Alla inlägg under april 2013

Av csa - 30 april 2013 23:00

 9:30 steg Hannah upp idag!!  Härlig känsla i mig med att hon fick sova ut!!


Sen for vi till Åsby och möttes av Carola och prinsarna. Fikade, ögonshoppade och djuren (kaninerna) fick påhälsningar i flera omgångar. Jag hittade en favvis. Undra om nån märker om jag lånar den...på ombestämd tid?  

Hannah har också hittat på ett nytt sätt att ragga killar. Man stänger in dem i hundburen i skuffen!!!   Smart tjej!!!

Tack för daten!!


Hem å fixade lite...tog promenad (förbannade knät bråkar idag igen!!)...åt grillat...och tog ännu en promenad ner till brasan. Som Nina sa: "Dags för Bysammanträde...va har hänt sen förra året?"   

Det avhandlades en hel del Byskvaller som hör till. Vem har hittat nån ny...är den godkänd?   ...vem har gjort vad sen sist...vad händer här näst vi inte ska gilla...Vart är Lucia å Snorkfröken?...skolbusschaufförens IQ...katterna i krokarna dör som flugor pga härjande kattparvo just nu...sensationen över att SnigelG kom innan elden hade hunnit slocknat...ja. Vi kom igenom det mesta!!

Kvällens Snackis. Varför släpper X ut sin son i SHORTS OCH T-SHIRT!!!    för att titta på brasan när vuxna män står i toppluva och trots vinterklädnad, huttrar? Kanske för att det är KALLT ute??!

Ja...det kan man undra. Nån som är sugen på VAB eller är man bara helt dum i hela huvudet som släpper ut sin unge så? Det sistnämnda röstar jag för.

Barnen eldade hejdlöst allt de bara kom över!! och grillade marshmallows (stavning???) Tjejerna luktade inte mumma när vi äntligen kom hem så det blev en mindre sanering av dem. Kolsvarta var bara förnamnet!! X-antal stickor plockades relativt ENKELT!!!! ut på Hannah.   Stick-sprut-hysterisk som hon är tog hela proceduren bra måste jag säga.


Trots brasa och förfriskningar...det var svinkallt!! Bara 4 grader när vi kom hem. Smart drag att inte lagt undan höstjackan än, för den satt inte ivägen.


Nu DUSCH och upptining. Somna i soffan sen...tja...det kan nog hända...  


Härliga ledighet!!!


Av csa - 29 april 2013 22:48

Den har veckan gillar jag.   ... Den hann bara börja så va man ledig igen!   

Det behövs. Stina är trött. Och så känns det att det är "ett år" sen man va långledig sist. Iofs va ju Cypernresan i höstas, och jag var nog mer i behov av det avbrottet än någonsin, när den stoppade klockan där å då. Men det känns iaf att det är dags för semester snart!! Komsikomsi.


Nu blir det ju inga veckors ledigt nu och här...men några dagar kan förhoppningsvis göra susen.


Knäppt väder idag.

Stormvindar hela dagen.

Kom hem från jobbet och tog min måste-kaffepaus. Promenad sen då. Himlen mörk. Blåste smådj*vlar ute. Klädde på mig hela garderoben och gick. Hann mindre än 1/3 av slingan...regn...som ökade...och blåsten hängde på i kraft... Svinkallt!! Spöregn!!


Dyblöt!! Och iskall kom vi hem efter en timme.

Tur hunden inte bryr sig nämnvärt i väder å vind så någon av oss fick nåt mysigt ut av det hela... Känns iaf gott i hjärtat att han gillar.


Det sjuka kom vid hemkomsten. Huxflux försvann regnet och blåsten dog ut. Sen kom det minsann sol också!!  

Han där uppe är inte snäll alla dagar han inte...


Skollhet dusch ordnade upp kroppstempen igen och sen dess så har myskläderna, soffan och tv:n varit trevligt!


Nu börjar dock ögonen falla igen och sängen kallar...


ps. Korren var det första Bosse hämtade vid hemkomsten från jobbet idag. Hihi. Det blev allstå inte en endagarsfavorit, vilket jag befarade. (Kändes igår lite för bra för att vara sant) Men nejdå. Den är tydligen bara BÄST den!!   


Av csa - 28 april 2013 22:08

Nej! Nej! Jag vill inte ha söndagkväll nu!! Jag vill ha mer helg som denna!!


Insåg just att jag har försummat min skrivklåda hela helgen också. Skumt.

Tar allt i ett svep nu då. Eller det jag minns av den. Senil.se   


Fredag...hm...jobbade...långpromis...handlade... Glömt resten.  


Lördag.

