Alla inlägg den 15 januari 2011

Av csa - 15 januari 2011 21:29

Blev lite konstig. Lite fel. Men man kan inte klaga på lugnet iaf...


Vaknade imorse och kände mig helkonstig...snurrig...yr...   ...


Igår så hade jag lyxen att få mina axlar och nacke masserade av sambon. Har ju varit lite stel i veckan, och nu skulle det bort. Det gör ju ont.

Är mkt mjukare nu, men det måste varit något som masserades igång. För sen dess snurrar det....och gungar...och snurrar...

Bara jag INTE får tillbaka ngt liknande det jag hade förra året i december!!!!    Tror de va förra året...eller förr, förra? Nåja. Stora Stockholm va det iaf! och jisses va världen gunga!!!   Kunde knappt åka bil utan att se grön ut...


Eftersom karln har aktiverat barn med skidor och skridskor samt Dante så skulle jag ju ta Bosses del.

Men ibland har man tur. Johanna och Fempa kom förbi. Tackar!!   

Gav Fempa en stjärtlapp och så va motioneringen igång. Fempa jagar lappen...och Bosse jagar Fempa. Och ja...en BC kan springa ganska länge fram och tillbaka...och tydligen så skulle inte Bosse visa en sämre sida - så han hängde på!!

Så jag slapp ge mig ut på en lång vingeltur men fick endå hunden uttröttad. Inte helt fel!   


Ida, Ida...lilla damen här hemma. Nytt smeknamn på henne nu. Hoppas inte det vara så länge till dock...

  
Och då hittar jag namnvalet av likheten i tänderna! och inget annat.
(Hon passar nog inte i slips...)

Det är liksom en skör tråd som häftar fast hennes BÅDA framtänder i överkäken.

Men ta ut dem??? Ååånooo...

Hon springer runt här och vickar på dem med tungan och allt som oftast så är det bara de TVÅ där i mitten fram som man ser. För de står rätt ut!!   


Ska försöka kompl. denna blogg med en bild på henne oxå, som jag har i kameran, om en stund. Men just nu i detta bloggandet så kommer jag inte upp...


Sen gick travet åt skogen idag...så jag får vackert åka till jobbet på måndag.    Men...det är då det! Kanske hinner vinna på Triss innan dess???...hehehe...


Av csa - 15 januari 2011 00:16

Så var då veckan slut. Eller jobbarveckan slut ska det nog heta. Det är ju NU det bästa med veckan börjar - helgen!!   


Jobbade till halv 3...sen blev det dags att åka hem.

Kom hem, barnen kom hem och så åkte vi till brorsan för lite firande...

Kan säga att jag ff är så mätt av fikat där att jag inte kan sitta normalt ens.

De otrevliga utomlandslandade föräldrarna jag äger, behagade ringa hem idag. Och det var ju "trevligt". +27 kom snabbt upp till skryt-ytan. Då tyckte jag inte de behövde ringa hit mera...  


Nej...ska försöka ta min mat-koma och dra oss till sängs nu...

Eller dra verkar onödigt. Vi kan nog rulla dit...


Gonatt gott folk!


Kalender

Ti On To Fr
         
1
2
3 4 5 6 7 8 9
10 11 12 13
14
15 16
17
18
19
20
21
22 23
24 25 26
27
28
29
30
31
<<< Januari 2011 >>>

Presentation

Mina ord...

Senaste inläggen

Besöksstatistik

Tidigare år

Arkiv


Ovido - Quiz & Flashcards