Alla inlägg den 11 juli 2014

Av csa - 11 juli 2014 23:45

Uppe före tuppen.

Kissa, bajsa, mata vovvar. Väcka kidsen och ruscha iväg.


Kom lite i sista sek till utställningen...MEN...vi var ju lite smarta där när tuppen väcktes. Sambon for iväg och satte upp tält å allt innan!!! Trist att man inte fick göra sånt på torsdagen redan...men...deras rules va så i år.


Men väl på plats så hanns det knappt sägas "Hej" och så var det dags för Hoffa.

Pälslös av värsta sorten, t o m snyggaste sadelläget på plats!! Snyggt! Nej. Men, men...han var ju anmäld så. Det fick bli träning!! (Jättefint val...internationell...för en väldigt kunnig domare...hehehe) "Stackarn" är ju inte utställd mer än 2 ggr i hela sitt 15månaders långa liv...och det endast på specialer (kan man ge sig in i nåt tuffare motstånd?). Somliga har det inte lätt här i livet.   

Men om nån ska göra´t så är det väl vi?!?


Innan fällningen började var mottot Excellent.


Och så for då husse och grabben in i ringen. 3 anmälda i klassen. 2 dök upp.

Jag satt med kameran i näven och hade så tänkt spendera hela helgen. Nice weekend!!!


 

"-Heeej matte! Ser du mig??

Jag måste inte bara stå här hela dagen...husse har sagt att vi ska springa snart! 

(Men lurv uppepå baken och korthårig mitt på ryggen...men underbar iaf!!!)

Jag själv tycker iaf att jag är RYYYSIGT SNYGG och det här är ju SKITKUL!!!"

 


Och springa...det är ju nästan det bästa man vet, + glada småhopp, så.... HÄNG PÅ HUSSE!!!


 


 

Tjohooo!!! Hej va det går!


 

Åååh..kliar fiiint i fällningen de där!!!


Och på en grisblink så tro på fanken - Lillemann vinner sin klass med EXCELLENT!!...OCH FÅR CK!!!   


Ojoojojo!!

Matte är inte snabb av sig...men detta blev jag hysteriskt lycklig över!!!!! Och strax därpå insåg jag...går det bra för Bosse också...då ska vi springa tillsammans i BHKL. Ojojo...ojoj...


Och efter lite väntan så blev de Bosses tur.


Nu är ju Bosse lite mer ställd och rätt mycket lugnare i sig självt än lillebror...så att ställa honom är ju lite som att vara på semester! Tro mej. Jag har ju lärt upp honom.   

Husse har en så klar produkt så han ska egentligen betala för lånet. 


 

Snyggare än få!!!


Och rörligare än de flesta.

 


6 st champions tror jag de var!?

Bosse VANN klassen!!!! med CK.


Ojojo...dags för Bästa Hane.


Grattis matte...nu kör vi sa Lillemann!


 

Liten juniorhane fick just matte att kännas sig som en plutt i snöränden. Haha!!


 

Går ju fint de här!   


 

"Handbromsen" fick dras i. Det kom ett hörn på ringen. Hahaha!!


Sen sprang Öklhunden och Championjonerna. Och då även Bosse.


 

Och Bosse gör ju som han brukar. Tuffar på.


Sen började Herr Ramsing (domarn) att tack av pojkar med handlers.

Och jag höll på att svimma när han passerade mig och Hoffa.   

SKA VI VA KVAR?????

Ok. Vovven har detaljerna...men just för dagen pälslös och busigare än alla de andra på plats - tillsammans!!

I am chocked!!


Och så var vi bara 4 kvar...ojojo!!!


 

Ett tag var det ju riktigt fina placeringar på grabbarna.   


Men det hade ju bara vara för galet för att vara sant. Och jag klagar inte en SEKUND på att bli 3 bästa hane med Hoffa. Reserv-Cert fick han också!! Säger bara Herreguuud!!! VILKEN SKRÄLL!!


Och min älskade Bosse...sagan för god för att vara sann... Han blev BÄSTA HANE!!!! 

Och när jag inte ens hade fattat om det hade existerat några tikar så var det dags för BIR och BIM.


Och de sprang. Och Domaren han klurade...


 

Vem passar bäst i den röd/gula?


JO! BOSSE!!!   


 

FIIIIINASTE KILLEN MIN!

Vad som sen hände var...lite shopping...lite mat...massa sol...lååååång väntan och massa pladder med goa människor.

Bästa shoppingen blev iaf ett äntligen passande kyltäcke till Hoffa (främst). Och han bara njöööt resten av eftermiddagen. Snarkade högt och mådde mycket, mycket bättre än vad han gjort på länge.

Mattes hjärta blev glatt igen. 


En enormt lång väntan började ta ut sin rätt på döttrar och ork.

Men runt 17(?) var det iaf dags för final för Grupp2.

Nils Molin skulle döma. En domare vi aldrig ställt någon vovve någonsin för...så det kunde ju bli Heaven or Hell det?!


   

Ida softade och Doris pratade en hel del under dagen...hehe...


I finalringen.


 

Några av raserna att kämpa emot.

Tror den som på denna bild hamnade bakom skylten var den som vann BIG.


Gallringen gick...

..och BOSSE blev kvar!!!!


Nu var det svårt att fota stadigt!


Och allt galenskap för dagen slutade med en BIG-3 plats!

Helt amazing!!! Helt sjukt!!! Är lika glad idag som när det hände!! Och STOLT!


 

Med vinden i baken, örat krullat och slipsen på sned...SÅ VINNER MAN BIG-3! (Hett tips...  )


Grabbarnas kritiker från dagen.


 


 

Detta gillade jag!

Maskinskrivna kritiker!!!
Ibland ser man ju knappt vad det står och detta vart ju ett lite roligt inslag i hela utställningen är sekreteraren satt och hamrade på så fingrarna glödde. Det tog ett tag innan man fattade var det var som lät.


Resten av dagen gick som i ett lyckorus...och mat åt vi väl...?..och duschade och somnade...

Dags för dag 2 innan vi hann dra för djupa snarkningar...


Kalender

Ti On To Fr
  1 2 3
4
5
6
7 8
9
10 11 12 13
14
15
16
17
18 19
20
21 22
23
24
25
26 27
28 29
30
31
<<< Juli 2014 >>>

Presentation

Mina ord...

Senaste inläggen

Besöksstatistik

Tidigare år

Arkiv


Ovido - Quiz & Flashcards