Västeråsutställningen. Den vi MISSADE anmäla till för att anmälan gick ut tidigare än vanligt. Andra påståenden är ja...som vanligt skapade. Men den som behöver veta vad som är och inte är kan ju alltid läsa här då.  

Blev avsläppt där av familjen, pga vissa bildetaljer. Gick ju bra det med.

Såg många fina hundar, alla möjliga raser och folk man kan prata med. Resten har jag liksom sånt där bortsorteringsfilter för. Det är något som behövs!!

Roligt att släkt var där!! Skitmallig över hur fina placeringar de fick.

Dantes barn Grubbel (mao Dantes barnbarn) Bernerbergets Double Bubble och Double Trouble var med. Bubblan fick VG men Trubbel, lilla mannen...ja han fick matte att gapa STORT när han placerade sig som 3:e bästa hane med CERT minsann!! Hihi..ok..jag fick några tårar i ögonen jag med. Dante mitt hjärta...du har en del i detta!!!   Varmaste GRATTISET Lina!!!   Så sjukt glad för din skull.


Bosse hade två döttrar med i matchen. De fick Excellent med CK.

Jag gjorde en fräckis    och lånade Maddes kamera för att ta nån bild på dem. (Ok hon har godkänt dem, för hon skickade hit dem idag. Hehe...) Nu blir ju oftast foton som fotografen...och denna fotograf hade dessutom bortdomnade fötter av att sitta på knä, rätt snabbt...men....


    

Bernerdalens Iza till vänster och Ekespångs Winter Rana till höger


 

Rana och matte har moves!!!   


Ville egentligen uppdatera hemsidan med alla fina kort och nyheter men den VÄGRAR släppa in mig. Va fan betalar man för???


Hur sa va. I Norge har det också varit utställningar.

På lördagen så drog Bosses dotter Foenix till och blev klassvinnare, Excellent m. CK + R-cert!!

Idag så "nöjde" hon sig med att vinna klassen med Exc. m. CK.   

GRATTIS Stine!!!! Vi är så stolta över er!!


När gårdagskvällen avslutades i Nibble med familjen Mys, massor av god mat, efterrätt, prat, lek, bus m.m m.m Jaaa då kan man inte göra annat än gå och lägga sig med ett brett flin på läpparna.  Tack vänner!!


Söndag.

Idag.

Jomen på nåt vis så hamnade vi...på Västeråsutställningen!   Tvådagars.

Orsak? Sivavvor och så se Lina med Stinky funkade ju också.


 


Stora tjejen stanna hemma och tog hand om Bosse och umgicks med kompis istället. Inte lika hysteriskt hundsug där inte nej...  

Hannah. Ja hon va ju någonstans i det blå då hon liksom bara såg dem överallt. Långhåriga. Korthåriga. Bruna. Vita. Svarta. Blandade hit å dit. Och när vi hittade en söt liten kille som vi dessutom mycket gärna fick hälsa på...som var hur go som helst och bokstavligen tvättade händerna på henne. Ja då var det bara ett rosa skimmer i ögonen på henne.   

"Mamma jag ska aldrig tvätta den här handen!"

Vi kikade lite på alla möjliga varianter av raser, shoppade lite åt Bosse och drog hem runt lunch.

Någon blev trött av alla vovvar och intryck... Hemvägen i bilen.


I handen har hon den BÄSTA-prylen som sen ändrade hela livet för Bosse. Haha. Hannah är mao bra på att välja shoppingobjekt!?

(Farligt Kaj...faaaarligt...  )


När vi sen kom hem så fick vi alltså uppleva sen sida av hunden vi aldrig varit med om.

Mångas hundar är ju leksakstokiga på ett eller annat vis.

Någon sån vovve har vi väl aldrig haft sen blandisen som kunde dö för en boll eller pinne eller när Falcon i sina unga år drog runt på en stor räv... Men annars ingen som fått nippran över EN pryl vid första ögonblicken, liksom. För smått tokig blev han. Piiiipig och sååå glaaaad!!!


       

Man ligger, står, går, pinkar, duttar på den...japp. Denna BÄSTA KORREN gör man allt tillsammans med!   


Den verkar passa alldeles utmärkt i munnen.    Sötnöten!!   


Blev med en son på eftermiddagen. Sen försvann alla tre ungarna iväg efter nån timme så dammet yrde efter cyklarna.

Vi återstående tog en långis och då hittade två ungar efter vägen som visade sig vara våra egna, så de tog vi med oss hem...  Supermorsan!!


Och ja. Nu sitter man här och om en minut ligger man till sängs.

Tur det är kortvecka!!! Mjukstartar med EN dag. Det ska man väl orka??


Ciao. Och Grattis och Tack till alla duktiga "barnabarnsägare"!!!  


