Alla inlägg den 14 juni 2011

Av csa - 14 juni 2011 21:00

Förrförra veckan fick Hannah huxflux feber.

Förra veckan duckade Ida under i det samma.

Nu ligger sambon nedbäddad som ett vrak, i feber.


Vet jag vad jag gör nästa vecka? . . .   


Tror jag går och lägger mig nu. Fast jag är onekligen o-sugen på att inta dubbelsängen med sjuklingen förstås.   


Av csa - 14 juni 2011 16:59

Det regnar ute! Bara lite lätt, och vackert!  

Mitt dygnsgamla skallebank börjar ebba ut. Så nöjd!

Veckan jobbar på i bra takt fr o m nu. Det är ju tisdag, de är alltid långa, så jag är rätt nöjd med att den iaf tog slut till sist.
Ja, riktigt slut är den ju inte. Men jobbslut iaf!!


Ena dottern är hos sin kompis som ska flytta till Kina i ett helt år framåt. Så vad de pratar om man kan bara föreställa sig. Ska snart hämta hem henne.

Den yngsta och sambon ligger i soffan och kolla på tecknat. Jag tror dock att pappan sover. Eller är det så att han lyssnar bättre när han blundar? Han säger så, men jag är tveksam.   

Bosse ligger och myser på altanen, utehunden. Dante under köksbordet, jag kan ju smula lite kaka som han inte vill missa. Falcon ligger raklång på mattan i teverummet.

Vi har det BRA och LUGNT med andra ord.

Jag gillar det!!


Glömde berätta vad jag gjorde igår.
Usch va pinsamt det var! Men helt ärligt så var det omedvetet. Men det blev så skämmigt, fnissigt (rasistiskt?? för den som vill tolka det så) att jag kasta igen bildörren och gömde mig kvar en lång stund.

Jag kom alltså hem i bilen, och hade käkat på en banan på hemvägen. Massor med skolungdomar kom gåendet emot min körriktning, från grannhuset ovanför. Det är som det brukar den här årstiden, skolavslutningar hos P&L. Det verkar vara mkt uppskattat.

Hur som.
Många ungdomar var det. Jag körde förbi en hel drös och medans jag parkerade så gick det ännu flera bakom bilen. När jag skulle ur bilen ville jag ju inte råka glömma mitt bananskal kvar. Gissa fluginvasionen som skulle varit där i morse OM jag gjort det!   Blää!!

Så jag skulle bara kasta den precis utanför dörren för att sen sträcka mig in i bilen igen för att få ut min jacka, väska etc.

Jag får dock till en riktigt "fjong" på skalet som flyger iväg oerhört mkt längre, och ut mot vägen, bakom bilen, än vad jag siktat på. Just när det landar så kollar jag upp ur bilen.
Där står, jo, jag måste skriva vad de var, för annars förstår ni inte det "skämtsamma" i historien.

Nu kommer det. Varning för känsliga.


Ja, där står alltså 3st väääldigt mörkhyade (neger-)killar, som nästan träffas av skalet!   
Ojoj . . .  kände jag mig dum eller dum där och då??

  Näe . . . knappt nå va! Speciellt när man står där med kläder med FM-märken högt och lågt på också.

Hm . . . sorry!

Eller vad säger man?


Nej. Det här var energikrävande hörrni.

Lägger istället ut en bild på Bosses senaste vackra flickvän. Tänk att det går att premiera en hund utan päls också va?!    GRATTIS Gro och Kristoffer till BIM i helgen!

  
Fina Yenna!

Bosse saknar dig   
(Bilden lånad från Berner-Tunet Kennnel)


Och som grädde på dagen så biter jag av naglarna NU.
Xen är ju hos veterinären och kolla "insideläget".

Norge alltså . . . det landet ger mig hackiga nerver just nu!   
(Bilderna nedan har jag stulit av Stine  Ikke tell henne!!
Xen, bilden är tagen för några dgr sedan. Utsidan ser då "gravid" ut iaf. Hur ser insidan ut??)

 


  Xen på tur. En underbar tik är hon! Kommer bli en supermamma!!


 

Kalender

Ti On To Fr
    1
2
3 4 5
6
7
8
9
10 11 12
13 14 15 16 17 18 19
20 21 22 23 24 25 26
27 28 29 30
<<< Juni 2011 >>>

Presentation

Mina ord...

Senaste inläggen

Besöksstatistik

Tidigare år

Arkiv


Ovido - Quiz & Flashcards