Direktlänk till inlägg 15 juli 2011

Frajdaj :)

Av csa - 15 juli 2011 18:49

Då va det helg nu då!

I detta nuet så kan iaf vädret bara bli bättre!! De e en omsköljning ute så det står härliga till!!!   
Men det kvittar väl? Man är ju inte på nån hundutställning eller nåt sånt dumt ställe att tillbringa i vätan.   


Det är fredagkväll, mat står på tur och idag bjuds det på plock i stora mått av allt å lite till, mysåpys på därefter-schemat. Skönt! Vilosamt! Nöjt!


Va å shoppa lite idag. Den här å jag ska bli sommarkamrater:


 


Ingen som helst aning om en endaste bok av denne karl.

Men, men . . . några omdömen fick mig nyfiken.
(från 2007 tror jag??)


”Ska ni bara läsa en deckare i år, ska ni läsa Midvinterblod av Mons Kallentoft.”
Gomorron Sverige, Magnus Utvik

 

"Språket i Midvinterblod bjuder på en tät och sinnrik väv, med en ofta hjärtskärande vacker svärta. Högsta spänning! Läs den!"
Camilla Läckberg

 

Så nu provar jag. Verkar den bra så såg jag ett gäng nyare av honom i hyllan.


Va gör man inte i väntan på DEN boken jag suger efter??? Frågade författaren -NÄÄÄÄÄR KOMMER DEN??? och han svarade "-Spring 2012, Stina". Så de e la bare å sukta å vänte de . . .    Richard Montanari my book-guru!!!   


Har en liten fråga. Någon som äger en sån här eller vet någon som äger en sån här? Någon som vet om det är skit eller bra-skit? Jag hatar ju att tvätta fönster och tänkte att kaaanske det kunde bli så roligt som man bara kan få det, tillsammans med en "kamrat"!?


  Kärcher WV 50 Plus heter den.

Och om någon bara har som svar att den är onödig så Varsegod att komma och agera som en!   
Jag verkligen hatar mina fönster!!! Gamla buliga fönster, min fasa . . . Å, nej jag ska inte byta ut dem "bara". Det kostar mera än en sån här!


Tips, tricks och annat fröjdansfullt mottages gärna!


Nehepp. Vidare in i fredagskvällen är det nu. Vart är filten . . .? . . . 


 
 
Camilla

Camilla

15 juli 2011 20:20

Har tyvärr varken tips eller råd då det gäller den där fönstergrejen ... men den ser ju inte helt tokig ut, hoppas du får nått svar från någon så får man väl införskaffa sig en.
Boken däremot har jag läst .. men det var lääänge sedan, typ då den var ny.
Vi får väl se vad du tycker om den.
Må så gott och ha en fin helg ... vi får väl slå ihop knäna och be till vädergudarna så vi får lite sol i helgen ;))
Camilla

http://www.tuffa.bloggplatsen.se

 
Lina

Lina

15 juli 2011 21:08

Just den boken är rätt skaplig, lite nytänkande så där, men sen tycker jag mest att det blir tjatigt, samma upplägg på alla fem.

http://blogg.passagen.se/ollebus

 
anncatrin

anncatrin

16 juli 2011 08:09

Hallå!
maken kom hemdragande med en liknande fönstermackapär för många år sedan, ser ut som en dammsugare, först gör man rent och sen växlar man till "sugläge" när det ska "skrapas" och göras torrt ....... ja inte vet jag men det är ännu en grej som står och samlar damm, vet faktiskt inte varför jag la ner det projektet, kändes antagligen för omständigt, det är ju nog tråkigt ändå med fönstertvätt, men denna mackapär ser inte lika klumpig ut så det kanske funkar finfint!
/ AC

http://anncatrin.bloggplatsen.se

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av csa - Söndag 18 feb 22:17

Om man bara kunde få bryta benen. Vilken befrielse. Det syns. Om man bara kunde få slippa ifrån... Alla diskbråcken i nacken. Sviterna efter cancern. Gallproblem. Magmunsbråcket. Magsår och inflammationer. Tarmfickor. Rörelseproblem...

Av csa - Tisdag 16 jan 22:25


Eller vad man ska kalla det jag gjort idag?! En del av mitt nya jobb, var det iaf. Som SKA bli bra för mig. Det smakade iaf bra. Jag hade kul, bra energi, i huvudet, för att ta 2 km fyss, nöjd-känslan infann sig ikväll. Jag fick ett nytt eget kon...

Av csa - 31 december 2023 00:15


 

Av csa - 27 december 2023 23:00

"Vilken otur du har..." Är bannemej den värsta kommentaren jag fått och får. Otur har man om man snubblar och stukar lilltån. Tappar bort en strumpa eller liknande. Det jag har är nåt annat. Förbannelse mer likt.   Jag har tappat räkningen, i...

Av csa - 25 december 2023 22:45

    Den kom i år igen. Tänka sig. Fort gick det också. Bara snön ramlade ner... Men julen har varit jättebra! Förutom att H haft hög feber och varit som en trasdocka... Men har vi någonsin haft en jul när alla varit friska? Tror inte det.  ...

Kalender

Ti On To Fr
       
1
2 3
4 5 6 7 8 9 10
11 12
13
14 15 16 17
18 19
20
21 22 23 24
25
26
27
28
29
30 31
<<< Juli 2011 >>>

Presentation

Mina ord...

Senaste inläggen

Besöksstatistik

Tidigare år

Arkiv


Ovido - Quiz & Flashcards