Alla inlägg den 6 november 2012

Av csa - 6 november 2012 23:40

Men det kanske inte är något att sörja.

...men Fejsboken kan snart döpas om till Hetväggen eller dylikt, kan vi nog många enas om. Middagsbilder, glada barn och leriga lyckliga hundar, har bytts ut mot hårda ord och meningar med syfte att krossa någons självtro.

Nej jag bara orkar inte lägga mig i där. Varför?

Vad skulle det vara för meningen med att jag ska spendera timtals med tid för att "bråka" via datorn med nån som tydligen har 24 timmar på dygnet för att dynga på mig?

Jag skulle ju behöva gå ner i halvtid, vilket jag inte har råd med, för att ens ha en chans att stå för min åsikt i samma takt.

Därför har jag min monolog här...och så kan andra ha sin monolog där...eller vart den vill. För nån dialog...det har inte jag sett att det blivit av något som diskuteras över nu.

Trist. Jag gillar ju att se roliga saker på det där stället. Drygt är väl vardagen iaf...man behöver ju inte läsa om det också.

"Det är skoj att läsa folks åsikter." Vad är det för skoj när den som har en skild åsikt ska trampas ner så i det lägsta så den knappt vet om den är värd sin lunch??

"Vem har gjort vad och varför inte?" Alla verkar ju vara "ense" om att de gör bäst själv...så?! Jag förstår inte varför andras val intresserar då?

"Jag undrar...." Jodå. Undra på. Och svar kommer!! ...på vad grannens kompis kusins kompis bästa släkting minsann gör!! Och därefter varför det är rätt och inget annat. "..men jag undrade ju bara..."


När tog Fredagsmyset slut? Har jag missat det också?? Jaja...låt andra göra vad de vill. Jag tänker iaf fredagsmysa så länge jag har nån att göra det med. Och även om jag är själv så kan jag väl plåga katten till att umgås med mig då?!


Måste ju fråga någon som är vis. Får man inte klippa sin Berner?? Hittade nåt om det också...där. Ordet klippa verkar vara hemskare att använda än att mörda barn. Jag vågar nog påstå att jag har inte sett värst många hundar som trampat runt i sånna läskiga Tofskängor som Falcon kunde ha, ofta. *skäms* Ber om ursäkt min älskade ängel för det. Det såg fördjävligt ut på dig!! Du får pinka på mig när vi ses igen...

Alltså "fixar/fiffar/putsar/ansar" man tassarna lite (bara). Men...sker inte det med en sax? Alltså klipper man väl på sin hund? Eller är det så att jag inte riktigt läser mellan raderna bara??? Man kanske använder trimkniv eller nåt annat verktyg jag inte kan hantera eller uttala?! Aha!! Jomen då kan jag hålla med om att man inte klipper. Då skär man.

Nu e jag (kanske) med i matchen!!   

Jag använder sax. Bara för att ja här antas delge min åsikt i det hela. Jag är inte bra på det...men jag tycker det är lite finare när det finns mera päls någon annanstans än på öronen eller under tassarna liksom... Och för inte tala om alla tofsar som är ca 5cm längre än allt annat i brallorna eller under magen. Shiet. Skabbräv har jag inte köpt så då vill jag inte att han ska se så ut heller. Men nu...ja just nu kan jag inte ens trolla till nåt om jag ens hade haft trollspö...för det finns typ inget att trolla med. Bröööl...


Jag blir bara förbannad om jag inte får säga att jag inte gillar att titta på Bond-filmer för jag tycker de suger!! Varför ska jag sen sitta och försvara mitt tycke 11ggr på en timme? Jag tycker. Du tycker vad du vill. Men tyck inte om mig då.

Jag tycker iaf att på min egen Hetvägg vill jag ha saker förknippade med mig och mitt. Min äldsta dotter kan läsa jättebra. Skulle hon se att det stod att någon tyckte jag var dum i huvudet för att jag klipper min hund så skulle hennes hjärta gå i tusen bitar. Samt hon skulle nog inte förstå det allvarliga i att använda en sax heller för den delen... Men Hennes mamma är ju såklart den bästa som finns i hennes värld. Även om jag ärligt kan säga att det är jag nog inte...men... Det känns lite som inbrott. Folk tar sig in i andras liv. Blir inge Gevalia då inte. Det blir tårar.


Tänk om...gud  bevare mig väl om det hände...flertalet människor gick ihop och skrev typ: Du måste sluta slå dina barn!! i ett offentligt forum som typ fb.

Fatta konsekvenserna!!!

Även om det var jordens värsta och lägsta lögn...så skulle garanterat både arbetsgivaren och den berördes hela släkt och bekantskapskrets få en helt hemsk bild, och säkerligen behandla denne efter denna falsk tro...vilket i sin tur kan leda till både uppsägning från jobb och vänner samt polisanmälningar...= inget jobb..inga pengar...inge mat..inget boende...inget liv...


Jag förstår att det aldrig blir fred på jorden.


Och tänk. Mkt av detta ovan skrivna om, har jag hittat inspiration till genom att se "monologer" vissla till i högra övre hörnet i min tidslinje på fb. Jag som inte ens är "vän" med de flesta av de omtalade... Det kan bli så fel som det bara är möjligt så. Man får ju grundligt fel intryck om folk. Jag gillar ju att bilda min egen åsikt.


Det kanske är tur att jag inte fattar? Det kanske är tur att jag är jag? "Du" skulle inte stå ut i den här skapelsen...hahaha...


Kalender

Ti On To Fr
      1 2 3
4
5
6 7 8 9
10
11
12 13 14 15
16
17 18
19
20
21
22
23
24 25
26 27 28
29
30
<<< November 2012 >>>

Presentation

Mina ord...

Senaste inläggen

Besöksstatistik

Tidigare år

Arkiv


Ovido - Quiz & Flashcards