Alla inlägg den 22 juli 2011

Av csa - 22 juli 2011 23:15

6:30 vaknade jag idag av att Ida kom in och frågade om det gick bra att hon sov hos mig. Det mullrade så hemskt!
Och jösses va det regnade. Hällregnade åt alla håll! och det var mer ljus än mörkt, pga alla blixtar.

Helt great med mig att lillan kröp ner, då jag insåg att strömmen hade gått . . . så gå upp å få nån dusch och kaffe var ju uteslutet iaf.


Vid 9 kom även Hannah in och joinade oss.

Men då var det dags att gå upp. Vi styrde lite frulle och så kom strömmen tack och lov åter så jag fick stilla mina behov också. Ja, kaffet alltså!


Vid 11-snåret så hoppa vi in i bilen och drog till stan. Kom till Rocklunda och där var det stopp i trafiken.

  

Men tack och lov fick vårat körfält dra igång rätt snart därpå. Det var värre åt "hemåt hållet".
Avstängt pga vattenfyllda vägbanor.

Great! Stina som inte hittar någonstans insåg där och då . . .

-Hur fän ska vi komma hem igen???   


Men till Hälla kom vi ju (inge val heller) och gick nån sväng i affärerna. Hittade ingenting som intresserade mig faktiskt. Var helt enkelt inte på shoppinghumör.

Så det fick då blir Toys. Där spenderade vi ett par timmar i HETTA! Jösses, affärn måste ta och se över sin ventilation!!! T o m barnen klagade på att de inte kunde tänka där inne.

Men tills sist hittade de lite nya leksaker och vi tog lunch på McD. Där var det svalt. Så där satt vi ett bra tag.


Så var det då dags att bege sig vidare. Hm?!   
Men den vägen jag tänkte mig fick sambon bekräfta.

Och så hamnade vi då på Erikslund.

En sväng till Djurmagasinet för lite smått å gott till husdjuren.

Sen ÖB för målarbockar.


Sen fick det vara nog.

Jag åkte alltså FÖRBI Ikea hörrni!!! Två gånger idag! Rätt bra Stina. Rätt bra!


Väl hemma samtidigt som sambon och Falcon som idag fick äran att vara kontorshund. Han såg rätt nöjd ut.


Grillat till middag och strax sängen.

Helt ärligt . . . det lockar MYCKET MERA att inte åka på utställning imorgon än det lockar att göra det.

Det ska ju typ regna . . . och regna . . . och blä!

Va är det för sport detta???

Nåja, går väl och sover på saken.

Och så får vi väl se om strömmen går i natt också, för då lär ju väckarklockan stanna liksom . . .   
Men å andra sidan. Utställningen ligger ju så gott som ett stenkast härifrån så . . .


Tänker på alla kända och släkt i Norge idag. Ringde mamma och pappa för att kolla läget. De är ju på behörigt avstånd från eländet, men iaf.

Jag har kusiner i Oslotrakten . . .


Terrorn kommer allt närmre inpå. Jorden har fått spel och visar det på allt fler sätt och oftare och oftare.

Är det inte magont över detta så säg!



Kalender

Ti On To Fr
       
1
2 3
4 5 6 7 8 9 10
11 12
13
14 15 16 17
18 19
20
21 22 23 24
25
26
27
28
29
30 31
<<< Juli 2011 >>>

Presentation

Mina ord...

Senaste inläggen

Besöksstatistik

Tidigare år

Arkiv


Ovido - Quiz & Flashcards