Alla inlägg den 14 juli 2011

Av csa - 14 juli 2011 22:02

Det var dagens motto och det blev det också!
Inte så mkt av den sistnämda dock, då det var lite disigt och blåsigt och annat fick rymmas under den tiden. Typ har ett par barn här hemma som vill ha lite mammatid.   


Sen blev det lite träning för Bosse när husse kom hem från jobbet. Det gick galant. Men just nu så ligger ett bad honom nära till hands Vill ha en kramvänligt godluktande Bo-variant. Imorgon vore väl lägligt för sånt.   
Han var visst saknad på jobbet idag. Har gått och blivit nåt slags maskot på husses jobb. Hur ska det företaget klara sig under hans semester?   

Dantes huvud ser bättre och bättre ut. Dock är det en miljard skorpor på som jag ser kliar vaaaansinnigt mkt. Men han är duktig att låta bli.  
Så fort han är klar med detta aber så ska han också få massor av träning. Men just nu så har han liksom en konstig "kli-gång" i vartannat steg så det är inte optimalt att kräva något av honom nu kan jag tycka.

Falcon är Falcon.   Han tar det lugnt och lugnare. Han har liksom semester han. Men så länge han inte tar semester från hela livet så gör det inget att han hänger i sitt tempo och tycke.


Vedhögen. Den lilla. Vet inte hur många kärror jag kört idag. Tror ni det syns ens på högen? Nähej då! Men, men. Något måste ju ha hänt eftersom högen inomhus blivit större.

Imorgon är en ny dag. Då blir det mera sånt-jobb. Uppehåll ska dock till för att jag ska ta en pucken.
Det finns innejobb att spela mellan vill jag lova.


Läst både här och där att det vräker ner regn. Här har det sett ut som att det ska till många ggr idag. Men inte ett stänk - hittills! Tack för det - både och. Rabatter och annan växtlighet behöver det, men inte Jag.

Dock tror jag det kommer vilken timme som helst.

Sambon har tillfälligt pratat vett i gräsklipparen så strax är mattan kort igen. Bra det. Finns inget värre än att försöka klippa en matta som fått växa lite för länge och blir saggig på regn.


Jaha. Nu var karln klar med den precis. Så nu kan regnet komma. (Vill inte men måste vara realist   )


Dags att se om tjejerna somnat mitt i filmen och sen ta sig en sofflunk själv. Det är då härligt med semester hörrni. Som jag skrev om ämnet tidigare idag på FB:


"Rätt knäpp känsla. Behöver inte...men kan...fast inte ett måste att göra något!? Men jag är ett vanedjur så jag klarar mig nog   "

 

Ha en fortsatt fin kväll hörrni!


Av csa - 14 juli 2011 10:43

Halluuuuu. . . .

Nu har då den efterlängtade, ljuvliga, saknade, njutningsbara, underbara SEMESTERN startat.

Det är soligt också vettni! Good planned!


Hittills har jag stressat ihjäl mig med frukost till mig . . . för att efter en timme få fixa den till Hannah . . . och alldeles nyss fick jag jaga upp Ida så hon fick sin också.


Känner verkligen hur pulsen skjuter i höjden iom detta. Lika bra att ta det lugnare framöver idag.


Solstolen omväxlande med vedhögen. Japp! Det låter bra det!!


Ciao så länge . . .   


Kalender

Ti On To Fr
       
1
2 3
4 5 6 7 8 9 10
11 12
13
14 15 16 17
18 19
20
21 22 23 24
25
26
27
28
29
30 31
<<< Juli 2011 >>>

Presentation

Mina ord...

Senaste inläggen

Besöksstatistik

Tidigare år

Arkiv


Ovido - Quiz & Flashcards