Alla inlägg den 17 november 2012

Av csa - 17 november 2012 16:54

Mörkret faller i Lundbacken...

Men vädret kan man inte klaga på idag. Stod ute i flera timmar och klippte päls och klor, borstade och snyggade till Bosse. Ingen jacka ens! Bra höst det här!! 


Sopade trallen så gott det gick. En "sörja" av päls, vatten och löv. Vill inte ha flera som ramlar där!!!! Det räcker med att pappa nästan slog ihjäl sig tidigare i veckan.    Envis som bara den kravlade han sig upp men jag såg hur ont han fick...men han hamnade iaf till sist på akuten...som tur var så kom han undan med bara mjukdelsskadad arm. Men röra den kan han inte än idag... Usch vilken ångest jag fick över det. Men hur sjutton ska man få den ohal liksom?


Igår var det mkt för min bedövade hjärna att komma ihåg...skrev ner massor för brinnande livet innan jag gick hem från jobbet. Men hur ska jag lyckas få allt rätt??? Ja, jag har ångest!!!   Massor av det!! Jag vet att jag inte kan göra mer än mitt bästa...men jag är rädd för att det inte kommer räcka till hur "bra" jag än sköter mig. Ogillar skarpt!!!


Idag får man iaf försöka lägga vardagen åt sidan. Det är ju helg!!!   

Barnen pysslade med gotterier när jag höll på med pälsjobbet.


 

Det är så löjligt att man "inte får" kalla dem Negerbollar offentligt liksom. Det har de iaf hetat sen jag var liten då det t o m stod det "hemska" namnet på baksidan av Havregrynspaketets recept!!! Så här heter de N-bollsordet och inget annat.
Fjant-Sverige!!


Efter "bakandet" så blev det motion.


Härligt väder!! Inge blåst, inge regn. Bara uppehåll och fina grader. Kom hem när det höll på att börja mörkna. Skön runda!! Duktiga prinsessorna trampade på friskt.


Nu är det middag på gång. Senare ska en nykomling provas. Mango-apelsinpannacotta. Intressant kombo... Och självklart ska jag se Ugglas dag på "Så mycket bättre". Hans låtar kan de inte pajja väl?!


Ha en fin kväll alla!!

 

Spöken finns...bara så ni vet!   


Kalender

Ti On To Fr
      1 2 3
4
5
6 7 8 9
10
11
12 13 14 15
16
17 18
19
20
21
22
23
24 25
26 27 28
29
30
<<< November 2012 >>>

Presentation

Mina ord...

Senaste inläggen

Besöksstatistik

Tidigare år

Arkiv


Ovido - Quiz & Flashcards