Alla inlägg den 23 juli 2011

Av csa - 23 juli 2011 20:13

Igår satt jag och funderade på om man skulle stanna hemma och måla istället för att åka på utställning.

Skulle nog ha stannat hemma!   

Domaren gillade inte Bosse lika mycket som jag gör. De må väl vara så. Men att vi har en ras som faktiskt bör få sin dörrmattestämpel borttagen - ja de hjälpte hon då inte till med.
De va nåt slags fånig ring för småhundar och springa skulle vi inte. Eller vi skulle inte ha springtävling uttryckte hon det.

Men snälla nån. Bosse GICK för att det gick så jävla sakta!!!

Behöver inte säger mer va? Jo han fick CK.
Kan låta bittert. Men nejdå, de som känner mig vet att jag kan klaga på mina hundar även om de får fina priser!

Dock måste jag få undra . . . När man dissar några specifika detaljer på våra berners. Bör man då inte dissa dem mer än ut i luften?? Man kan ju inte avsky hallon medans man står och stoppar munnen full, eller?!?!?

Det är min tolkning av dagen.

Andra får såklart ha sina tycken och tankar.


Bosse var iaf så pass snygg att med sina hel-halv-släkt gick och tog hem BIS-4:an i uppfödargruppen.

Så jag skiter nog i att operera "de för korta frambenen"   


Men det bästa med dagen är iaf detta.  


  En RÅGAD plåt full-full med kantareller!

Bugar och bockar djuuuupt till Lina och Lotta för dem!


Och jodå. Det blev såklart kantarellsås till grillade fläskfilén och potatisen idag! Enormt gott!!! Paltkoma!!!


Ja det är tur den finns snälla människor här i världen som hjälper en stackars oduglig svampplockare - Mig!


Och lördag är det idag. Då får man "äta" lördagsgodis.  


  Min!!

(Koskenkorva Nordic Berries/Smultronlikör/Fruktsoda)
Yummi!


Fortsatt trevlig helg på Er där ute.


Kalender

Ti On To Fr
       
1
2 3
4 5 6 7 8 9 10
11 12
13
14 15 16 17
18 19
20
21 22 23 24
25
26
27
28
29
30 31
<<< Juli 2011 >>>

Presentation

Mina ord...

Senaste inläggen

Besöksstatistik

Tidigare år

Arkiv


Ovido - Quiz & Flashcards