Alla inlägg den 2 november 2012

Av csa - 2 november 2012 14:15

(Kära Malin: Nej...du behöver självklart inte googeldyka mer, för min skull, framöver. Men du ska veta att jag fnissade för mig själv här, åt bilderna jag fick framför mig på hur du sitter där hemma och kliar dig i skallen och "svär": "Nu har den där Idioten ju blivit mer än lovligt galen och skriver ännu mer blaha än vanligt!!??! På nåt slangigt engelska dessutom?? Va lider hon av????"  )


 

Tack för det!! Behövde få fnissa lite.


Jag har gjort "mitt" nu.  Jag är nöjd med det också.


Och här följer resten...

På svenska(t). Kanske inte helt sant? Eller...? Kanske bara kliar i fingrarna så jag måste skriva rad på rad på rad för att få överskottsenergin i fingrarna att gå över? Lät bra. Men inte sant.

You never know.   

(Malin: "Man vet aldrig", betyder det ;) Hihi... )


Eller så är det såhär det ligger till:


  • För att, på mitt eget lilla vis, får folk med för lång näsa och för mkt huvudbry, verkligen skulle få förstå hur lite de förstår, som sitter här och där och läser text efter text som de verkligen inte förstår ett ord av, därav skapade jag de andra språkinläggen!!!

Men nu är jag som skrivet klar med det. (Google ringde och klagade på att de fått för mkt trafik på sistone. Jag kunde vara orsaken trodde de, och bad vänligast att jag skulle lämna lite mer plats för mer behövande ändamål.   )

Gissa om detta har roat mig. Alla behöver vi nåt att glädjas åt i livet va?! Även när livet inte består av oxfilé och kantarellsåser. #önskar

Det är dock sant. Det jag skrev var inga tomma ord. Det var bara forumlerat för Mig. Memo.


Läst lite bloggar nyss. Jag har det som hobby. Men förståååår verkligen inte varför folk lägger sig i andras liv så mkt att när de inte förstår, eller ens ska förstå, kämpar sig blåa över att få igång nåt ut av andras liv de inte är delaktiga i?!? Kan nån förstå det?? Försöka bry sig är inte för alla - for a good cause (av godhet, Malin ;) ) Det verkar mera vara nån läskig läggning.

Låt andra bygga poolhus.

Låt dem skaffa fler barn.

Låt dem gilla att baka tårtor.

Låt dem lära sina hundar äta från lampkronorna.

Låt dem vara och göra saker De väljer att göra med sina liv!!

Respektlösa samhället...usch!

Folk är så otroligt "engagerade" och behöver med alla medel trycka ner varann inför andra dessutom(!??!):

-Tänker du inte på vad du äter för skit? #nån har lagt ut en hamburgebild på FB.

Klart mänskan tänker på vad den äter. Den har maten på BILD om den skulle råka glömma dessutom!! *suck*

Om vi alla va lika liksom. Fy så tråkigt!! Jag gillar att vara Mig även om det finns så många saker jag vill ha mer av och hugaligen så mkt mer som jag vill ha mindre av. Men det är mitt liv och jag lever i paketet liksom. Bloggar på min fritid. Jobbar så ofta det bara går. Är en hel del mamma också. Matte till en byracka (för tillfället). Shit va detta kostymbyte ska ske ordentligt då!!


Jag vill kunna använda denna sida till det den är skapad för. Mina ord om Min vardag med Mitt eget som angår Mig och De Mina!!

Har inte ens påstått att det är intressant eller så. Får någon något roligt ut av nåt, härligt!!! Jag kanske är irriterad, överlycklig, storgråtande eller bara kär?! Men låt mig då vara det då!! Detta är frivillig läsning. En pytte-dytte-liten sida i det stora www-havet. Men den är MIN. Den ger Mig nåt. Försök inte förstå. Låt mig bara ha min lilla glädje"tårta". Är man bara här för att försöka hitta nåt byggmaterial för sattyg...ja då gräver man i en tom burk efter en miljon. I botten kan det ligga en råttfälla dessutom. Fråga Ida va jag har i mina fickor...   


Men framför allt, gudars va denna bloggen hjälpt mig komma ihåg händelser och viktiga datum!! Senast imorse i ett samtal med en myndighet. Vips så var ett "när-var-det-nu-igen-datum" en solklarhet. Så mkt enklare när hjärnan är bedrövande trög...  


Idag är det fredag, läste jag på Aftonbladet.

Den ska fr o m NU spenderas med det godaste och mysigaste jag har i livet. Efter en vecka med "privat-skit"... Ja då behövs en batteripåfyllnad. Fritid finns det för lite av, kan vi väl alla vara ense om. Va du gör på din är din ensak...vad jag gör med min är hemligt så långt jag inte delger ett hörn   .

Idag är iaf trevligare än igår. T U G!! (Malin: Thank you God/Tack Gud ;) )

Imorgon förhoppningsvis ännu bättre, även om jag inte är upplagd för middagen jag är medbjuden på, så kanske nåt bra händer iaf?! En avläsen släkting som kanske skänker 340 mille bara för att??

En blaha-vecka ska nu övertas av en helg. Det är så väldigt sant som det kan bli.

Det är ju mitt liv vi pratar om här...  


Tack Malin för att du gav mig lite "rekvisita" för dagens inlägg. Ta hand om Dig och dina gullungar av alla modeller ;)


Kalender

Ti On To Fr
      1 2 3
4
5
6 7 8 9
10
11
12 13 14 15
16
17 18
19
20
21
22
23
24 25
26 27 28
29
30
<<< November 2012 >>>

Presentation

Mina ord...

Senaste inläggen

Besöksstatistik

Tidigare år

Arkiv


Ovido - Quiz & Flashcards