Alla inlägg den 11 juni 2011

Av csa - 11 juni 2011 20:20

Vilken varierande lördag vi haft.

Den började i saaaakta mak. Sambon tog dock med de yngre förmågorna till hundar på en "liten sväng" på förmiddagen. Den lilla svängen blev ca 9 km.

Lååånga tungor kom hem, på alla tre!


Hade tänkt oss till sennenträffen idag, men eftersom de liksom bara dök ner i källarsvalkan båda två, vid hemkosten, så hade jag inte hjärta att slänga in dem i en kokande bil.

De fick sig rejäla avduschningar istället!


 
Dante, dyblöt men SÅÅÅ nöjd av att ligga i skuggan och pusta ut.


Sen drog sambon iväg till Åsby. Vårat underbara låga träd har gått och dött i vintras.   Så lite nytt till rabatten kom hem. Får väl se om de överlever och framför allt vad de ska bli när de blir "stora"?! Sambon lät liiite tveksam till vad han släpat hem.   


Ungefär en minut efter att sista jorden blev lagd på plats så braka himlen loss. Blixtar! Åska! Ösregn! UUUUUUnderbart!!   

Och vad passar sig bäst att hitta på när det är omöjligt, en ledig dag, att ligga i en stol med en god bok??


  SHOPPING OF COURSE!


Det blev en tok-shopping kan man säga.

Började med lite kläder, vidare till IKEA (nääähääää?!?!?  ) och slutade på City Gross.

Galenskaperna började redan inne på H&M. Döttrarna har ju lyckats linda sin far runt lillfingrarna - inkasserar stolt veckopengar numera!

Och Hannah fick idag sin allra första veckopeng. Sjukt mallig!!

Och här ska ni få höra. Vad tror ni hon handlade för den??

Om jag säger att storesyrran köpte sig parfym, så kan ni kanske tänka er in i genren. Lilla skruttan, 5 år, köpte sig ÖGONSKUGGOR!   

Ja ni . . . detta är väl bara början till ett magsår . . . på farsan deras! Själv ser jag fördelar, jag kan snart snatta smink från dem när mitt börjar tryta!   


Hittade en massa nyttigt på Ikea. Bl a nya tallrikar av olika storlekar. Och lite glas. Och vasen jag egentligen skulle åka dit för att hämta, glömde jag bort totalt.


På City Gross blev det mera "tok". Kommer inte ens ihåg vad det blev i de två papperskassarna, förutom bigpack med såpbubblor! Skoj ska man väl unna sig??   

Det roliga är att allt behövs, ja kanske inte såpbubblorna då . . . hehe . . . Men Tokiga Familjen behöver väl likasinnade "leksaker" förstås!!   


Nu blir det förvisso senmiddag här. Grillat gott. Men vad gör det? Vi kan ta sovmorgon i morgon också om vi vill. Om vädret är trevligt så kaaanske jag orkar pallra mig mot GN. Men . . . magen bestämmer!


Tänk va skönt det kan vara att få ha en bra dag!


Kram på Er


Kalender

Ti On To Fr
    1
2
3 4 5
6
7
8
9
10 11 12
13 14 15 16 17 18 19
20 21 22 23 24 25 26
27 28 29 30
<<< Juni 2011 >>>

Presentation

Mina ord...

Senaste inläggen

Besöksstatistik

Tidigare år

Arkiv


Ovido - Quiz & Flashcards