Direktlänk till inlägg 27 februari 2012

Måndagstankar

Av csa - 27 februari 2012 22:06

Om man hittat nåt man tror man är sugen på. Ska man utveckla det mera då? Vänta på nåt mer lämpligt? Kanske sumpa världens chans? Kanske vinna jordens "vinst"?


Ja de är inte lätt å va tung!


Dagen i annars.

Jobbat...konstaterat...


OBS! Nu ska jag klaga av mig. OBS!
(Stop reading or...)


Åkte hem och fick den nytvättade bilen att genomgå en ny dusch. Av saltbilen! Gissa va Jag sa då????   
Startskottet var avlossat.

Smått irriterad, därefter, åkte jag av E18 och kom då in på den förbannade vägen som idag blev ännu mer förbannad. Det är ju helt otroligt att en väg kan få se ut så! Det är hålor, lappat på lappat, lutar, berg-och-dalar och blandade småskutt med halvt bortkörda stänkskärmar. Jag ljuger inte.

Jag skriver här, som på FB - Hade den vägen varit inom 50-skyltarna, där de som tydligen har "vägförturer" bor, så hade den nog blivit avstängd.

Håller fast vid, att den dagen jag slagit sönder nåt på bilen, så kommer kvittot skickas in till kommun med ungefärliga frågan och påståendet:

"Ska det behöva vara såhär?? Jag skiter inte pengar, gör ni får ni gärna laga bilen åt mig!"

 

Lyxade till middagen med efterrätt. Fruktsallad är fasen inte fel någonstans! Det är ju himmelskt gott, hade jag glömt. Gör om igen snart. T o m Bra-status på sånt liksom. I mitt hus??? Världen håller på att ramla uppåner.  


Mmmmhmmm...


 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av csa - Söndag 18 feb 22:17

Om man bara kunde få bryta benen. Vilken befrielse. Det syns. Om man bara kunde få slippa ifrån... Alla diskbråcken i nacken. Sviterna efter cancern. Gallproblem. Magmunsbråcket. Magsår och inflammationer. Tarmfickor. Rörelseproblem...

Av csa - Tisdag 16 jan 22:25


Eller vad man ska kalla det jag gjort idag?! En del av mitt nya jobb, var det iaf. Som SKA bli bra för mig. Det smakade iaf bra. Jag hade kul, bra energi, i huvudet, för att ta 2 km fyss, nöjd-känslan infann sig ikväll. Jag fick ett nytt eget kon...

Av csa - 31 december 2023 00:15


 

Av csa - 27 december 2023 23:00

"Vilken otur du har..." Är bannemej den värsta kommentaren jag fått och får. Otur har man om man snubblar och stukar lilltån. Tappar bort en strumpa eller liknande. Det jag har är nåt annat. Förbannelse mer likt.   Jag har tappat räkningen, i...

Av csa - 25 december 2023 22:45

    Den kom i år igen. Tänka sig. Fort gick det också. Bara snön ramlade ner... Men julen har varit jättebra! Förutom att H haft hög feber och varit som en trasdocka... Men har vi någonsin haft en jul när alla varit friska? Tror inte det.  ...

Kalender

Ti On To Fr
   
1
2
3
4
5
6 7
8
9
10
11 12
13 14 15 16
17
18 19
20
21 22
23
24
25
26
27
28
29
<<< Februari 2012 >>>

Presentation

Mina ord...

Senaste inläggen

Besöksstatistik

Tidigare år

Arkiv


Ovido - Quiz & Flashcards