Alla inlägg den 10 juni 2011

Av csa - 10 juni 2011 22:41

Hejsan! Här är jag igen. LIte piggare än häromsistens.

Det är ju fredag.

Heligt härliga dagen!!

Kan det vara därför jag fått lite extra energi?  

Ingen klocka som ska väcka en imorgon . . . inga måsten . . . inga planer.

Rätt gött faktiskt!

Eller RIKTIGT UNDERBART om jag ska vara helärlig.   

Bestämt mig för att "kasta ut allt och alla" som ev. kommer på besök. hehe . . . Låter elakare än det är. Men det är enbart pga egen hälsas bästa!

En klok jobbarkompis sa till mig i veckan:

"_Stina . . . Du ÄR inte pigg och man FÅR faktiskt säga åt ev. påhälsande att man inte orkar ha besök!"

Han är rätt klok våran ML.
En annan påstod:

"_Kan inte folk ta att man vill bli lämnad i lugn och ro för att man inte är på topp, så är det De som har problem och inte Du . . ."

Tänk så kloka människor det finns! Och va mån de är om lilla Mej.   


Morgonen bespar jag er från uppdatering av. Men jobbet gick och gick och tog slut. Även om jag fick "jobba lite över" på hemvägen i bilen, via telefon. Klart man ställer upp på sina kunder när de har frågor och funderingar! Kanske ska ta och lägga på lite flex för det arbetet  


Kom hem och fick även idag Norgebesök. Dating på tapeten. Och även idag, som senast gick det helt enligt planerna och den mkt vackra tiken åkte hem med ägarna som sken i kapp med solen. Håller alla tummar och tassar för att det bär frukt.
Dock måste jag poängtera att detta besök har INTE varit jobbigt på något vis! Det har varit planerat länge och något jag sett fram emot massor. Träffa nya bekantskaper från det härligt landet till vänster om oss. Trevligt bara trevligt!!!  

En helt annan sort av "påhälsning" med andra ord!!   Så ingen misstolkar mig här och nu.


Lite bättre klimat idag. Lite svalkande vindar. Sol. Och framför allt en friskare Ida. Hon har inte varit helt feberfri, men iaf piggare och inte kräkts mera! Igår hade jag en liten hög till dotter, blekgrön i ansiktet och olycklig. Usch!


Dagen känns nu komplett när våran katt, Osca, kom hem igen!!   Hon gav sig av i torsdags på morgonen och sen dess har vi inte sett röken av henne. Nu när hon dök upp var hon SMAAAL och väldigt tufsig och skitig i pälsen. Men det värsta man befarade kan man iaf glömma nu. Hon lever och äter hemma i kväll!


Nästa steg är nu att jag är hysteriskt nyfiken på vad första norsk-besökande-tiken bär inom sig, Xen alltså. Spännande!!
Blir några dagars nagelbitande framöver. . .


Och så börjar Bosses yngsta avkommor flytta ur sina bon just under denna veckan som kommer. Uppfödarna känner nog både glädje och sorg vilket jag kan förstå.

Skulle jag ta en kull blev ju alla kvar här, just pga att jag skulle ha för stor separationsångest.   LIte skämtsamt-ärligt sådär.


Några kommer bo nästan nästgårds vilket ju är mkt spännande!! Det har vi inte varit så bortskämda med förut. Ska bli jätteskoj om de vill hålla kontakten. Vi är ju sååå nyfikna!


Dags att kasta av sig inombords-stressen efter veckan (vet inte om jag har sån . . . men Lola kanske har rätt?) och nu krypa upp i soffhörnet med sambon och se om teven vill ge lite sevärt!


Nu vet ni att jag lever iaf. Mår gör jag också. Riktigt hur jag mår är en annan sak. Men jag ler och njuter helg nu iaf! Gör det ni också!


Kram


Kalender

Ti On To Fr
    1
2
3 4 5
6
7
8
9
10 11 12
13 14 15 16 17 18 19
20 21 22 23 24 25 26
27 28 29 30
<<< Juni 2011 >>>

Presentation

Mina ord...

Senaste inläggen

Besöksstatistik

Tidigare år

Arkiv


Ovido - Quiz & Flashcards