Direktlänk till inlägg 31 oktober 2010

Avundsjuka

Av csa - 31 oktober 2010 13:09

Jobbig sjukdom!! Avund alltså. Ujuju...den kan försätta den mest stabile på fall...  

Just nu är jag dööödligt avis på min familjs nästa vecka. Höstlov liksom!!! I could die for  it!!!   Ordet LOV...smakar nästan lika gott som Lindt Blueberry i munnen. (DEN var verkligen ljuvlig Lina!!!)

Men det känns iaf skönt att de får vila ut, mina darlings.   Så kan de ta hand om kärringen när hon ramlar in på eftermiddagarna som en zombie efter jobbet...   


Helgen har passerat i en rasande fart. Okej! Den är inte slut än och snart kommer sambon hem efter sista skiftet, så lite gottig stund av dagen finns ju kvar än. Men jag har en liten hög här idag. Hannah med feber. Den bara dök upp från ingenstans sent igår kväll??? Själv kan jag skryta med svidande magkatarr och huvudet har sprängt hela dagen... Men det börjar ge sig nu efter några superpiller - Eeze - min räddare i nöden!! Finns inget bättre än de.

Så jag ska nog få fart på den här dagen också.

Sugen på Ikea...  ...


Hade ju besök igår. Sååå söta, glada bernervalpar! En was a keeper (den hade snopp   , därav "vann" den såklart en hanhundsmattes röst) Och han viskade att han kunde tänka sig stanna...men äsch! Han måste glömt sitt "löfte" när han åkte.  

Det som nästan var roligast var att se Falcon med "gammelmatte". Han blir lite speciell när han träffar henne. Lite tossigt sådär. Och det är lite roligt att tänka tanken...för över 10 år sen så var det han som var den där lilla ulltussen till valp.


  
bilden lånad från www.doremis.se


Känns som en hel evighet sen!! Och det är det väl också förvisso, iaf i berner-livslängd, tyvärr...

På tisdag blir han 10 år och 7 månader.   


  

...och tar det lite lugnare i livet.

Men mat och lek kan man ff lägga ner lite extra energi för!


Och jo. Glömde ju nästan bort att berätta. I fredags kom min nya kompis hem!! SOM jag längtat!!! En alldeles ny, skinande, effektiv och numera hårt arbetande - torktumlare!!   

Inge mera tvätt högt och lågt hängandes i det här huset! En sån "liten detalj"...med en stooor betydelse. Älskar den!!

Ska faktiskt gå ner och umgås med den nu. Klappa lite på den och prata lite med den... Man ska vårda sina vänner vettni!!!   


 
 
Ingen bild

Lina

31 oktober 2010 15:26

Ja men jag sa ju att den är löjligt god. Men gud vad sugen på choklad jag blev nu, men inte orkar jag åka ner och handla....

 
Camilla

Camilla

31 oktober 2010 19:55

Jaha, då måste det inhandlas en blueberry nästa gång man handlar då förstår jag, är hysteriskt galen i choklad jag.
Dom är riktigt härliga dom där små varelserna du har gosat med... ska mysa med brorsan imorgon hade jag tänkt ;), det är inte klokt vad fort dom växer, hoppas verkligen jag får uppleva att få en gammal berner jag också ... jag blir varm i hjärtat då man läser om dom gamla farbröderna i olika bloggar.
Må så gott
Camilla

http://www.tuffa.bloggplatsen.se

 
AnnCatrin

AnnCatrin

31 oktober 2010 21:20

hallå!
inser helt plötsligt att jag oxå har höstlov.....jobbar inte förrän på fredag nästa gång.....om du vill hålla liv i avundsjukan ;0)
härligt med gamla gubbar ( hundgubbar alltså) av dom tre tidigare jag haft har 2 blivit äldre än 10 år och min allra första fick somna in pga cancer i nosen 9 år och 8 månader gammal.
så vi får väl hoppas att D&D /duracellen & demolören, orkar röja hela vägen till ett LÅÅÅNGT liv ;0)
ha det så bra som det går du som ska knega! / AC

http://anncatrin.bloggplatsen.se

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av csa - Söndag 18 feb 22:17

Om man bara kunde få bryta benen. Vilken befrielse. Det syns. Om man bara kunde få slippa ifrån... Alla diskbråcken i nacken. Sviterna efter cancern. Gallproblem. Magmunsbråcket. Magsår och inflammationer. Tarmfickor. Rörelseproblem...

Av csa - Tisdag 16 jan 22:25


Eller vad man ska kalla det jag gjort idag?! En del av mitt nya jobb, var det iaf. Som SKA bli bra för mig. Det smakade iaf bra. Jag hade kul, bra energi, i huvudet, för att ta 2 km fyss, nöjd-känslan infann sig ikväll. Jag fick ett nytt eget kon...

Av csa - 31 december 2023 00:15


 

Av csa - 27 december 2023 23:00

"Vilken otur du har..." Är bannemej den värsta kommentaren jag fått och får. Otur har man om man snubblar och stukar lilltån. Tappar bort en strumpa eller liknande. Det jag har är nåt annat. Förbannelse mer likt.   Jag har tappat räkningen, i...

Av csa - 25 december 2023 22:45

    Den kom i år igen. Tänka sig. Fort gick det också. Bara snön ramlade ner... Men julen har varit jättebra! Förutom att H haft hög feber och varit som en trasdocka... Men har vi någonsin haft en jul när alla varit friska? Tror inte det.  ...

Kalender

Ti On To Fr
       
1
2 3
4
5 6
7
8
9 10
11
12
13
14
15
16
17
18 19
20
21
22
23 24
25
26
27 28 29
30
31
<<< Oktober 2010 >>>

Presentation

Mina ord...

Senaste inläggen

Besöksstatistik

Tidigare år

Arkiv


Ovido - Quiz & Flashcards