Alla inlägg den 23 juni 2011

Av csa - 23 juni 2011 21:16

Det var för bara några timmar sen. Känns lika skönt just nu som då. Eller liiite bättre faktiskt.

Slappar i soffan med två busiga barn och lite tecknat. Det är rekreation det!!


Så vad ska hända under ledigheten då?

Planer?

Förväntningar?

Måsten?

Behov?


Kära läsare . . . inget av ovanstående ska få stoppa oss. Det ska bli skönt!!

Dagarna kommer att komma och gå med ospäckat/späckat schema - helt valt efter dagslusten!   

Det enda jag absolut vet är att det ska bli sovmornar. Det ska ätas gott. Det ska mysas. Det ska skogsvandras. Det ska . . . bli härligt!

Ett hopp om vädret finns ju alltid. Jag klagar inte över några timmar i en solstol med en bra bok/tidning.   

Jag klagar heller inte på lite shopping.   

Jag klagar inte!


Nej, jag går inte på nåt uppåttjackande . . . det finns ett huvudbry, trots ledighet. Risken finns att jag blåser igång något jättestort om jag skriver om det. Så jag avvaktar och ser . . . och behandlar det hela med största uppsyn och omsorg.

Men det finns hopp om det hela iaf. Allmäntillståndet är oförändrat. Kanske t o m liiite busigare än vanligt?! Så jag är inte orolig sådär. Men . . .


Imorse går nästan till historien. Vilket väder!!! Vaknade nångång vid 4 och stängde sömndrucket men snabbt av mobillarmet. Det hjälpte inte. För det var ju liksom inte det som lät . . .  

Himlen hade krig utanför. Och regnet regnade inte - det hääävde ner! När jag tog mig till jobbet så sköljde E18 omkring som ett mindre hav på sina ställen.   Gällde att ha tungan rätt i munnen så man inte fick planing. Isch . . .

Säger som jag sa till jobbarkompisen - "-Snacka om att jorden pissar på oss!"

Med det tänkte jag på alla oväder, jordbävningar, vulkanutbrott, tsunamis, regn, snömassor osv osv osv.

Jorden har fått nog av vår illa behandling. Vi får helt enkelt STRYK och går gång på gång ner på KO.

Sorgligt . . . men "sant".


Det enda jag ska göra nu är slappa i soffan kvällen ut. Stina är trött. Många timmar på få dagar den här veckan.

Har jag riktig tur så kaaaanske jag lyckas snatta fjärrkontrollen också!

Sugen på glass . . .


Kalender

Ti On To Fr
    1
2
3 4 5
6
7
8
9
10 11 12
13 14 15 16 17 18 19
20 21 22 23 24 25 26
27 28 29 30
<<< Juni 2011 >>>

Presentation

Mina ord...

Senaste inläggen

Besöksstatistik

Tidigare år

Arkiv


Ovido - Quiz & Flashcards