Direktlänk till inlägg 8 juli 2011

Rosen...grönt?!

Av csa - 8 juli 2011 21:08

Allt är inte rosenrött.
Det är just nu ganska grönt. Ute alltså. Det är sommar. Svensk sommar. Inte när den är som bäst, men inte så jättepjåkig iaf.

Till skott.

Inser att min blogg nog snart får pris för Mestbäst Neggande 2011. Men det skiter jag i. (utan att vara neggo   )

Min blogg är ÄRLIG iaf.

Jag skriver, om nån missat det, troligen inte, även fast solen inte ler.

Kan orkar inte vara som alla "Åååguuuuud va livet är underbart!!!! Men om det inte är det så skaaaaaa de låta sååååå för att aaaaalla andra ska trooooo det!!!!"

Hyckleri för inbördes beundran. Rea på hela konseptet i mina ögon.


Fredag är det. Den gick rätt fort på jobbnivå. Somliga Hejdå! var bättre att säga än andra.

Elakt men ärligt tänkt och sagt.

Den blev bra ett tag. Jättepirrigt bra!! Och så gick jag hem tidigt, vilket gjorde den ännu bättre.  

Sen dog gräsklipparen, när jag skulle vara duktig.   

Och därefter blev det skitjobbigt.


Det gör fan ont! NEJ! Inte kroppsligt, utan . . . ont för att någon annan har det svårt! Lider verkligen medmänskligt! Så ledsen . . .   Hade stort bubbel i magen av barnslig förtjusning för någon annans skull. Nu är den borta. Klump . . .

Och det är inget jag kan göra, för att få bort det onda. För gudarna ska veta att OM jag kunnat så var det gjort redan.
It´s NOT fair!   


Tänka på annat.

Fredag är det. Jag har förtjänat min helg.   


Barnen fick idag ÄNTLIGEN sitt efterlängtade, förtjänade   SOMMARLOV   idag! Små rara, ofta underbara tjejerna. Det blir inte många dagar till de ändock måste gå upp tidigt. Men ändå känns det som att de varit tålmodiga för att få pris.


Och en annan har "iaf" semestern att se fram emot.

Fast just nu så kan jag ärligt säga att det gör jag inte!!

Har mina orsaker för den känslan.  Men de behåller jag för mig själv.

Visst ska det bli underbart skönt med sovmorgon, tysta väckarklockor och batteriladdandet.

Men. Finns alltid det lilla ordet va?!


Det finns några saker till jag dock "ser fram emot".

Måleri.

Vedhögsplock.

Utflykter.

Nån resa.

Solen. Den är ett måste för mig. Inge sol = då kan jag jobba istället. Får väl se hur vädret är v. 30. Ring ut mig Elin om det regnar!!!!   


Hundutställningar då? Jodå. Såg fram emot en sån. Sen blev det tvunget att klippa hunden (rejält!!!) pga fästingbett som blivit "broderligt omhändertaget" = fukteksem maximus.  

Så den känslan föll bort direkt saxen fick jobba.
Dock går ju hälsan före så det är ju inget snack om saken sådär, men kändes jättejobbigt iaf. Det gör väl det när man ser fram emot något som sen går åt helvete, för att tala rikssvenska.


Vill ha nytt staket. Vet exakt hur jag vill ha det!

Gjutning. Inge bra på det tror jag. Men kanske kan prova?

Hammarslag. Fint, rofyllt ljud.

Vill ha mera uterum, fast inge rum. Haha . . . låter nog avigt va? Kan inte förklara.

Får se vad det blir av det. Tid och pengar styr allt.


Imorgon ser det ut som det kan bli soligt. Tackar ödmjukast isåfall för det. Jag behöver den!


Sugen på att baka imorgon. Är kack på det men övning kanske ger resultat? Ibland kan man ha tur även på inpinkade revir.


Just nu känns det så onödigt motigt.

"Se er i spegeln och sluta vara så negativa. Klart allt blir neggo när man har den inställningen redan innan man kommer hit!" Typ nåt sånt sa en röst för ett tag sen.

Men nu då?

Jag försöker se rosenrött! Verkligen försöker!!!

Och så är allt grönt iaf . . .


Skål på er. Jag har fortfarande inte klarat av att fixa gräsklipparen.   

För er med FB så ser ni sammanhanget.

Ni andra må tro det slagit runt. Kan berätta att det har det. Men HUR, ja det får ni bara reda på om ni skaffar FB.   


 
 
Lina

Lina

9 juli 2011 09:14

Om bakningslusten fortfarande finns kvar så kör du på muffins, dom är faktiskt mycket svåra att misslyckas med, jag vet då mina egna bakkonster i köket lämnar lite i övrigt att önska. Det fina med muffins är ju att även om man skulle ta ut dom lite för tidigt och dom blir lite kladdiga så är dom nästan godar så ;)
Så ut och plocka några nävar blåbär och marsch in i köket och fixa blåbärsmuffins :)När dom är klara ringer du mig så kommer jag förbi när jag nu ändå ska åka vägen norrut ;)
Trevlig helg

http://passagen.blogg.se/ollebus

 
Helgi

Helgi

9 juli 2011 11:54

Om du ska bygga staket tycker jag du ska kolla in byggforumet jag jobbar på. Eftersom vi just nu har en tävling som går ut på att skriva om sitt staketbygge. Pris: 2000 kr.

Mejla mig så berättar jag mer.
helgibyggla@gmail.com

Vänliga hälsningar
Helgi

http://byggla.se

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av csa - Söndag 18 feb 22:17

Om man bara kunde få bryta benen. Vilken befrielse. Det syns. Om man bara kunde få slippa ifrån... Alla diskbråcken i nacken. Sviterna efter cancern. Gallproblem. Magmunsbråcket. Magsår och inflammationer. Tarmfickor. Rörelseproblem...

Av csa - Tisdag 16 jan 22:25


Eller vad man ska kalla det jag gjort idag?! En del av mitt nya jobb, var det iaf. Som SKA bli bra för mig. Det smakade iaf bra. Jag hade kul, bra energi, i huvudet, för att ta 2 km fyss, nöjd-känslan infann sig ikväll. Jag fick ett nytt eget kon...

Av csa - 31 december 2023 00:15


 

Av csa - 27 december 2023 23:00

"Vilken otur du har..." Är bannemej den värsta kommentaren jag fått och får. Otur har man om man snubblar och stukar lilltån. Tappar bort en strumpa eller liknande. Det jag har är nåt annat. Förbannelse mer likt.   Jag har tappat räkningen, i...

Av csa - 25 december 2023 22:45

    Den kom i år igen. Tänka sig. Fort gick det också. Bara snön ramlade ner... Men julen har varit jättebra! Förutom att H haft hög feber och varit som en trasdocka... Men har vi någonsin haft en jul när alla varit friska? Tror inte det.  ...

Kalender

Ti On To Fr
       
1
2 3
4 5 6 7 8 9 10
11 12
13
14 15 16 17
18 19
20
21 22 23 24
25
26
27
28
29
30 31
<<< Juli 2011 >>>

Presentation

Mina ord...

Senaste inläggen

Besöksstatistik

Tidigare år

Arkiv


Ovido - Quiz & Flashcards