Alla inlägg den 22 januari 2011

Av csa - 22 januari 2011 21:24

Mina päron är inte snälla. De ringde imorse och klagade på att de frös. De hade ju "bara" 18 grader!!   Blev väldigt sugen på att ge dem en läxa i form av tillskott på deras räkningar jag ska betala...

Men snart är de hemma igen. Till kalla Sverige.


Eller egentligen är det ju inte så kallt. Men jag FRYSER!!! Det där layer-on-layer-modet har jag passerat idag. Det är snarare hela garderoben PÅ som gäller. Usch!!! Va bara varm en stund på förmiddagen direkt efter en skollhet dusch.

Men nu igen...sitter i massor av kläder, framför den snart röda kaminen och är iskall iaf!! Kännes som bomull i skallen, ont över ögonen... Vill inte bli sjuk!!


Han jag bor ihop med är redan i det stadiet sen flera dagar tillbaka. Han har väl passerat den värsta förkylningen...och numera gått över till att hosta upp lungorna ist!   Det är nog lika ont som det låter kan jag tro...


Men barnen! DE är friska som nötkärnor. Skönt!!!


Ida..mammas lilla svamp-bob...

  

...blev tidigare i veckan en halv-bob...

  
Här har jag precis lirkat ut den lösaste av bägge övre tänderna.  

...till att idag bli...


Excellent Biljettklippare på SJ!   


Inte heller den här tanden fixade hon att dra ut själv...så det fick bli pappas ära.

Så nu väntar vi på tand-fén igen. Blir snart ruinerad...för nån satte ju priset på första tanden lite väl högt... En annan fick ju bara en EN-krona på den tiden.   


De andra spillevonkan...ja hon är mest bara tuff nu. Hamnat riktigt i tvärs-emot-åldern. Något frustrerande emellanåt...men lite charm finns det väl.

Dock detta slagsmål som de hade tidigare i veckan är något jag satt P för. En gång till...och deras Wii-spel åker ut!



Min kära lilla stol jag fick har ropat in på Tradera...ja den är poppis! Jag är nog den som bor i den minst...

Katterna är värst! Och igår hittade jag nästa som invigdt den...


Ser väl inte ut att ha kurat ihop sig och sover jättegott heller!!  

Attans hund!! Imorse hittade jag även Falcon i den. Så jag kan nog vackert se mig om efter en ny en...för det vet man ju. Mammor går alltid sist!


Nej...blev kallt att sitta upp och skriva detta...så nu bäddar jag ner mig under filten och kastar i lite fler vedträn i kaminen. Brrr.... Kanske ska ta en   till chokladpuddingen som väntar? Blir att kolla filmen SALT också. Undra om den är bra?? Och undra om jag håller mig vaken...


Kram på er!        

Kalender

Ti On To Fr
         
1
2
3 4 5 6 7 8 9
10 11 12 13
14
15 16
17
18
19
20
21
22 23
24 25 26
27
28
29
30
31
<<< Januari 2011 >>>

Presentation

Mina ord...

Senaste inläggen

Besöksstatistik

Tidigare år

Arkiv


Ovido - Quiz & Flashcards