Alla inlägg den 28 juni 2012

Av csa - 28 juni 2012 21:36

Alltså...får man ha en get hemma? Jag bor ju på landet liksom...får man inte ha "vad som helst" på gården då?   

Skojade friskt om det på FB idag, med ett par jobbarkompisar, om att man skulle ha ett gäng med getter, så slipper man klippa gräset. Förvisso slipper man nog klippa det mesta om sånna skulle få gå wild in the yarn. Hehe...

Men...ärligt...är inte denna jättesöt??   



Sötare gräsklippare har jag då inte sett iaf!!      Var farligt nära att ringa på annonsen ska erkännas.


Skönt för mig så blev gräset idag klippt utan mig. Tack sambon! Än har du inte semester så...jobba på!!!   


Fick en visit på kvällen av min käre bror. Den dåren... Gled upp här utanför i en nyinskaffad (gammal) Ford Cab. Å tjejerna och deras lika barnsliga pappa   tog sig en åktur. Ska inte tala om hur det såg ut, eller hördes, (på laglighetsskalan o- godkänt) men skoj verkade de ha varit iaf.

Status: Hannah ska numera fortfarande ha sin Sivavva. Men efter idag så ska den köras runt i en Cab också. ...hon blir dyrare och dyrare att tillfredsställa min lilla skatt...   


Imorgon ska jag nog skåla lite. (Halsmedicin kan vi annars kalla det, om det är lite bryskt utlämnat med en fredagssup! 

Fick en liten "påa" om att Bosse är frisläppt upp till 80 puppiesar. Nu säger jag ju inte att han ska uppnå det...men...ja... Grattis "Osche"!   

Imorgon. Sista dagen för prinsessorna. Sen kommer   SOMMARLOVET   de väntat ihjäl sig efter. Deras mamma är gravt avundsjuk. Har några dagar kvar jag...  

Hannah insåg också idag att imorgon är SISTA DAGEN hon är dagisbarn!   Nu är det stora kliven snart här...MOT FÖRSKOLAN!! Ironiskt sett så fick jag just idag brevet med "antagningsbeslutet" för henne där också. Shit. Trodde inte sånt var tvunget att fattas beslut om...hehe...mamma with noll koll, yes I´m here!!   

Men hur som så blev det ju bra och rätt ställe hon fått plats på. Tackar!!   


 


MEN. Imorgon är det återigen veckans bästa dag och jag ska hem tidigt!! BASTA!!!

Sambon hejdå innan han ens kommit hem... Tjejerna ska åka och klippas och sen blir det tjejkväll och myspys. Själavård!!!

Dock ska jag inte klaga. Både igår och idag är dagar jag överlevt. Och en liten "hemlis" har jag och Lola kokat ihop. Hoppas vi får som vi vill!!! *fniss* Då kan det faktiskt bli lite spännande framöver.    Förlänga meritlistan kan inte vara så illa, va?!

Tillsammans fixar vi det!   


Eftersom jag kl 7 imorse fick en kommentar, av den första jag mötte på jobbet, så lär jag ta och försöka komma i säng nu. Kommentaren löd:

"ÄR du verkligen vaken??? Och du körde väl inte hit själv??"


  

"Eeeh...alltså...näää...E18 är väl numera automatisk...eller?!?!?"


Nu blir det nattinatti. Tar den här minnesbilden med mig in i drömmarnas land...


 

Gonatt   


Kalender

Ti On To Fr
        1 2 3
4
5
6 7
8
9
10
11
12
13 14 15
16
17
18 19
20
21 22 23 24
25
26 27 28 29
30
<<< Juni 2012 >>>

Presentation

Mina ord...

Senaste inläggen

Besöksstatistik

Tidigare år

Arkiv


Ovido - Quiz & Flashcards