Alla inlägg den 2 januari 2011

Av csa - 2 januari 2011 17:45

It´s  not fair!!   

Hur kan någon behöva göra sig av med 13 rum och kök??

  
Bild lånad från hemnet.se


Jag BEHÖVER typ 13 rum och kök!! Just detta huset ligger här i "krokarna" men...typ 3,5 mille lite för mkt i pris för min smak. Attans...det är perfekt!!!   

Och alla andra kåkar här i närheten är ju kack. Antingen ruckel, eller för små, eller ligger för dumt till, eller för dyra. Nice not!!

This is en sorts nice!!

  


Undra om "allt" kanske skulle lösa sig om man hade...

...eller inte?!


Näe...man har det förbannat bra. Men FORTFARANDE för trångt!!!! Nej å nej..beror inte på "hästarna" till hundar vi har. Möjligen lite för många katter  ...men annars så är vi nog helt enkelt lite för många mot va vi var när vi flytta in - tvåbenta alltså.

Och jag har hört mig för, på det där stället där jag "fick med mig" bäbisar hem ifrån. Man kunde inte lämna tillbaka där!!???   
Jösses så kass kundservice!!


Har kommit på att jag nog inte kommer ifrån det där jag inte vill. Ha husvisning. Iaf om jag vill till något större.    Hatar dessa snokande, nyfikna, pillriga folk som kommer och går och glor bland alla ens grejjer. Joho ni!! Så går det absolut till!!!

Snuskiga människor...usch... Det tråkiga är ju att om man la ner ett gäng råttfällor i varje låda (för att hålla snokande fingrar i styr) ja då trodde väl ev. besökare att man har råttinvasion. Knappast något säljande koncept!   


Tar en stund till eftertanke nu. Tillsammans med en god vän!

Det sägs att man tänker bättre när magen är nöjd. Så jag provar!


Ciao på Er på ett tag!!

     

Av csa - 2 januari 2011 00:14

Ligger just nu i min skööööna "stol" Outdoor XL eller va sjutton den heter?!

Just nu heter den bara "Störtskön!!" i mina ord.

Kollar den gamla godingen till film, på 4:an, I samlarens spår. Denzel W är så bra skådis!!


Som överskriften lyder har nog detta varit den slöaste dagen i år. En jädrans tur det är första dagen då!!    Hela familjen vaknade sent som sjutton och lusten att göra nåt kreativt infann sig inte. Vi bytte helt enkelt bara rum och hamnade framför teven med frulle, fika och skidor. Som sen blev lite slummer och Ivanhoe.


Men sen fick de va nog på slölivet! Kaffe piggar upp!

Ut med oss allihopa med stjärtlappar, pulkor, skidor och snöbus i bagaget. Och jag kastade på en överlycklig Dante hans pulka också. Och idag åkte Jag! Va härligt det är att glida fram efter hund!   
På hemvägen fick pulkan byta förare. Bosse va så "på" och såg riktigt sugen ut. Jamen varsegod unge man!! På med alla grejjer och idag viftade svansen glatt från scratch. Kan han tyckt att det var så skoj igår månne?? Ja nåt va det. Så han drog igång och Ida fick äran att provåka bakom. Det var inga problem alls.  

Sen blev det skottande, mera pulkaåkning och så...tadaaaa... SPARKEN hittades fram!!!

Kan tala om att i våran lilla backe här utanför brände Hannah ner som ett jehu! När hon fick storesyrran framför sig så gick det ju inte saktare om man säger så...   


Efter bus och stoj blir man hungrig. På menyn idag: Grillad fläskfilé med vitlöksmarinad + ugnsrostad potatis/morotsblandning + kantarellsås + grönsallad! Hallelulja!!  Kalori-:at smarrigt!!! 

En varm dusch på detta...så hamna jag nu här efter lite städning. Jo...man måste väl ta sig an sånt även i år antar jag.


Vet att timmen är sen...men...en kopp varm choklad vore nåt!!


Kalender

Ti On To Fr
         
1
2
3 4 5 6 7 8 9
10 11 12 13
14
15 16
17
18
19
20
21
22 23
24 25 26
27
28
29
30
31
<<< Januari 2011 >>>

Presentation

Mina ord...

Senaste inläggen

Besöksstatistik

Tidigare år

Arkiv


Ovido - Quiz & Flashcards