Alla inlägg den 30 juli 2011

Av csa - 30 juli 2011 17:17

Lördag. Vilken skön helgdag . . . eller inte.


Tidigt imorse startade upp med en hysterisk röst från Hannah om att hon behövde kräkas.


Och så har dagen fortgått. Mamma (jag) ska sitta med i soffan. Så jag läser bok, löser korsord och är allmän hinkhållare. Hon har sovit mest och minsta lilla vattenslurk som hon får i sig kommer strax därpå upp.

Inge feber men yrsel och illamående. Hm . . . tycker inte om den kombon.

Bra mkt stressad känsla då man har annat man vill hålla på med också. Men hälsa går väl först.


Gladeligen så har iaf sambon röjt och flera gropar framträder. Lite pickel då det tydligt framträdde en lite mur i botten av groparna . . . Tomtgräns? Fd. stenmur? Ingen aning.


Tacksamt skulle brorsan och hans små ut i skogen så iaf en av våra killar har fått varit iväg och rört på sig.

Bara en kvar.

Den gamle ska inte gå nåt idag inte.


Ja igår utställning. Matte lärde sig att det inte lönar sig att bli argsint. Vad hunden lärde sig vet jag inte. Dum matte kanske bara?

Men när tankarna hamnar på annat håll så . . . ja, jag behöver inte förklara mig om varför, varken här eller nån annanstans.


Det enda roliga igår var iaf att få ställa tik igår. Och inte vilken tik som helst. Världens finaste, goaste Ninis. Tack Pia!!


Bir och Bim var inte mitt förstaval.


En ganska trist sak hände dessvärre också igår. Trodde mig veta vart jag hade en person . . . Jag tog förbannat illa vid mig av vad jag fick höra i efterhand!! Händer typ aldrig (skakar lätt av mig som en gås), men under rådande omständigheter som somliga vet om, så var jag väl tillfälligt ur funktion?
Mycket dumt gjort! Kom inte hit med fler frågor, stöd, hjälp eller råd. Du kommer bli stort besviken då. Folk ändrar otacksamt sin personlighet ihop med andra förändringar har jag insett sen ett tag tillbaka.


Jag behandlar andra gärna som jag själv blir behandlad. Trodde det var klart?
Så mao så kan jag också öppna min mun. Skillnaden är att det som kommer härifrån kan skada mera.
För det kan vara sanning! Tänka på det kanske . . .


Ja, efter idag så har jag iaf lite smått tappat hoppet om morgondagen. Har ett kalas inplanerat men . . . ja . . . det finns inte mkt till vits med den om det ska vara magkrångel här . . .


Framtiden utvisar framtiden.


Kalender

Ti On To Fr
       
1
2 3
4 5 6 7 8 9 10
11 12
13
14 15 16 17
18 19
20
21 22 23 24
25
26
27
28
29
30 31
<<< Juli 2011 >>>

Presentation

Mina ord...

Senaste inläggen

Besöksstatistik

Tidigare år

Arkiv


Ovido - Quiz & Flashcards