Alla inlägg under augusti 2013

Av csa - 7 augusti 2013 23:16

Dagen har fungerat.
Massagestolen antogs en stund idag och det var inte så dumt!!!
Dumma jag borde dock sova för länge sedan nu...men...

Det har flutit på fint. Imorgon blir det lite att inventera.
Bästa, udda var iaf ekorren/arna. Ingen är säker på om det är en eller två dock. Den/de har roat TältGr friskt samt en höll på att bli mos under en truck mitt i kärnan...och om det är samma lr annan så är den iaf i säkert förvar i H-rummet inatt iaf. Hahaha!!! SO:n tänker ju alltid på bra arb.miljö...såå ;-) Åsa kan hon!!

Hela vovveligan fick gå gemensam skogssväng idag. Full rulle och Lilleman svimma av en millikunder vid hemkomsten. Tror dock att det fina groparbetet är största energisläckaren i gruppen... ;-) Och han är inte ens ensam i den gropen inte!!

Tränade lite styrka med Doris och lite vänta övn. med Hoffa. Skrattade mest men tappert kämpat.

Planerat lite inför helgen...

Sova var det...för länge sedan! Fy mej!!

Av csa - 7 augusti 2013 05:52

Två dagar arbetat.
Två dagar med huvudvärk, yrsel och nackproblem.
Två eftermiddagar/kvällar spoilerade pga ovan givna anledningar.

Några kan förstå varför.

Låt denna dag bli bra!!

Av csa - 4 augusti 2013 23:45

Det är dags att börja jobba imorgon.

Åhej...åhå... 

Hur fan ska jag lyckas ta mig upp till det?? Kommer ju skratta åt mobilen när den drar igång vid 5-6...eller när jag nu kommer höra den...  


Gissar ju dock att dagen kommer gå åt att boa i telefon med Helpdesken. Suck...fick just den där ångesten jag inte haft tidigare idag...


Men det har varit en rätt bra söndag. Trött söndag. Men okej.

Klippt gräset, tömt husvagnen, badat litet troll som var svart under hakan av allt han blaskar runt med om dagarna, plockat, tvättat, hemtjänst:at...slumrat...


Lilleman blev 14 veckor idag. Han VÄXER.


 

Skall genast ändra inställningen på mobilen för jag trodde jag hade lite storlek på bilderna...men ack så det inte var fallet. Blev jättesne när jag insåg mitt misstag...  


Visst är en rentvättat valp go att krama på, se på, lukta på.

Men jag tycker inte Hoffa ser så illa pinkad ut innan han var "klar" heller.


 

 

Nu kommer jag å tar den där gobiten!!

Man kan inte vänta alltför länge på något som går att äta!!!   


Klockan 4 imorse kom sambon sig hem igen. Pencillin å nya råd. Infektion i en stukning har jag aldrig hört talas om...men inte förvånad över att det var nåt sånt som orsakat att jag delar hus med Professor Klump.

Det är konstigt va huden t o m på en fot är följsam innan den spricker. 


Hade något mer jag skulle påtala...men det var säkert något som man inte bör skriva...så jag går helt enkelt rakt i säng utan att passera "gå". 


Gonatt å Adjö Semestern för denna gången.


Av csa - 4 augusti 2013 00:33

Ibland går det fort.

Just nu önskar jag att sambon ville ringa så man kunde hämta hem honom från Akuten. Men där går det ju sällan fort...och så lördagnatt på det...han lär ju aldrig komma hem igen.   


Om vi backar.


Imorse sov vi till 7+. Gick upp och snabbrastade vovvar, gav dem mat å vila på det medans jag och Kaj käka frulle i förtältet i solen. Mys!! T o m Frolictanten va på strålande humör och kom över för att kika på vovvar.

Hon måste fått nåt infall?!


Hur som. 

När kaffet hade halkat ner ihop med knäckebröd och juice så tog jag med Doris och Bosse på en långrunda. Hittade igår en ypperlig sträcka som gick parallellt med 90vägen.


Hett senare så var vi tillbaka å då hade brudarna nästan kommit upp de med.

Lite softande...en shoppingtur...lite tältrivning...lunch.

