Alla inlägg den 6 september 2011

Av csa - 6 september 2011 23:45

Har precis tryckt i mig ännu en febernedsättade omgång med hopp om bättring.

Fattar inte varför den inte vill ge sig?!   

Är det förkylningen eller tandj*veln? Båda tillsammans?

Har ingen aning. Men både och gör mig snart, snart redo för den vita tröjan med långa armar.

Har iaf kommit så långt i min insikt att jag MÅSTE gå till tandis när denna förkylningen gett sig av.

Borde väl gå NU/IGÅR, men jag kan inte andas genom näsan så jag avvaktar tills att det funkar, iaf. Tror inte den var grå förra veckan?? Ont gjorde den, men grå??

Elin är nog stolt över min tanke nu.


För att vara ärlig så är inte livet så speciellt glamouröst just nu på någon plan.

Jag tänkte idag bräcka sönder någras funderingar. Ni vet sånna där    funderingar som man pratar med andra om men inte till den som man skulle få det rätta svaret av.

Japp, sånna! Visste väl att någon förstod . . .


Jo, jag är fortfarande sjuk. Helt ärligt och besvärligt är det.

Men Nej jag ligger inte hemma och äter varesig praliner eller chips eller slökollar på Oprah hela dagarna.

Det hade ju nästan varit mysigt OM jag iaf kunde få gjort det.
Would have been like heaven för att vara ärlig!!

Men nu är det så att jag varken äger chips eller praliner.
Och för att göra det hela ännu mera "o-skoj" så har jag inte ens en tv sen över ett dygn tillbaka!

ALLA kanaler har ballat ur och Viasat verkar inte ha så bråttom att ordna detta åt oss heller. Så tv-löst var det här! 2011 . . . utan tv?? Händer det?? Jodå. Här hemma gör det det.

Så där var den glamour-resan över och mer därtill.

Eller?!


Dock fick vi (mest sambon) spel igår över att inte ens fått se nyheterna och spenderade 99 kr på Tv4 Play Premium.

Just nu de mest välanvända kronorna jag varit med om.


Visst är jag sjuk, men jag har inte blivit riktigt galen på riktigt när jag nu berättar att idag har jag sett alla 6 avsnitten av Sveriges Historia. Somnade förvisso 5 ggr, men där och då kom ju det braiga med "Playen" att man kan se om liksom.

Det var ju riktigt intressant dessutom!!

Det mest intressanta är nog att Sverige, lilla Sverige har fasen inte ändrats så mycket på alla dessa år genom historien. Man får sig en tankeställare.

Det finns fortfarande de där som gör helt idiotiska beslut av bestämmarna, på The Little Peoples bekostnad.  

Den enda lilla skillnaden är ju att numera så har man inte ihjäl folk som är opassande i systemet. Det finns visst nån lag emot sånt numera. Men ibland undrar man om det inte vore tanken ATT bakom en hel del bestämmarbeslut? Som att sänka inkomster för de som inga har och öka för de som inte behöver dem . . .

Det kallar jag utdragen utgallring det.
Och vilka jädra psykopater vi haft som kungar i det här landet! Jeeesus . . . att landet inte dog ut innan det blev till är ju ett unikum. Ska vi säga Tack till Birger Jarl?

Martin Timell gör ju nästan halva programmet dessutom. Gillar honom och hans enkelhet.  

Så det är ju iaf något "bra" med att jag ligger här hemma.
Att jag får bejaka historiken alltså. Dessa program hade jag inte sett innan och säkerligen aldrig kommit på tanken att söka efter sen heller.

Historian får vi ju inte glömma. Det är ju vart vi kommer ifrån. Och hur och varför saker blev som det blev och varför vi tror att en av våra tidigare kungar dog av ärtsoppa. Vilket han ju inte alls gjorde. Den var ny för mig! 

Historia och Religion var faktiskt två av mina favvoämnen i plugget vill jag minnas. Synd att man glömmer så fort . . . 


Och det var dagens roligaste händelse i mitt lilla liv då.

Är grymt uttråkad, saknar min andning som inte funkar mera, trött på att göra mina enorma snorpappershögare i halva rummet och framför allt att hemma tjänar man inga pengar eller gör rätt för sig.

Gonatt. Wishes come true . . .


Kalender

Ti On To Fr
      1 2
3
4
5 6
7
8
9
10 11
12
13
14
15
16 17 18
19 20 21 22
23
24
25
26 27 28
29
30
<<< September 2011 >>>

Presentation

Mina ord...

Senaste inläggen

Besöksstatistik

Tidigare år

Arkiv


Ovido - Quiz & Flashcards