Alla inlägg den 20 januari 2011

Av csa - 20 januari 2011 22:47

Jopp. Andras och kan stå upp. I´m still alive!!   
Men det är nåt skit i systemet...(trist men sant Ingrid. fast jag lovat att inte dra på mig nåt i år...)
Karln har sprungit runt här i en förkylning hela veckan och ligger nu nedbäddad i feber sen igår natt/morse...så...bara ett under kan rädda mig från samma utgång...

Men för dålig behöver han inte bli...jag kan hjälpa!!   

Sen sist så har jag nämligen utbildat mig i den senaste HLR-varianten och kan numera hantera en hjärtstartare!!
Your lives are safe with me

Känns det tryggt att veta detta, eller bara ännu läbbigare än det ser ut i skrift???   


Har också varit hurtig, i tisdags som vanligt...innebandy!! Det gick väl bra. Svetten rann dock!!! Och mycket kutande. Men jag är nöjd! Jag rör på mig, anses ju vara bra...säger sånna som vet...   Jag har dock detta bara som något roligt. För det ÄR det!! Vi..."lite nyare..lite bättre..." eller vad va det Kråla???   


Trött i alla mössor jag bara kan hitta, för mitt jobb tar kål på mig just nu. Det är MYCKET NU!!! För mycket för att det ska vara hälsosamt. Måtte det bli lugnare efter imorgon....  Annars packar jag snart ihop. På vilket sätt har jag inte bestämt mig för ännu.


Dogsen mår fint. Falcon har...tadaaa...börjat fälla - IGEN!!!???!? Hur i jösse namn är det möjligt? Hur många fällningar ska en gammal gubbe ha egentligen???
De andra två skulle bara våga börja om...  


Levt ett telefonliv de senaste dagarna. Timtals. Men ibland har man lite att prata om...med många. Då blir det väl lätt så. I helgen drar jag ur dock ur jacket. Mobilen ska jag stänga av. Helgen ska bli lugn och tyyyyyst....vila...behöver vila...massa vila...  

Igår hade jag ju t o m en taxischaffis, från ett litet ställe utanför Borås, som envisades med att ringa och när jag äntligen svarade efter 5:e gången, så propsa han på att han skulle hämta upp mig!! Men han undra vart?? Tiden hade han.

Fick snabbt karln att inse att jag inte alls har några planer på att åka någonstans och om jag får för mig något, så tar jag nog en närmre taxiförmedling va???  


Ja se så det kan gå. Just nu går det dock bara åt ett håll här - mot sängen!! Gonatt, gonatt!!


Kalender

Ti On To Fr
         
1
2
3 4 5 6 7 8 9
10 11 12 13
14
15 16
17
18
19
20
21
22 23
24 25 26
27
28
29
30
31
<<< Januari 2011 >>>

Presentation

Mina ord...

Senaste inläggen

Besöksstatistik

Tidigare år

Arkiv


Ovido - Quiz & Flashcards