte det blev rätt vinnare. Det var ganska tydligt...host, host... Det var väl lite så man engagerade sig...när man va 10-12 år. 


 

Min fina lykta i kvällsskrud. 

Många kloka ord!! (Och goda ord...)



Kalender

Ti On To Fr
 
1
2
3
4
5 6
7 8 9 10 11 12
13
14
15
16 17
18
19 20
21 22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Mars 2016 >>>

Presentation

Mina ord...

Senaste inläggen

Besöksstatistik

Tidigare år

Arkiv


Ovido - Quiz & Flashcards