Alla inlägg den 4 juli 2011

Av csa - 4 juli 2011 23:12

" . . . jag vill aldrig vara långt ifrån dig! Förutom när jag måste gå till dagis, då måste jag. För . . . visst måste jag gå på dagis?!"

Är typ det mest underbara jag hört på länge!!   T o m själen blev varm. Vilken liten underbar plutta hon är, våran Hannah. Familjens maskot, pajas, busunge. Och ändå så stora funderingar och känslor inom sig.



(ingen nytagen, men ändock söt bild)


Fick nu en stor anledning att även överleva morgondagen.  


Skogspromenaden idag var inte å leka med. Herrens va MYGG!! Och fästingar!! Och som om inte det räckte - pissmyror!!

Det var trots detta jädrans skönt att få komma ut och andas, plocka blåbär och smultron. Jamenar såklart äta blåbär och smultron . . .   
En liten liten ponny med ryttare hittade vi i skogen också. Dante självklart lycklig över det fyndet!   Varför har han den enorma kärleken till hästar?? Haha . . . söt är han iaf!


I omnejden ser det ljust ut nu. Bonden jobbar hårt. Äkrarna nedanför är kortklippta-, randiga-, gula- och blåa varianter. En annan ser ju spår och lydnad lysandes om dem. Och kanske ännu mera ser jag bus-rejs-promenader över dem, där hundarna kan köra järnet utan att man råkar kliva på nåt djur man inte vill bestiga!


Hembiträdet har slöat idag igen. Inte ett fönster tvättat och inga gardiner bytta. Om hon hade funnits hade hon legat jäkligt nära en uppsägning nu. . .   


Kalender

Ti On To Fr
       
1
2 3
4 5 6 7 8 9 10
11 12
13
14 15 16 17
18 19
20
21 22 23 24
25
26
27
28
29
30 31
<<< Juli 2011 >>>

Presentation

Mina ord...

Senaste inläggen

Besöksstatistik

Tidigare år

Arkiv


Ovido - Quiz & Flashcards