Alla inlägg den 21 juli 2011

Av csa - 21 juli 2011 22:34

Ibland är det bra att bli lite argsint.   
Många bäckar små gav mig en hel sjö av agg så jag tog dem med mig ut och såg till att slyhögen försvann. Så nu äro vedstapling 2011 komplett över!!   

Skitnöjd! Skitont överallt! Skitmycket värt det!


Ska nu kräva axel-nack-skulder-massage av karln! "Nåt" ska väl han göra också. Eller?!   


Skallebanket försvann i en balja kaffe, tror jag. Nu har jag slut på alla tabletter som finns för sånt otyg så imorgon har jag faktiskt inte tid för att bli liggandes och titta/sova på Disneykanaler av alla modeller.

Fast jag tycker inte de är så kackiga faktiskt. Jag kollar hellre på dem med barnen än Oprah (och hennes alla viktupp-och nergångar), alla läkarprogram som gör att man är nära döden när man kollat klart på dem eller varför inte alla dessa tränings-pryl-säljar-program! Owaw va de är lysande på att ljuga och sälja!!! Imponerande faktiskt . . .


Om jag tar upp det där med träning så jodå. En hund har fått göra det idag med husse. Såg inte värst trött ut när de kom hem, men nöjd.

Falcon. Ja . . . han har verkligen sina ups and downs. Just idag och igår var det verkligen uppåt!

Har ju aldrig haft en berner, eller nån annan hundras heller förvisso, som blivit så gammal som han är. Och träna en sån är inte lätt. Han vill inte med på långpromenader längre. Eller där ljög jag. HAN vill men hans kropp kan inte. Men han har sina lustiga stunder ff. Sånna här fasoner kan han få för sig. Mer sällan nu, men desto roligare när det väl händer. Och han verkligen TJATADE för att få hjälp upp.


     
Han springer lite runt. Och så lite bus med husse. Nagga i håret är hans grej!


  Här med baken i luften. Busig.
Hade jag haft en ljudbild hade ni kunnat höra hans "knorrande" ljud också. Bus-ljudet!   


Goding är det enda jag har att säga om honom!


Jodå. De andra två ska såklart också upp på mattan.


   
Bosse tror han är kung och Dante spanar, innan han lägger sig och vilar. Jobbigt att hoppa runt!


Nej . . . nu är det dags att med hot, bedjan eller vad som än krävs att få sambon att lösa mina "knutar".


Sen blir det nog att kika klart på den där filmen jag börja på igår. Med de där blå fantasi-djuren. Glömt namnet. Säkerligen är jag den siste att se den filmen också. Men, jag överlevde ju flera års frånvaro från FB så jag kan väl vara "sist" med den här filmen också.   


HH

Av csa - 21 juli 2011 14:33

HH står inte för Helly Hansen

HH står heller inte för Härliga Hem

Nej . . .

Just nu står det i min värld bara för HELVETES HUVUDVÄRK.

Ååååså onödigt. Sen igår and still molande rakt över höger öga och enda ner i nacken.


Jag tror inte man kan bli galen för mindre.


Jodå,  provat alla olika hvdvrks-tabletter som finns. Druckit vatten. Druckit kaffe. Ätit. Sovit.

Jag har provat allt jag kan komma på.

Det enda jag inte provat är ett sjuhelvetes åskväder.

Men, det är ju heller inget jag kan rå över, eller?!


Igår skulle det varit shower-shopping. Men istället så gav vi oss f*n på att vedhögen skulle ta slut. Och tänk att sånär som på städa undan "slyn" så är hela högen nu väck!

Underbart!! Men det var väldigt mkt jobbigare med skallen som osamarbetsvänlig partner.


Idag har jag legat. Eller rättare sagt ligger fortfarande.

Tur man har relativt stor dotter, Ida, som både kan fixa och dona så lillasyster får det hon vill ha. Och hämtar vatten åt mamma.

Vore skönt att bara kunna lägga sig och sova rakt av i ett mörkt rum, men det går ju såklart inte. Lite föräldra-ansvar har man ju.

En förälder får ju sällan vara sjuk om man säger så.

Varje gång jag reser mig så känns det som om någon slår mig i skallen med en hammare.   Så här ska jag ligga still en stund till.

Gode Gud jag har lidit nog nu!! Ge skiten till nån annan, tack . . .


ps. Jodå Ingrid! De sov hela natten där ute i tältet! Jag är grymt imponerad!!! ds.

Kalender

Ti On To Fr
       
1
2 3
4 5 6 7 8 9 10
11 12
13
14 15 16 17
18 19
20
21 22 23 24
25
26
27
28
29
30 31
<<< Juli 2011 >>>

Presentation

Mina ord...

Senaste inläggen

Besöksstatistik

Tidigare år

Arkiv


Ovido - Quiz & Flashcards