Av csa - 25 april 2013 20:45

Älskar Revenge. Ett av de få program jag faktiskt slaviskt följer. Brukar kunna tröttna efter några få avsnitt av det mesta (som spårar ur) men detta is a Keeper.


Lugn kväll. Älle??


Tog en promis med en cyklade Hannah. Hon har så rätt när hon påstod att "Vuxna människor är inte bra på att sköta sig!" Hon cyklade ett fåtal hundra meter och fyllde både korg och pakethållare med hittegods ur diken och åkerkanter...


  

Flaskan hade nog kunnat ställa till större problem än nödvändigt. Låg på en åker bland massor av torrt gräs.


Bästa kompisen. Ja han är bara snygg och underbar, som vanligt han. Sånt får man korv för i detta huset.


 

Bäst i sin klass    ...och mer därtill.


Snygg-men-"jobbig" lever chockerande nog ff.

 


Skitbra möte idag. Chockade läraren och mig själv. Så lite...gör så mycket..?

Skitbra möte också sen. Eller det kändes iaf som några som vill nåt åt rätt håll. Hoppas nu bara det inte var bara ord å tomma förhoppningar. Folk gör ju en hel del för att verka vara pålitlig, har jag märkt.


Det går bra nu. Det är mkt som känns jättebra nu. Längtar till lördag. Ska få träffa härliga vänner på dagen (FÖR länge sen Sis!!!) och på kvällen blir det nog så bortskämt man bara kan drömma om. Fina, sanna vänner FINNS!   


Av csa - 24 april 2013 22:27

Skulle jag sova vid 22 idag. Lovade mig själv det...i måndags... Har idag säkerligen kunnat stå å sova om jag haft chansen, innan jag vaknade till efter halva dagen ungefär.

Tidig läggning är den enda medicinen, säger jag ju 300ggr i veckan, till mina barn.

Bra att man lever som man lär.   


Men så funkar ju de flesta. Så jag är ju i gott sällskap. Eller inte.


Jobbat såklart.


Och hade 3 bör/måsten för kvällen. Men 2 av 3 done är ju inte så pjåkigt? G borde jag iaf få i betyg.

Klippningen får väl bli imorgon istället dårå.

Eller så tar jag å flirtar in mig hos bästa J inom väldigt kort. Det växer ju som ogräs. Snart kan jag stoppa ner topparna i byxlinningen, då kanske brallorna sitter kvar uppe t o m.   


På kvällspromisen så blev det ett låååååångt stopp. Träffade en av mina goaste fd jobbarkompisar. Mkt behövde avhandlas. Trevligt!!!

Dock var det inte lika gosigt att höra talas om hennes "nya" grannar som köpt en valp (nu typ junior) av en för oss rätt känd uppfödare av berner. Undra om den uppfödaren verkligen vet vilket hem den bor i? Jag hoppas inte, trots allt.

Promenader verkar vara något de missuppfattat att en hund ska ha.

Sambovovvarna är väl inte nåt jag direkt skulle vilja träffa då en av dem t o m fixat så matten fått betala dyyyrt för att den bitit en annan hund och dens husse svårt!!   

Spännande liv och uppväxtmiljö. Stackars hund.


Idag tog några planer en tokvändning. Skoj!!!! Spännande. Med mera. Alla goda ting är 3.

Men den som lever/läser här, får väl se...  Det är inte många veckor kvar jue.

Men innan ska vi ju *piiip* och därförinnan så kommer ju denna veckas lördag. DEN längtar vi till hela familjen!!   


Nu ska jag iaf stänga ögonen å försöka att inget se istället.


Av csa - 23 april 2013 21:27

Helt sjuk natt. Drömde massor! När hände sånt sist och om drömmar betyder nåt...hur ska jag tolka:

Vi hade valp...ar! En som var typ 5 månader och 2st som var 9 veckor. Vart kom det ifrån? 

Det var en envis unge med i bilden, typ 5 år och HÖGGRAVID?? Va fasen???   

Däremellan så vaknade jag (tror jag) och sparkade vilt omkring mig för hela sängen var full av hamstrar som gnagde mig på benen!!!   

Behöver jag tala om att jag var kallsvettig när jag gick upp...?


Att man ens orkar titta på datorn nu är ju smått underligt.

En hel dag i Enköping med några jobbarkompisar och massa info.på datakurs. Det har min arbetsdag bestått av.

Skitglad över insikten att alla mina "påhitt" faktiskt är rätta å riktiga för systemets funktioner. Bra Stina!!


Tiden gick jättefort och min "sitta-still-insomnia" hann inte ens infinna sig. Bättre Stina!!


Långpromis i halvstormen, med lite sol, älsklingslurven och sambo. Bäst Stina!


Japp.