Stackars sambon hade ju inte så lite ont han inte.


Jag tog med brudarna ner till vattnet så han fick vila foten och de fick plaska av sig. Jodå. Jag bada jag med. Å tur var nog det.

Blev så irriterad på en kille där borta så jag såg svart. Hur f-n kan man bara sitta på standen å spänna på de inbillade musklerna å sporadiskt ropa efter sin lilla dotter som JAG hade bättre koll på än han??

Läser man att hon drunknat bir jag inte förvånad.

Känner mig själv som en SUPERMORSA som trots att jag egentligen avskyr att bada å stränder tar mig tiden att vara där med mina barn OCH hålla koll på att de inte drunknar!!

Fi fan på ren svenska.


Nåväl.

När vi kom tillbaka till husvagnen så tog tjejerna med sig Kaj ner till andra stranden så de fick se "om pappa kunde vara mindre badkruka än mamma".

Kände på mig... Vi kanske skulle ta å åka hemåt??


Sambons fot större å ondare än någonsin.

Å så fick jag syn på detta.

Rätt snyggt men...


 

Kolla färgen på himlen å vattnet.

Nåt ser inte helt okej ut va?!


Och strax därpå så såg det ut som nedan...


 

Mmm..


 


 

Spännande väderomslag va!?


Och så fick vi fart. Vi drar hemåt. In med allt å mera i husvagn å bil. Hann i sista sekunden få Hoffa att bajsa och slänga in honom i skuffen innan Himlens portar verkligen öppnade sig.

Blixtar, sköljregn, blåst, muller...ALLT kom på två röda.

Såå häftigt!!

Ett tag var jag nog den enda levande som frivilligt stod i linne å shorts mitt i detta inferno å blev dränkt.


Första biten hemåt var ju inte så trevlig. Det sköljde över vägbanan och blixtarna korsades! Gick inte riktigt att få ner på bild men...inte ser det väl så trevligt ut inte.


 


Hemma igen.

Plocka ur det mest värsta ur vagnen. Får fortsätta imorgon. 


Sambon till Akuten, som sagt.

Jag och tjejerna åt en alltför sen middag från Lustigkulla.

Orka bara inte bry mig idag...

Orkar inte ens sova. Men måste väl. Det är mer än dags att vrida dygnet mer rätt.


Av csa - 2 augusti 2013 19:36

...halva texten försvann visst!?
Nåväl.
Vi har badat såklart. Setat i eftermiddagssolen på stenarna ute i vattnet och torkat/solat.
Livet som campare kan man ju överleva om det ska vara sånt här väder och på sån här plats.

Nu kaffe innan vi ska ta en promis hela gänget.
Sambons fot ser dock bara värre och värre ut. Jag tror inte ett skit på bara ett uttänjt ledband. Nästa vecka lär han fan få det uppkollat på insidan. Det spricker ju snart om det sväller mer...

Nu kaffepaus.

Ciao på ett tag från oss Hobbyister :-)

Av csa - 2 augusti 2013 19:24

Så hade vi då fixat första dygnet som campare då.
Det har varit strålande härligt, slappt, skönt och allmänt behagligt.
Sent igår drog vi iväg och landade på Askeviks Camping, vid Vänern. Fick en fin plats i närheten av servicebyggnaden och "gulliga" grannar som både pratar skit om alla våra "farliga" hundar för högt och själva matar sin sk hund med ca 1/2 kilo Frolic i kvarten. Tur man kan prata högt så de teg rätt fort och glor åt annat håll. Hehe!! Jag är fasist...ja vet...å jag lever gott på det :-P

Denna utsikten vakna vi till imorse.

Heeelt okej hörrni!!

Här gick morgonpromisen. Heeelt okej de med.

...och Bentuggargänget är såklart med :-)

Kalender

Ti On To Fr
     
1
2
3
4
5
6
7 8
9
10
11
12 13
14
15 16 17 18
19 20 21 22
23
24 25
26
27 28
29
30
31
<<< Augusti 2013 >>>

Presentation

Mina ord...

Senaste inläggen

Besöksstatistik

Tidigare år

Arkiv


Ovido - Quiz & Flashcards