Alla inlägg den 26 juli 2011

Av csa - 26 juli 2011 23:07

. . .  så ligger det till såhär, här.


Igår ber jag (om de nu finns   ) trogna dagsläsare om ursäkt för bloggbortfall. Strömavbrottet kom precis när jag skulle "till". Out of my hands mao.


Här händer det saker.

Lite panik över att dagarna går och man är beroende av mtrl av olika slag som inte finns hemma. Men de strömmar in och snart så . . . snart . . . blir det lättare.


Måleriet idag sköt jag upp, å det var en jädra tur det! (Undermedvetet??)

Hade jag börjat hade det nämligen varit ganska onödigt arbete. För då hade färgblöta väggar fått kombineras med lite rivningsarbete. No good comb no.


Imorgon kommer alltså duschen. Jädra va fort den "veckan" gick. Vi beställde den i söndags och det skulle ju ta en vecka att få hem den. Nåja. Klagar inte på snabbleveranser.
En liten vägg ska alltså rivas och ett stycke badkar ska förpassas ut ur rummet.

Har dock en liten barnslig fundering på att inte slänga bort det utan på nåt vis använda det utomhus.

Får väl se om man får tid att fundera mer på det eller om den sen åker på tippen.


Gjutning pågår ute, Små rör sticker upp och jag hoppas ingen kör på dem. Då blir det lite punka. Och gud va roligt jag skulle få OM nån verkligen körde på dem. Nästan lite tumhålllning där.   


Drog imorse igång projekt städ-tvätt. De förbannade fönstrena. Jag sköt alltså upp målningen för att hinna fixa fönstrena medan det var sol-brist på den sidan av kåken. (Det undermedvetna? För strax därpå talade alltså telefonen om att det blir leverans imorgon . . . )

Hur som. Fönster rena, gardiner rena och uppsatta. Städat och fint. Två rum mindre på samvetet. Ganska nöjd.

Trots deras förb*****de . . . *suckar djupt* "bulighet".


Planerar lite nytt här också.

Tjejerna ska bl a få varsina rum till hösten/vintern. Ida har "paxat" vårat nuvarande. Och tokan vill ha ny säng. Hur kan man välja bort en 1.60-säng för en 90?? Tänker hon inte alls på framtida kärlekar som ska sova över??    

Den meningen skrev jag mest för att sambon får panik bara jag nämner framtiden . . . med kärestor till döttrarna.   

Hur som tror jag hon får ha den kvar ett tag i början iaf . . .


Till helgen ska virke iaf hem. Måla - Jag - skoj! Rullar med nät ligger och väntar på uppsättning.

Plattor ska bestämmas. Tror jag idag hittade några faktiskt.

Reklam kan ju faktiskt hjälpa till, fast det mest är störande.


Imorgon måste jag iväg en sväng och kika på STORA kuddar.


Det är mkt nu . . .


Men det är skoj som fasen!


Ciao tills vidare . . . 


Kalender

Ti On To Fr
       
1
2 3
4 5 6 7 8 9 10
11 12
13
14 15 16 17
18 19
20
21 22 23 24
25
26
27
28
29
30 31
<<< Juli 2011 >>>

Presentation

Mina ord...

Senaste inläggen

Besöksstatistik

Tidigare år

Arkiv


Ovido - Quiz & Flashcards