Om det inte vore Following så skulle jag varit duktig och både duschat och sovit nu. Om jag vore bättre än duktig så borde jag äta nåt nu då jag ligger back. Bättring där Stina!


Hannah hade med sig en "present" hem från förskolan idag. Den var till mig. Jag fnissade för mig själv när jag fick syn på den. Så sött inslaget Hjärta med en pil.  


 

Jag hittade min symbolik.

Jag har ett stort hjärta för de jag gillar, men jag har en tydlig "Hon Håle"-sida för de som förtjänar den behandlingen.

Jag behandlar folk som jag själv blir behandlad.

Jag dissar aldrig nån i andra hand, så lätt är det.


Av csa - 22 april 2013 22:31

Skulle ju bara kika klart på 112 Aina, lagomt trött...

Då kom det nåt.

Måste verkligen sluta använda FB!! Eller ta och rensa i vänlistan. 


Kom av mig helt i tanken på en blogg så... Jag avslutar nog lite lätt här och nu med några tänkvärda ord.


 


Sov gott. Det gör jag.


Av csa - 21 april 2013 21:57

Den här helgen går till historierna över batteriladdning!! Tack!!

Det har varit sol, massor har hunnits med, barn å hund nöjda, vi väldigt nöjda, god mat...nyp mig!!


Idag startade jag mitt "lilla" pussel... Det har aldrig varit min starka sida. Men på nåt vis så blir det förhoppningsvis klart och dugligt. Vi får ´la se va framtiden tycker, helt enkelt.  


 

De har varit med förr men jag gillar dem för mkt för att göra mig av med dem.

Ny plats in progress istället.   


De övriga i familjen kasta pil medans jag pusslade.

Somliga mer engagerade. Andra har en mer avslappnad inställning.   


 


Precis när jag nästan var på hugget som mest, blev det dags att byta om för innebandyavslutningen. Självklart skulle vi tappra föräldrar få "på moppo" av våra små. Kan säga att det hade varit lite extra gott att få göra mål på deras målis idag.   Nära va jag, men han hade lite för långa fingertoppar, den där sambon. Måtte någon ha tagit kort på honom in action!!! Vi föräldrar hade iaf väldigt roligt åt "stålmannen". Trodde ett tag att jag skulle behöva köpa stället han knöat ner sig i. Ni borde varit med och sett detta!!   

Hannah gjorde dessutom mål när mamma va Back. Gissa om jag får äta detta ett tag framöver!!   


Efteråt var med fika och mysigt på alla vis. Många föräldrar och glada barn i en salig blandning. Tack Carola för att du är en supertränare som lägger ner sån energi i detta!!!!   

Hannah var lite ledsen i ögat över att det va slut... Men vi får försöka hitta på nåt annat skojigt tills det drar igång i höst igen. Men hon verkligen älskar detta och sina lagkamrater, så vad ska kunna kompensera nåt som är Bästaste Grejjen?!   


Hem kom vi till sist och jag fick en snilleidé som skulle gynna hela familjen.

Väldigt ute i sista minutrarna, men vi chansade på att hinna innan stängningen. 4 cyklar och en lycklig vovve drog mot Åsby Trädgård. Ida trodde vi skämtade när vi skulle cykla sååå långt?!??? (Bekväm dam den där...  ) Men det gick ju galant! Medans K va inne och handlade så vattnade vi Bosse och avhandlade det mesta av tankar och tycken och varför mopeder luktar illa. (???)


Hemfärden var nog tyngst för mig. Cykeln överlastad med penséer och en jordsäck på pakethållaren. Dagens fyspass avklarat.

Men med solen och familjen som sällskap så mår man inte tokigt alls.


Livet på landet   


Blommorna hamnade i både krukor och "annat"  . Ungarna for iväg på cyklarna till kompisar. Middagen inhandlades, kom hem, blev till och åts upp av ALLA... Nyp mig igen!!


Ja, vi har haft en jättemysig helg!! Misstänker att det inte kan misstolkas av mina rader, nej.

Mycket vill ha mer så några dagar till av sånt här skulle inte göra ont. Om bara den där miljarden kunde dyka upp från himlen så ska vi nog göra detta till ett sant vardagsnöje utan problem.   


Nu är vovven kvällspromenerad och matten trött.

Nattinatt!!!


 

En gammal grill + vita och blå blommor = Hyvä Suomi!!

  


Kalender

Ti On To Fr
1
2
3 4 5 6 7
8
9
10 11 12 13 14
15 16 17 18 19 20 21
22 23 24 25
26
27
28
29 30
<<< April 2013 >>>

Presentation

Mina ord...

Senaste inläggen

Besöksstatistik

Tidigare år

Arkiv


Ovido - Quiz & Flashcards